کد خبر: 75014 - تاریخ: پنج‌شنبه، 19 مارس 2015 - 11:40

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

120 مسجد در گیلان، میزبان میهمانان نوروزی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از آمادگی بیش از 120 مسجد در استان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خبر داد.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام جمال یاری در گفتگو با ایرنا افزود: 15 مسجد در نوروز ویژه اقامه نماز صبح در رشت فعال می شود.

وی با بیان این که برای اقامه نماز صبح در هر شهرستان حداقل پنج تا شش مسجد در مبادی ورودی و خروجی و مرکز شهر باز هستند، اضافه کرد: برای اقامه دیگر نمازهای یومیه نیز بیش از 80 مسجد در شهر رشت فعالیت می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: علاوه بر این؛ برخی مساجد بین راهی استان نیز برای اقامه نمازهای یومیه باز می باشند.

حجت الاسلام یاری به برخی مساجد فعال در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: مساجد علی بن موسی الرضا (ع)علی بن ابیطالب(ع)، صاحب الزمان (عج) ، فاطمه زهرا(س) و قائمیه کرف آباد، حجتیه، بقیه الله و حضرت علی اکبر (ع) ، علی بن ابیطالب(ع) ، امیرالمومنین (ع)، امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام و هاشمی علی آباد در رشت در ایام نوروز برای اقامه نماز باز هستند.

وی اضافه کرد: 10 مسجد لنگرود از جمله مساجد شهدا و آقا سید محمد، سه مسجد شهدای چینی جان، امام حسین (ع) سرپل شرقی و جامع گسکر محله در رودسر و مساجد امام حسن مجتبی(ع) ، جامع دیزن بن و آقا پبر جنگی از جمله مساجد فعال در لاهیجان هستند.

حجت الاسلام یاری ادامه داد: همچنین 12 مسجد در شهرستان آستارا، شش مسجد در رضوانشهر و 11 مسجد در فومن ، 9 مسجد در انزلی ، 14 مسجد در تالش، 11 مسجد در رودبار و 14 مسجد در صومعه سرا آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند.

وی اضافه کرد: در آستارا از جمله مساجد فاطمه زهرا(س) لوندویل و جامع لوندویل و محمد رسول الله (ص) ، در شهرستان رضوانشهر مساجد خاتم الانبیاء، خاتم الاوصیاء و بیگزاد محله ، نبی اکرم (ص) ارده جان، امین السلطان غریب بنده و امیرالمومنین (ع) تازه آباد و جامع صاحب الزمان پره سر و در فومن مساجد جامع فومن، امام خمینی(ره) خطیب گوراب و صاحب الزمان گشت از جمله مساجد فعال در نوروز امسال در این شهرستان هستند.

حجت الاسلام یاری افزود: همچنین مساجد محمد رسول الله (ص)، بی بی حوریه و گلشن انزلی، مساجد جامع ، صاحب الزمان(عج)، و امام جعفر صادق (ع) در تالش و مساجد ولیعصر، مصلی امام خمینی و محمد رسول الله رستم آباد در رودبار و مساجد جامع گوراب زرمیخ، جامع تولمشهر و ولیعصر نوخاله اکبری از جمله مساجدی هستند که برای عبادات گردشگران و مسافران در ایام نوروز خدمات رسانی می کنند.

وی یادآور شد: برخی از این مساجدی که در نوروز خدمات ارائه می کنند، به منظور خدمات بیشتر مکان هایی را نیز برای اسکان موقت میهمانان نوروزی تدارک دیده اند.

حدود سه هزار مسجد در استان گیلان وجود دارد.

 

انتهای پیام/62


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads