کد خبر: 75527 - تاریخ: چهارشنبه، 25 مارس 2015 - 18:16

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد:

گیلان چهارمین استان پرتردد کشور/ ورود 530 هزار دستگاه خودرو

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: طی چند روز اخیر و در نوروز امسال گیلان تاکنون رتبه چهارمین استان پرتردد کشور کسب کرده است.

به گزارش خوبان، ناصرآل‌ محمدی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از مرکز مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به ورودی‌های نوروزی این استان اظهار کرد: از 25 اسفند تا چهارم فروردین ماه جاری تعداد 530 هزار و 36 دستگاه خودروی مسافران نوروزی وارد گیلان شدند.

وی از رشد 6 درصدی ورود خودروهای مذکور به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: بیشترین میزان ورودی به گیلان از محور آزادراه قزوین‌ ـ‌ رشت بوده است.

به گفته این مسئول در مدت مذکور تعداد 269 هزار و 653 وسیله نقلیه از محور قزوین‌ـ‌رشت وارد گیلان شدند و پس از آن نیز محور رامسر‌ـ‌چابکسر با 140 هزار و 143 وسیله نقلیه رتبه دوم بیشترین ورودی‌های به گیلان را داشته است.

وی تعداد خروجی‌های وسایل نقلیه از گیلان در ایام نوروز جاری را با کاهش 9 درصدی عنوان کرد و ادامه داد: در 9 روز گذشته 327 هزار و 460 دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

آل‌محمدی بیشترین ترافیک خروجی از گیلان را مربوط به چهارم فروردین ماه ذکر کرد و گفت: روز گذشته 57 هزار و 238 دستگاه خودرو از گیلان خارج شدند.

وی بیشترین ترافیک ورودی به گیلان را مربوط به دوم فروردین ماه جاری بیان کرد و افزود: در این روز 80 هزار و 553 دستگاه خودرو وارد گیلان شدند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به اینکه در 9 روز گذشته از 50 محور رفت و برگشت راه‌های گیلان محور آستانه‌اشرفیه به لاهیجان بیشترین حجم تردد را داشته است، تصریح کرد: در این محور 334 هزار و 860 وسیله نقلیه تردد داشتند.

وی گیلان را در مدت مذکور چهارمین استان پرتردد کشور عنوان کرد و یادآور شد: گیلان دارای 6 محور اصلی آزاد راه لوشان‌ـ‌قزوین، جاده قدیم لوشان‌ـ‌قزوین‌ـطارم، چابکسر‌ـ‌رامسر، آستارا‌ـ‌اردبیل و خلخال‌ـ‌اسالم است.

منبع: فارس

انتهای پیام/18

 

 

 

اخبار مرتبط:

ورود یک میلیون و پانصد هزار مسافر به گیلان


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads