کد خبر: 74398 - تاریخ: چهارشنبه، 11 مارس 2015 - 11:47

مدل های اقتصادی اجرا شده دولت های احمدی نژاد و روحانی اقتصاد ما را نابود کرده؛

حسن عباسی: استفاده از مدل اقتصاد دولتی نئوکینز با اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به این که اقتصاد دولت فعلی مبتنی بر مکتب نئوکینزی‌ها بوده گفت: در دوره احمدی‌نژاد مدل اقتصادی فریدمن الگو شده بود که این دو نگاه، اقتصاد ما را نابود کرده و مادامی که از این دو مدل فاصله نگیریم وضعیت اقتصاد ما همین است.

به گزارش خوبان، حسن عباسی امروز در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سؤالی در خصوص الگوی اقتصادی دولت یازدهم و نوع شباهت و تفاوتی که با اقتصاد دولت‌های پنجم و ششم دارد، اظهار کرد: اقتصاد دوره کارگزاران از سال 68 تا 76 اقتصادی مبتنی بر نسخه‌های جهانی و صندوق بین‌المللی پول بود.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: اما اقتصاد دولت اخیر مبتنی بر مکتب نئوکینزی‌ها بوده و رسما دولت فعلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام رسمی کرده که مدل اقتصادی که پیاده می‌کند برگرفته از مکتب نئوکینزی‌هاست.

وی گفت: این موضوع از دو جهت قابل اهمیت است اول این که مکتب نئوکینزی‌ها یعنی کینزی‌های جدید که در کشورهای اروپایی پیاده شده شکست خورده و دوم اینکه این مکتب هیچ نوع هم سنخیتی با اقتصاد مقاومتی مطرح شده در کشور ندارد.

رئیس اندیشکده یقین گفت: در دوره احمدی‌نژاد هم مدل اقتصادی فریدمن الگو شده بود که این دو نگاه، اقتصاد ما را نابود کرده و مادامی که از این دو مدل فاصله نگیریم وضعیت اقتصاد ما همین است.

انتهای پیام/16


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads