کد خبر: 74837 - تاریخ: دوشنبه، 16 مارس 2015 - 19:13

رئيس آموزش و پرورش خمام خبر داد:

جهش 20 پله ای آموزش و پرورش خمام در کنکور 93/ 7 مدرسه خمام ميزبان فرهنگيان در تعطيلات نوروزي

محمود کنعانی رئیس اداره آموزش و پروش خمام در گفتگو با خبرنگار ما از کسب رتبه 13 آموزش و پرورش خمام در میان ادارات آموزش و پروش استان گیلان در کنکور 93 خبر داد.

به گزارش خوبان: محمود کنعانی رئیس اداره آموزش و پرورش خمام در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تبریک پیشاپیش سال نو گفت: اداره آموزش و پرورش خمام طبق بخشنامه آموزش و پرورش استان، در لیست رتبه بندی ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها، با یک جهش خوب، در رتبه 13 قرار گرفت.

وی با بیان این مطلب که خمام در سال گذشته رتبه 33 را به دست آورده بود گفت: این جهش 20 پله ای، کار ما را سخت می کند. زیرا حفظ موفقیت سخت تر از کسب آن است.

کنعانی افزود: این رتبه بر اساس 5 شاخص اعلام شده که عبارتند از میانگین نمرات در گروه های ریاضی، تجربی و انسانی، درصد قبولی و تعداد رتبه های برتر.

 

رتبه های برتر کنکور خمام

رتبه های برتر خمام در کنکور سال 93

رئیس اداره آموزش و پرورش خمام یادآور شد: در این رتبه بندی بسیاری از شهرستان ها از جمله رودسر، انزلی، آستارا، تالش و رودبار از خمام پایین تر هستند.

وی در خصوص برنامه های آموزش و پرورش خمام برای حفظ این موفقیت گفت: تلاش کردیم تا با برنامه ریزی دقیق، در دانش آموزان انگیزه لازم را ایجاد نماییم و بتوانیم این رتبه خوب را حفظ و ارتقاء دهیم.

کنعانی از برگزاری همایش برای دانش آموزان سال سوم و چهارم در سال جدید خبر داد و گفت: در این همایش علاوه بر مسئولین، دانش آموزانی که در سال های گذشته موفقیت کسب نموده اند، حضور خواهند داشت. قطعا حضور دانش آموزان موفق سال های گذشته ، به این دانش آموزان انگیزه خواهد داد.

وی داشتن انگیزه در دانش آموزان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ملاک و شاخص برای ما دانش آموزان سال چهارم هستند. خوشبختانه ما صاحب دانش آموزان بسیار با استعدادی هستیم که با هماهنگی اولیا مدارس و معلمان می توان در آن ها انگیزه لازم را ایجاد نمود.

رئیس اداره آموزش و پرورش خمام در خصوص باز بودن مدارس تا پایان سال گفت: طبق بخشنامه، کلیه مدارس شهر و روستاهای بخش تا پایان ساعت قانونی روز 27 اسفند باز است.

کنعانی در خصوص طرح اسکان فرهنگیان در مدارس در نوروز 94 گفت: در سال های گذشته اطلاع رسانی در این خصوص ضعیف بود و مسافران از محل ستاد اسکان بی اطلاع بودند. برای رفع این مشکل، با هماهنگی شهرداری خمام در چهار نقطه – ورودی و خروجی خمام (خواچکین و میدان ولیعصر (عج) خمام)، زیرده و روبروی اداره آموزش و پرورش- بنر نصب خواهد شد.

 

2

 

وی افزود: 7 مدرسه مجری طرح ستاد اسکان فرهنگیان در خمام هستند که عبارتند از: دبیرستان کوثر، دبیرستان امام حسین (ع)، هنرستان بعثت، دبستان شهید صادقی، مدرسه ابتدایی شهید بصارتی در چوکام، دبیرستان دهخدا و دبیرستان شهید زحمتکش.

کنعانی با بیان این که کلاس های مدارس به سه درجه الف، ب و ج تقسیم بندی شده اند اظهار داشت: 69 کلاس در این 7 مدرسه، آماده پذیرایی از فرهنگیان و مسافران نوروزی هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش افزود: 9 کلاس در دبیرستان کوثر و 7 کلاس در دبیرستان امام حسین دارای رتبه بندی الف هستند، 7 کلاس در دبیرستان امام حسین، 7 کلاس در هنرستان بعثت، 15  کلاس در دبستان شهید صادقی و 9 کلاس در دبستان شهید بصارتی در چوکام دارای درجه کیفی ب هستند و دبیرستان دهخدا و دبیرستان زحمتکش هم با مجموع 15 کلاس دارای درجه کیفی ج هستند که اگر ظرفیت کلاس های سایر مدارس تکمیل شود، از کلاس های این دو مدرسه استفاده خواهیم نمود.

کنعانی در پایان در خصوص بهترین خاطره خود در سال 93 گفت: افتتاح جشنواره جابربن حیان بهترین خاطره برای من بود. در جریان این افتتاح در روستای اشکیک، یک دانش آموز مقطع چهارم ابتدایی با نام فاطمه محمودی از دبیرستان بصارتی چوکام اثری با موضوع « اگر من نباشم می میرید» برای عرضه در جشنواره خلق کرده بود. در این طرح آب باران به داخل ساختمان برای شست و شو هدایت می شد. سازمان آب و فاضلاب استان هم از این دانش آموز به دلیل این ایده تجلیل نمود. اعتماد به نفس این دانش آموز هم مثال زدنی بود.

 

انتهای پیام/25


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads