کد خبر: 75273 - تاریخ: دوشنبه، 23 مارس 2015 - 11:52

هفته بیست و هشتم لالیگا؛

بارسلونا فاتح ال‌کلاسیکو شد

تیم فوتبال بارسلونا با پیروزی مقابل رئال مادرید در ال کلاسیکو به 3 امتیاز ارزشمند دست یافت تا فاصله خود را با این تیم به 4 امتیاز افزایش داده و در حاشیه امنیت قرار گیرد.

به گزارش خوبان به نقل از مهر: تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید بامداد امروز دوشنبه در چارچوب هفته بیست و هشتم رقابتهای لالیگای اسپانیا در حضور بیش از 98 هزار تماشاگر ورزشگاه نیوکمپ به مصاف هم رفتند که در پایان تیم بارسلونا با حساب 2 بر یک از سد رقیب دیرین خود گذشت تا در صدر جدول رده بندی لالیگا جایگاه خود را مستحکم‌تر کند.

بعد از اینکه بارسلونا در دقایق ابتدایی میدانداری کرد و چند خطر نصفه و نیمه را ایجاد کرد این رئال مادرید بود که نخستین جرقه بازی را زد. آفسایدگیری اشتباه بازیکنان بارسلونا باعث شد تا بنزما توپ را روی تیر دوم برای رونالدو ارسال کرد که شوت سر ضرب او به تیر افقی دروازه بارسلونا اصابت کرد.

بارسلونا در دقیقه ۲۰ به گل رسید. بعد از اینکه سوارز یک ضربه کاشته از مدافع رئال گرفت مسی با سانتر دقیق خود متئو را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این مدافع با ضربه سری زیبا توپ را درون دروازه رئال مادرید جای دهد. بعد از این گل بارسلونا چندین حمله دیگر انجام داد و متقابل رئال مادرید هم برای دقایقی روی خط دفاعی حریف فشار وارد کرد.

 

1

 

در دقیقه ۳۱ بازی رئال مادرید گل تساوی را به ثمر رساند. بعد از اینکه نیمار یک فرصت خوب را از دست داد در برگشت کریم بنزما با پاس پشت پا توپ را برای رونالدو کاشت تا او با ضربه دقیق نوک پای خود توپ را درون دروازه بارسلونا قرار دهد و کار را به تساوی بکشاند.

 

2

 

بعد از این گل باز هم رئال مادرید بود که شرایط بهتری در زمین داشت و بارسلونای بهم ریخته را تحت تاثیر بازی خود قرار داد. در دقیقه ۳۷ بازی کریستیانو رونالدو به عمق دفاع بارسا زد و خود را به زمین انداخت اما داور به خاطر تمارض به وی اخطار داد. در دقیقه ۴۰ بازی گرث بیل با پاسی که رونالدو با ضربه سر به وی داد دروازه بارسلونا را باز کرد اما کمک داور با پرچم خود آن را آفساید اعلام کرد.

بازی خوب رئال مادرید در نیمه نخست با شوت سنگین و دیدنی رونالدو در دقیقه ۴۲ ادامه یافت که براوو آن را به کرنر فرستاد. روی همین ضربه کرنر نیز بیل در شلوغی مقابل دروازه بارسا به بیرون زد. این آخرین فرصت دو تیم در نیمه نخست بود تا کار آنها با تساوی خاتمه یابد.

جدال دو تیم در نیمه دوم با یک ضد حمله خطرناک از سوی رئال مادرید آغاز شد. در همان دقایق ابتدایی این نیمه و بعد از اینکه کارواخال به خاطر خطا روی نیمار اخطار دریافت کرد رئال دست به یک ضد حمله برق آسا زذ که در آخرین لحظه ضربه بنزما را براوو به خوبی دفع کرد. بعد از آن بود که بارسلونا کاملا توپ و میدان را در اختیار گرفت و موقعیت‌های گلزنی زیادی را ایجاد کرد.

در دقیقه ۵۶ بازی بارسلونا به گل دوم خود دست یافت. لوئیس سوارز زننده گل دوم بارسلونا بود. پاس مستقیم و بلند دنی آلوز را این مهاجم با کنترلی عالی و ضربه‌ای دقیق به زاویه مخالف، درون دروازه کاسیاس قرار داد تا دروازه رئال مادرید برای دومین بار باز شود.

 

3

 

بازی بعد از این گل تا حدی رنگ خشونت را به خود گرفت. در دقیقه ۶۵ بازی نیمار فرار کرد و کارواخال در سه مرحله روی او خطار کرد که ۹۸ هزار هوادار بارسا به علامت اخطار دوم و اخراج مدافع راست رئال مادرید بلند شدند اما داور به طرز باورنکردنی داور رای به ادامه بازی داد.

در دقیقه ۶۷ بازی نیمار چند بازیکن رئال را جای گذاشت اما ضربه خود را به بالای دروازه رئال مادرید زد. در دقیقه ۷۳ بازی بود که مسی فرار کرد و از پشت محوطه جریمه حریف ضربه‌ای فنی را نواخت که توپ وی میلیمتری به بیرون رفت. یک دقیقه بعد نیمار روی پاس مسی می‌توانست گلزنی کند که این فرصت هم از دست رفت.

رئال مادرید در دقیقه 78 روی شوت راه دور بنزما خودی نشان داد که این ضربه را براوو به کرنر فرستاد. در دقیقه 84 لوئیس سوارز با یک حرکت تکنیکی و ضربه پای چپ خود دروازه رئال مادرید را هدف قرار داد که توپ وی خطرناک به بیرون رفت.

حملات پرشمار بارسلونا در دقیقه 86 با پاس دیدنی مسی برای جوردی آلبا ادامه یافت که این مدافع چپ موقعیت تک به تک را به بدن کاسیاس کوبید. یک دقیقه بعد ضربه بغل پای مسی را کاسیاس استثنایی دفع کرد تا گل سوم بارسلونا به ثمر نرسد.

در دقایق پایانی این بازی نیز بارسلونا حاکم توپ و میدان بود و در ضد حملات می‌توانست از بهم ریختگی تیم رئال مادرید استفاده کند اما مهاجمان این تیم به خصوص سوارز در ضد حملات کم دقتی کردند تا در نهایت این دیدار مهیج با حساب 2 بر یک به سود آبی اناری‌ها خاتمه یابد.

بارسلونا با این برد ارزشمند جمع امتیازات خود را به عدد 68 رساند تا با 4 امتیاز برتری نسبت به رئال مادرید در صدر جدول رده‌بندی لالیگا قرار گیرد.

 

انتهای پیام/16


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads