کد خبر: 74919 - تاریخ: چهارشنبه، 18 مارس 2015 - 12:21

رتبه نخست آموزش و پرورش گیلان در بازنشستگی نیروها؛

حاجتی: ۵۷ درصد فرهنگیان گیلان در آستانه بازنشستگی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۱۶ هزار نفر از فرهنگیان گیلان که معادل ۵۷ درصد فرهنگیان این استان است تا ۱۰ سال آینده بازنشسته می‌شوند.

به گزارش خوبان: مهدی حاجتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت منابع انسانی آموزش و پرورش گیلان، اظهار داشت: 23 درصد فرهنگیان گیلان تا پایان سال 98 بازنشسته می‌شوند.

وی با بیان اینکه چهارهزار و 175 نفر از فرهنگیان گیلان در آستانه بازنشستگی هستند، افزود: آموزش و پرورش گیلان در میزان درصدی بازنشستگی در کشور رتبه نخست را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: شرایط خوبی نداریم و باید برای تأمین منابع انسانی تلاش کنیم چراکه 16 هزار نفر از فرهنگیان گیلان که معادل 57 درصد فرهنگیان این استان است تا 10 سال آینده به افتخار بازنشستگی نایل می‌شوند.

حاجتی با بیان اینکه برای جذب نیرو در آموزش و پرورش گیلان درخواست صدور مجوز کرده‌ایم، تصریح کرد: سال گذشته نیز شاهد بازنشستگی یک‌هزار نیرو در آموزش و پرورش گیلان بودیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه صرفه جویی اقتصادی در آموزش و پرورش گیلان، خاطرنشان کرد: میزان حق‌التدریسی با تدبیر صورت گرفته از 30هزار ساعت به 22 هزار ساعت کاهش یافت و دو میلیارد تومان در این حوزه صرفه‌جویی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر ترویج اقتصاد مقاومتی در این نهاد، اظهار داشت: نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش گیلان از دانشگاه فرهنگیان تأمین می‌شود.

حاجتی با بیان اینکه سه شورای نمونه آموزش و پرورش گیلان معرفی شدند، افزود: شوراهای آموزش و پرورش آستارا ، سیاهکل و رحیم آباد به عنوان شوراهای برتر گیلان قدردانی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: آموزش و پرورش گیلان به دو هزار و 842 دانشجو معلم نیاز دارد تا در چهار سال آینده بتواند مشکل این اداره کل را مرتفع کند.

مهدی حاجتی افزود: در پنج سال آینده 38 درصد و در 10 سال آینده 57 درصد همکاران آموزش و پرورش گیلان بازنشسته می شوند که با این وضعیت با مشکل نیروی انسانی در مدارس مواجه خواهیم شد.

وی وضعیت دانشگاه فرهنگیان ویژه خانم‌ها را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: در رابطه با تحصیل دانشجویان مرد در این دانشگاه بایستی بیشتر توجه شود، پنج درصد عوارض شهرداری ها نیز به حساب آموزش و پرورش واریز شده است.

 

انتهای پیام/90


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads