کد خبر: 75538 - تاریخ: چهارشنبه، 25 مارس 2015 - 19:46

وقتی ناظران در خواب هستند؛

استخرهای مختلط و روباز، میزبان مسافران نوروزی گیلان!

اگر از خیابانهای فرعی شهرستانهای گیلان رد شویم، جوانان، نوجوانان و حتی پیرمردانی را می‌بینیم که در کنار خیابان ایستاده و مسافران را به گرفتن سوئیت با امتیازات خاص تشویق می‌کنند و اگر در کنارشان بایستی، و سرگرم صحبت شوی، برخی‌ها حتی به شناسنامه داشتن و نداشتن مسافر هم کاری ندارند! …

به گزارش خوبان، چند روزی از عید نوروز گذشته است و موجی از مسافران نیمه اول تعطیلات عید، راهی سفر شده‌اند و در این میان، در کنار شهرهای مذهبی، که بیشترین حجم مسافران را پذیرا است، “گیلان “به عنوان استان‌ شمالی و توریستی از جمله شلوغ‌ترین شهرهای کشور است که حجم گسترده‌ای از مسافران را در خود دارد و ترافیک پایتخت را می‌توان حتی در کوچکترین‌ شهرهای آن مشاهده کرد.

اگر از خیابانهای فرعی شهرستانهای گیلان رد شویم، جوانان، نوجوانان و حتی پیرمردانی را می‌بینیم که در کنار خیابان ایستاده و مسافران را به گرفتن سوئیت با امتیازات خاص تشویق می‌کنند و اگر در کنارشان بایستی، و سرگرم صحبت شوی، برخی‌ها حتی به شناسنامه داشتن و نداشتن مسافر هم کاری ندارند! نرخ‌ها از شبی صد هزار تومان بدون هیچ امکاناتی شروع می‌شود و به صورت نجومی به شبی چند میلیون تومان هم می‌رسد! یعنی قیمتی معادل چند برابر بهترین هتل‌های نزدیک دریا و جنگل.

اما این سوئیت‌ها که تماما شخصی مدیریت می‌شوند و به صورت فصلی اجاره داده می شوند، امکاناتی را در اختیار برخی مسافران معلوم‌الحال قرار می‌دهند که یکی از آنها “استخرهای مختلط و روباز” و اسما “خانوادگی” است که با برچسب “بدون مزاحم” تحویل مسافر می‌شود و اجرت جدایی هم برای آن اخذ می‌شود.

پسربچه‌ها سریعا مسافران را از خیابان به سمت سوئیت‌های خاص خود راهنمایی می‌کنند و پورسانت‌شان را هم می‌‌گیرند! و دیگرکسی نمی‌داند که در آن سوئیت و ویلاهای اجاره‌ای به اسم تعطیلات نوروز چه می‌‌گذرد!

اداره اماکن و نیروی انتظامی شاید در بیشتر روزهای ایام نوروز به تمامی هتل‌های این شهرهای مهمانپذیر سر می‌زنند و بدون شک، تمامی قوانین و مقرارت شرعی و قانونی نیز در این مکان‌ها رعایت می‌شود.

اما وضعیت سوءیت‌ها و ویلاهایی که اجاره آنها دست هیچ مشاور املاکی نیست، و هیچ قراردادی برای اجاره چند شبه اخذ نمی‌شود، و هیچ شناسنامه و کارت شناسایی هم گرفته نمی‌شود، بلکه همه چیز در خیابان اتفاق می‌افتد و پولی گرفته می‌شود و کلید ویلایی هم تحویل مسافر بی نام و نشان می‌گردد!

حال باید پرسید؛ آیا مسئولان مربوطه گیلان به دلالان اجاره ویلا که پاتوقشان در کنار جاده‌های شهرهای توریستی توجهی کرده و در قالب یک مسافر با ایشان هم صحبت شده‌اند؟ و یا اصلا نگاهی به ویلاهای های ایشان داشته‌اند؟

به راستی چه کسی مسئول “نظارت” بر ارائه خدمات “خصوصی” به مسافران نوروزی است؟!

منبع: 8دی نیوز

انتهای پیام/18


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. ناشناس
     | 2015/03/26 - 19:53
    پاسخ
    +1
    -2

    به نظر من این که هر کس تو محیط خصوصیش چی کار میکنه به هیچ کس مربوط نیست

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads