کد خبر: 75216 - تاریخ: یکشنبه، 22 مارس 2015 - 13:07

جنبش انصارالله یمن اعلان جهاد کرد

خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داد: جنبش مردمی انصارالله یمن روز شنبه برای مبارزه با نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی اعلان جهاد کرد.

به گزارش خوبان، این جنبش همچنین برای نبرد با تندروان اعلان بسیج همگانی نظامی و امنیتی کرده است.

بیش از 140 تن در 4 حمله تروریستی روز جمعه گروه داعش به نمازگزاران 2 مسجد در صنعا پایتخت یمن شهید شدند که دستکم 13 تن از آنان کودک بودند.

انفجارهای انتحاری در مسجدهای بدر و حشوش را حدود 357 زخمی برجاگذاشته است.

در حملات روز جمعه، «مرتضی المحطوری» روحانی برجسته جنبش مردمی انصارالله یمن و 2 تن از سران این جنبش به شهادت رسیدند.

جنبش مردمی انصارالله یمن در 6 ماه گذشته برای مبارزه با فساد و تروریسم، صنعا پایتخت و 9 استان از 21 استان یمن را تحت تسلط خود درآورده است.

«ضیف الله الشامی» عضو شورای سیاسی جنبش مردمی انصارالله در ارتباط با حملات تروریستی روز جمعه در صنعا با تاکید بر اینکه ملت یمن تسلیم عناصر تکفیری و حامیان داخلی و خارجی آنها نمی شود، گفت که آمریکا، سعودی، قطر و برخی نیروهای داخلی درصدد سوق دادن یمن به درگیری های داخلی هستند.

وی انفجارهای تروریستی به ویژه جنایت روز جمعه در صنعا را نتیجه توطئه های صهیونیستی آمریکایی دانست و افزود: این جنایات بدون واکنش و مجازات باقی نخواهد ماند و این ملت هرگز در مقابل جنایات تروریستی تسلیم نخواهد شد.

براساس این گزارش، سومین حمله انتحاری تروریستی که قرار بود در مسجد امام هادی(ع) در استان صعده در شمال یمن رخ دهد با به هلاکت رسیدن عنصر انتحاری ناکام ماند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/41


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads