کد خبر: 7531 - تاریخ: شنبه، 15 سپتامبر 2012 - 19:00

اسناد تجاوز نيروهاي صدام به دختران و زنان شيعه

اسناد منتشر شده مربوط به تاريخ 1991/5/2 است، يعني تنها چند روز بعد از انتفاضه شعبانيه که پس از حمله عراق به کويت رخ داد.

به گزارش خوبان به نقل ازشيعه آنلاين: اسناد منتشر شده نشان مي دهد که نيروهاي رژیم بعث سابق عراق به دختران و زنان شيعه بازداشت شده در زندان ها تجاوز مي کردند.

اين اسناد که در الجوار منتشر شد ثابت مي کند که اين نيروهاي رژیم “صدام حسين” ديکتاتور سابق عراق بعد از بازداشت تعداد زيادي از دختران و زنان شيعه در انتفاضه 15 شعبان سال 1991، به بيشتر دختران و زنان شيعه بازداشت شده که در زندان به سر مي بردند تجاوز کردند.

شايان ذکر است که اسناد منتشر شده مربوط به تاريخ 1991/5/2 است، يعني تنها چند روز بعد از انتفاضه شعبانيه که پس از حمله عراق به کويت رخ داد.

اسناد فروش دختران کرد به مراکز فساد قاهره

در همين حال دي نيوز نيز در مطلبي مشابه نوشت: چندی پیش رسانه های عرب زبان و کرد زبان سندی را منتشر کردند که نشان می دهد نیروهای بعث پس از عملیات انفال علیه کردهای شمال عراق برخی از دختران به اسارت در آمده در این عملیات را به مراکز فساد مصر فروخته اند.

متن این سند به شماره 1601 و به تاریخ 10/12/1989 که از مدیر اطلاعات استان تأمیم (کرکوک) برای مدیر کل اطلاعات ارسال شده است بدین شرح است: «محرمانه و فوری به مدیر کل اطلاعات. موضوع: اقدامات.

پس از فرمان رهبری سیاسی و انجام عملیات اول و دوم انفال که طی آن افراد مختلفی دستگیر شدند، گروهی از دختران بین 14 تا 29 سال نیز در میان ایشان بودند که حسب الامر شما این گروه را به کلوپ های شبانه جمهوری مصر عربی گسیل داشتیم.

در ذیل به درخواست شما نام و سن هر یک از ایشان آمده است. لازم به ذکر است که این سند نام 18 دختر از شهر گرمیان نزدیک کرکوک را در بر دارد که تا کنون سرنوشت ایشان معلوم نیست.

 

نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. سيد حميد
     | 2013/03/27 - 13:07
    پاسخ

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads