کد خبر: 73830 - تاریخ: چهارشنبه، 4 مارس 2015 - 20:07

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

شناسایی ۳۳۵ گونه پرنده مهاجر و بومی در گیلان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با تلاش ماموران این نهاد، ۳۳۵ گونه پرنده مهاجر و بومی در گیلان شناسایی شد.

به گزارش خوبان: محمدرضا برجی صبح امروز در جمع فعالان زیست محیطی با اشاره به اهمیت حفظ حیات‌وحش و گرامیداشت روز جهانی حیات وحش، اظهار داشت: تمام علوم و دانش موجود، الهام گرفته از طبیعت است.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه خداوند نیز در قرآن فرمودند انسان اشرف مخلوقات است، افزود: هریک از انسان‌ها موظفیم  تولیدات خود را با طبیعت منطبق کنیم همه عناصر طبیعت در خدمت رفاه انسان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه انسان بدون طبیعت قادر به ادامه حیات نیست، گفت: هر انسانی باید درک آن را داشته باشد که حیات، بقا و تداوم زندگی‌اش بستگی به بقای طبیعت دارد پس باید ضمن بهره‌برداری و استفاده خردمندانه از طبیعت، نگاهی روشن به آینده داشته باشد.

برجی با بیان اینکه در شرایط بسیار بحرانی قرار داریم، تصریح کرد: باید این نگرش و باور را به صورت جهادی به نسل کنونی منتقل کنیم تا بتوانیم با کمک آنها به حفظ محیط زیست کمک کنیم.

 

پرنده مهاجر

 

وی با بیان اینکه تاکنون چیزی حدود یک میلیون و 800 هزار گونه مختلف در دنیا شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 15 هزار گونه جدید به این گونه‌ها اضافه می‌شود و  وجود همه این گونه‌ها در چرخه طبیعت برای حفظ اکوسیستم‌ها الزامی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه در استان با توجه به اقلیم مناسب جوی، شرایط برای زیستن انواع گونه‌ها وجود دارد، تاکید کرد: وجود  335 گونه پرنده مهاجر و بومی  تنوع زیستی بی‌نظیری را به وجود آورده است اما در صورت داشتن زیستگاه‌های مناسب است که این تنوع حفظ می‌شود.

برجی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و اقتضاء جوامع محلی برای امرار معاش و حمایت از خانواده باید فرهنگ استفاده از تفنگ و تعامل آن با محیط را در جوامع نهادینه کنیم تا شکارچیان به  شکاربانانی مبدل شوند که برای حفظ اکوسیستم‌ها و کنترل شکار و صید بی‌رویه تلاش می‌کنند.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads