کد خبر: 73997 - تاریخ: جمعه، 6 مارس 2015 - 10:42

نوبخت در گفتگوی ویژه خبری:

38 هزار نفر سال 94 در دولت استخدام می شوند

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، دولت سال آینده 38 هزار تن را استخدام می کند.

به گزارش خوبان: محمدباقر نوبخت در برنامه گفت وگوی ویژه خبری با اینکه سیاست دولت در استخدام، کم کردن حجم دولت است، افزود: طبق برنامه ریزهای انجام نوبختشده و با تامین بودجه لازم، بیش از 38 هزار تن از جوانان کشور به استخدام در می آیند.

وی ادامه داد: افرادی که در گذشته برای استخدام امتحان و آزمون داده بودند اما بودجه لازم برای بکارگیری آنان تامین نشده بود، در بودجه سال آینده تامین اعتبار شده و ادارات و استانداری ها می توانند از اکنون تشریفات لازم برای استخدام را انجام دهند.

معاون رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دولت سعی دارد در اصلاح حامل های انرژی کمترین فشار را بر مردم وارد کند، افزود: در صورتی که منافع اقتصاد کلان کشور بر ضرورت اصلاح حامل های انرژی باشد، باید این اقدام را عملی کرد اما این اصلاحات با شیبی ملایم عملیاتی می شود.

نوبخت با بیان اینکه تورم در کشور هنوز بالاست و فقط از رشد منفی اقتصاد تا حدودی کاسته شده است، افزود: دولت توانسته نسبت به سال های گذشته تورم را کنترل و از رشد منفی آن بکاهد.

وی با تاکید بر اینکه این روند کاهش تورم ادامه خواهد داشت، افزود: در حال حاضر تورم حدود 15 درصد است.

وی ادامه داد: دولت در مهار تورم نقطه به نقطه، سالیانه و ماهانه نسبت به سال و ماه مشابه کنترل مناسبی داشته اما باید تورم را تک رقمی کند؛ این ایده آل ترین هدف دولت است.

نوبخت با یادآوری اینکه تلاش ریاست جمهوری و دولت، مهار تورم و رونق بخش تولید است، افزود: باید منابع مالی به سمت و سوی تولید سوق پیدا کنند و میزان عرضه از تقاضا بیشتر باشد تا کشور از تورم ساختاری نجات یابد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت قصد ندارد از بانکها استقراض کند، افزود: این گونه استقراض ها خود زمینه ساز تورم و رشد نقدینگی می شود و چنین سیاستی در برنامه های کلان و کوتاه مدت دولت جای ندارد.

انتهای پیام/90

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads