کد خبر: 74781 - تاریخ: یکشنبه، 15 مارس 2015 - 12:30

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

اتمام پروژه آزاد راه رشت – قزوین تا ۳ روز آینده

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از اتمام پروژه آزاد راه رشت – قزوین به طول ۹۰۰ متر در مدت دو تا سه روز آینده خبر داد.

به گزارش خوبان،‌ شعبانعلی خاوری در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های در حال اجرای اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه پروژه پل ماچیان رودسر تاکنون 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: مبلغ عملیات این پروژه 60 میلیارد ریال است و تقاطع رحیم آباد با مبلغ عملیات 100 میلیارد ریال از پروژه‌های مهم در دست اجرا امسال است.

وی با اشاره به پروژه منجیل –گیلوا، افزود: شرح عملیات این پروژه بهسازی مسیر به طول هشت کیلومتر و عرض 11 متر بوده که پیشرفت فیزیکی آن 60 درصد و مبلغ عملیات آن 50 میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه راه‌های روستایی گیلان هشت هزار و 900 کیلومتر بوده که از میزان چهار هزار کیلومتر آسفالت شده است، گفت: این شاخص حدود 46 درصد بوده و به عبارتی استان از شاخص کشور 10 درصد عقب است.

خاوری خاطرنشان کرد: برای حل چالش آسفالت راه‌های روستایی تفاهمنامه‌ای با بخش خصوصی منعقد شد که قیر را تقریبا رایگان در اختیار آنها قرار دهیم و برای انجام این تفاهمنامه وحدت و همدلی در استان وجود دارد که با عملیاتی شدن حجم زیادی از عقب ماندگی‌های جبران می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های استقبال ار نوروز گفت: استراتژی در سطح وزارتخانه تدوین شد، نقاطی که گره ترافیکی دارند باید در این ایام حل شوند، در گیلان نقاط مختلفی وجود دارد که اصلاح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه عدم کمربندی در تالش گره ترافیکی ایجاد می‌کند و این مسئله هنوز حل نشده است، افزود: برای حل مشکلات گره‌های ترافیکی پروژه‌هایی را هدفگذاری کردیم که برای آنها در ایام نوروز امکان حل وجود دارد.

خاوری با اشاره به آخرین وضعیت پروژه آزاد راه رشت – قزوین، گفت: این پروژه به طول 900 متر از 27 مهر آغاز شد و پیمانکار پروژه بومی است و در مدت دو تا سه روز آینده کلا پروژه تمام می‌شود و با انجام آن دیگر ترافیک وارد منجیل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برآورد هزینه آن 18 میلیارد تومان است، افزود: در حد فاصل منجیل و رودبار و چهار خطه کردن آن با هزینه 21 میلیارد تومان گره ترافیک را حل کردیم و در کل در دو پروژه 39 میلیارد تومان هزینه شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان درباره 11 کیلومتر این آزاده، گفت: 153 میلیارد تومان اعتبار برای سه کیلومتر اختصاص یافت که تا پایان سال آینده به پایان می‌رسد و 7.5 کیلومتر باقی مانده نیز در سال 94 به مناقصه می‌رود و حداکثر دو سال دیگر به پایان می‌رسد.

خاورری با بیان اینکه در محور انزلی-تالش-رضوانشهر گره ترافیکی وجود داشت که اکنون زیر بار ترافیک رفته است، گفت: در این هفته پروژه رسما افتتاح می‌شود و هزینه آن 9 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به تقاطع غیر همسطح بازگیا گوراب در ورودی سیاهکل، خاطرنشان کرد: تقاطع غیر همسطح زده شد و زیر بار ترافیک رفته اعتبار این پروژه از منابع ملی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه امسال تعهد روکش راه‌های شریانی 75 کیلومتر بود که 223 کیلومتر راه‌های شریانی روکش زده شد، گفت: در استقبال از نوروز، روکش خط کشی گرم با هزینه بالا استفاده و 350 کیلومتر خط گرم در محورها زده شد و 905 کیلو خط سرد زده و احیا شد.

منبع: تسنيم

انتهای پیام/70


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads