کد خبر: 7513 - تاریخ: شنبه، 15 سپتامبر 2012 - 18:28

افتتاح نخستیـــن شــهر فرودگاهــی کشور در روز ۲۲ بهمن

محمد علی شفیعی در نشست خبری اظهار داشت: نخستین شهر فرودگاهی کشور را در سلفچگان استان قم ایجاد خواهیم کرد که در واقع این پروژه پایه‌ریزی برای نخستین «جهان‌شهر گردشگری» است.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: محمد علی شفیعی، مجری طرح ایجاد نخستین شهر فرودگاهی کشور امروز در نشست خبری اظهار داشت: نخستین شهر فرودگاهی کشور را در سلفچگان استان قم ایجاد خواهیم کرد که در واقع این پروژه پایه‌ریزی برای نخستین «جهان‌شهر گردشگری» است.

به گفته وی منطقه سلفچگان در هاب هوایی قرار دارد و بهترین منطقه در کشور برای ایجاد فرودگاه است.

شفیعی گفت: این شهر فرودگاهی حدود 14 هزار هکتار وسعت دارد و دارای 52 هتل، فرودگاه، کمپ‌های ورزشی، مراکز گردشگری، اداری، خدماتی و تجاری است.

وی تأکید کرد که تاکنون از هیچ تسهیلات دولتی برای پروژه استفاده نکرده است و از مشارکت‌های مردمی با ارائه سهام بهره می‌برد.

شفیعی با بیان اینکه فاز اول شهر فرودگاهی 22 بهمن‌ماه امسال افتتاح می‌شود، گفت: در فاز اول 400 سوئیت آپارتمان، ورزشگاه، بازار و… افتتاح خواهد شد.

وی زمان پایان کامل پروژه شهر فرودگاهی را 10 سال اعلام کرد.

مجری طرح ایجاد نخستین شهر فرودگاهی کشور بودجه فاز اول این طرح را 400 میلیارد تومان و بودجه فاز بعدی را 2 هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

شفیعی گفت: پروژه‌های هتل‌سازی در کشور به علت کم‌بودن رقبا سود ده است و به طور متوسط با ایجاد یک اتاق هتل برای 4 نفر ایجاد اشتغال می‌شود که این موضوع را نیز به نیکزاد، وزیر راه هم پیشنهاد داده‌ام که بخشی از خانه‌سازی مهر را به هتل‌سازی هم اختصاص دهند که مردم از درآمد حاصل از آن صاحب‌خانه هم می‌شوند.

به گفته وی در حال حاضر 60 درصد از فاز نخست طرح شهر فرودگاهی سلفچگان اجرا شده است.

شفیعی افزود: با ایجاد شهر فرودگاهی گردشگران تمام خدمات مورد نیاز خود را در این شهر دریافت می‌کنند.

رجب مهرجویی، مجری طرح فرودگاه بین‌المللی قم نیز در این نشست گفت: از 53 فرودگاه کشور تنها 3 فرودگاه امام (ره)، مهرآباد و مشهد سود ده هستند. پروژه فرودگاه بین‌المللی قم با قرار گرفتن در شهر گردشگری و اقتصادی سلفچگان پیش‌بینی می‌شود که جزء فرودگاه‌های پرتردد و سود ده باشد.

علی‌اکبر واحدیان، مدیر بخش پروازی فرودگاه بین‌المللی قم نیز از انجام نخستین پرواز این فرودگاه در روز 22 بهمن امسال خبر داد.

به گفته وی با فعال‌شدن تاکسی‌های هوایی، جاذبه گردشگری مذهبی در جوار حرم حضرت معصومه (س) و اینکه استان قم، استان معین تهران در زمان بحران‌هایی همچون زلزله است راه‌اندازی این فرودگاه صرفه اقتصادی خواهد داشت.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads