کد خبر: 75430 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 مارس 2015 - 16:28

احتمال مرگ همه سرنشینان/

سقوط هواپیمای ایرباس 320 با 148 سرنشین در فرانسه

یک فروند هواپیمای ایرباس 320 که از اسپانیا به مقصد آلمان در حرکت بود، روز سه‌شنبه در جنوب فرانسه سقوط کرد.

به گزارش خوبان: خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه از سانحه برای یک فروند هواپیمای ایرباس 320 در جنوب شرق فرانسه خبر داده است.

بنا بر این گزارش، این هواپیما مجموعا 148 سرنشین داشته که 2 نفر از آن‌ها خلبان و 4 نفر هم خدمه پروازی بوده‌اند. هواپیمای سانحه‌دیده متعلق به خطوط هوایی «جرمن وینگز» بوده است.

پایگاه اسپوتنیک نیز گزارش داده است که این هواپیما از شهر بارسلون اسپانیا راهی دوسلدورف آلمان بوده که در ارتفاع 6800 پایی در منطقه جنوبی آلپ از صفحه رادار محو شده است.

وزارت کشور فرانسه با صدور بیانیه‌ای، سقوط این هواپیما را تائید و اعلام کرده است که بخش‌هایی از لاشه هواپیما در نزدیکی روستایی در جنوب این کشور شناسایی شده است.

1

 

مانوئل والس نخست‌وزیر فرانسه هم بیانیه‌ای صادر و اعلام کرده است که احتمالا تمامی سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست داده‌اند. وی همچنین گفته علت حادثه هنوز مشخص نیست و وزیر کشور برای بررسی اوضاع راهی محل سانحه شده است.

فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه پس از این حادثه گفت به دلیل کوهستانی بودن منطقه، دسترسی به محل بروز این حادثه بسیار دشوار است. وی همچنین گفت: «وضعیت سانحه هنوز به طور کامل روشن نیست، اما منجر شده که ما به این نتیجه برسیم که احتمالا بازمانده‌ای وجود نداشته باشد.»

وی با بیان اینکه قرار است اتاق عملیات برای بررسی نحوه امداد و نجات تشکیل شود، گفت تا دقایقی دیگر با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تلفنی گفت‌وگو می‌کند.

در همین حال خطوط هوایی جرمن وینگز بیانیه‌ای صادر و اعلام کرده است که گزارش‌های رسانه‌ای در مورد این حادثه را دریافت کرده،‌ اما هنوز اطلاعات تائید شده‌ای در این رابطه ندارد.

سخنگوی شرکت ایرباس نیز اعلام کرده در حال ارزیابی اوضاع است.

اپراتور فرودگاهی اسپانیا «آئنا» (AENA) اعلام کرده است که این هواپیما ساعت 8:55 دقیقه صبح به وقت جهانی از فرودگاه بارسلونا برخاسته است. مدیر کل هوانوردی فرانسه هم اعلام کرده است که هواپیما در ساعت 9:47 دقیقه به وقت جهانی، سینگال وضعیت اضطراری ارسال کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/10


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads