کد خبر: 72973 - تاریخ: جمعه، 20 فوریه 2015 - 01:37

اظهارات عجیب هاشمی رفسنجانی؛ یکی پس از دیگری

در بین روحانیون بهتر از امام نداشتیم که انقلاب کردیم!/ اکثریت مردم این وضع را قبول ندارند!/ اصرار عجیب بر شورایی کردن رهبری

اکبر هاشمی رفسنجانی در این مصاحبه ضمن سیاه نمایی نسبت به ارکان مختلف نظام، به سه قوه، مجلس خبرگان و شورای نگهبان تاخته و حتی در لفافه، به امام خمینی(ره) هم انتقاداتی را وارد کرده است

به گزارش خوبان: اکبر هاشمی رفسنجانی در مصاحبه ای عجیب و تامل برانگیز که با روزنامه جمهوری اسلامی صورت گرفته، ضمن سیاه نمایی نسبت به ارکان مختلف نظام، به سه قوه، مجلس خبرگان و شورای نگهبان تاخته و حتی در لابلای مطالبش و در لفافه، به امام خمینی(ره) هم انتقاداتی را وارد کرده است.

با توجه به اینکه این مصاحبه در پایگاه رسمی هاشمی رفسنجانی نیز منتشر شده، پرداختن به آن ضروری به نظر می رسد.

رییس تشخیص مصلحت در پاسخ به سوالات شبهه آفرین و تفرقه افکنی که مطرح شده بود، خود را به عنوان یک مصلح و فرشته ای جلوه داد که کوچکترین اشتباهی نداشته و در مقابل، تمام ارکان نظام و حتی بنیانگذار انقلاب اسلامی را خالی از اشتباه ندانست!

او، در مقام تمجید از خود و خاندانش، پرتاب انواع موشک و ماهواره و حتی پیشرفت های علمی در نانو و… را مربوط به دوران قدرتش پس از جنگ اعلام کرد و گفت “آن موقع محسن ما در کانادا بود و هنوز دکترایش تمام نشده بود. چون رشته‌اش به درد اینها و بدنه موشک می‌خورد، گفتیم که بیاید و در آنجا نماند. جوانان ما زحمت کشیدند…”!

 

hashemi

رفسنجانی در این مصاحبه، علیرغم اینکه در ظاهر تلاش کرده است تا خود و مردم را نسبت به جمهوری اسلامی امیدوار نماید اما تمام ارکان رسمی نظام، اعم از دولت، مجلس، قوه قضاییه، شورای نگهبان، مجلس خبرگان و… را از زیر تیغ نقد و بعضا سیاه نمایی ها گذارنده و در برخی مواقع، با تایید سوالات عجیب و اختلاف افکن سوال کننده، در تنور تفرقه و کینه دمیده است.

جهت اطلاع دقیق مخاطبان گرانقدر از آنچه که وی به زبان آورده، بخش هایی از مصاحبه را به صورت مجزا بازنشر می دهیم و مفهوم استخراجی از هر عبارت را در پایان آن، با شما در میان می گذاریم:

* “اگر اشکالی هست، در عملکرد خبرگان است. اگر خبرگان به وظیفه خودشان درست عمل کنند، در صورت نبودن یک فرد مناسب حتما می‌توانند شورایی کنند. چون قانون شوراشدن هم باز است. شاید در آینده بدون شورا نتوانند کار درستی انجام بدهند. البته این کار تا حدودی به مردم هم برمی‌گردد، چون اگر مردم نمایندگان خود را درست انتخاب کنند، می‌توان امیدوار بود. اتفاق بد در مجلس و هر جای دیگر که مردم بد انتخاب کنند، می‌افتد. در دنیا هم می‌افتد. اصلاً شما جایی را پیدا نمی‌کنید که در عبور از همه گردنه‌های مشکل، کاملاً درست عمل کرده باشند.” در این بخش، ضمن ایراد اشکال به عملکرد مجلس خبرگان رهبری (بی آنکه علت اصلی این اشکال را اعلام کند) انتخاب مردم را دارای دو وجه خوب و بد معرفی کرده و البته مقصودش از انتخاب خوب را نیز بیان ننموده است. با توجه به رویکرد رفسنجانی در مخالفت با دولت سابق و نیز انتقادات شدید او از مجلس، به خوبی می توان معنای خوب و بد را از منظر رفسنجانی متوجه شد. آیا همیشه، هرکس که دیدگاهی مخالف او داشته باشد، “بد” هست؟!

* “در بین روحانیون بهتر از امام نداشتیم که انقلاب کردیم. حدود ۱۴ سال نبودند و مردم و شاگردانش مبارزه را حفظ کردند و نگه داشتند. امام که آمدند و انقلاب پیروز شد، بعد از مدتی خواستیم رئیس‌جمهور انتخاب کنیم. نظر ما این بود که در کنار بنی‌صدر، آقای بهشتی هم در انتخابات باشد. اما امام نگذاشتند و جلویمان را گرفتند. شخص امام با مصلحت‌بینی خودشان جلو ما را گرفتند. می‌خواهم بگویم شما جایی را پیدا نمی‌کنید که بشر اشتباه نکند و جایی هم پیدا نمی‌کنید که بی‌قانونی نشود”! فارغ از اینکه اصولا این روایت صحیح هست یا مثل برخی خاطرات بی اساس و دونفره چند سال اخیر حاج آقا خاطره، نمی توان به صحت آن اعتماد کرد، اما به نظر می رسد برای این بخش از سخنان رفسنجانی هرچه توضیح کمتری ارایه شود بهتر است به جهت آنکه فحوای کلام از گفته های او کاملا آشکار بوده و توضیح بیشتر، شاید مناسب شان و جایگاه امام خمینی(ره) نباشد.

* “بنی‌صدر اشتباهات زیادی داشت که امام به مرور متوجه شدند و فهمیدند. ما قبلاً این‌گونه آدم‌ها را بیشتر می‌شناختیم و با اینها سروکار داشتیم.” آیا این جمله، توهین به امام امت نیست؟! آن بزرگوار “به مرور متوجه شدند و فهمیدند” و شخصی مثل رفسنجانی از قبل شناخت داشت؟! آیا بیان این ادبیات جای تاسف و تامل ندارد و الباقی سخنان او را زیرسوال نمی برد؟

* “اکثریت مردم این وضع را قبول ندارند. مردم اصول انقلاب را قبول دارند، سیاسی‌کاری‌های مجلس را قبول ندارند، ناعدالتی‌های قوه قضائیه را قبول ندارند”. بازهم سیاه نمایی نسبت به وضعیت کنونی و تخریب دو قوه از سه قوه کشور. معیار رفسنجانی از مردم و نظر آنها چیست؟ آیا درصد قابل توجه مشارکت مردم در انتخابات های مختلف نباید ملاک قرار بگیرد؟ آیا حضور باشکوه در راهپیمایی ها معیار خوبی نیست؟ آیا این مجلس و نمایندگان آن با رای مردم برگزیده نشده اند؟ چرا وقتی رای مردم برخلاف دیدگاه اوست، با آن رای و منتخبین ملت اینگونه برخورد می کند؟ چرا وقتی سخن از ناعدالتی قوه قضاییه مطرح می کند، به نگرانی ملت و مسئولان نسبت به روند دادگاه آقازاده اش، غیرعلنی برگزارشدن آن و فشارهای گروه های دارای قدرت و ثروت بر روند این پرونده، طبق گفته حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای (سخنگوی دستگاه قضا)، اشاره نمی کند؟!

* “شخصی در قوه قضاییه روزنامه‌ها را جمع کرده و گفته که حق ندارید اسم فلانی را ببرید… گفتند حق ندارید تصویر و اسم فلانی و آنهایی را که در فتنه محکوم شدند، بیاورید.” رفسنجانی به چه معترض است؟ به اینکه یک مقام مسئول در قوه قضاییه اعلام کرده نباید از خاتمی به عنوان یکی از سران فتنه، خبر و عکسی منتشر شود. آیا این نگاه وی، حمایت از جریان فتنه تلقی نمی شود؟ خاتمی و دیگر سران فتنه بر علیه نظام و انقلاب چه باید می کردند که شخصی همچون رفسنجانی، با سابقه ای که در همین مصاحبه از خود به خوبی ذکر کرده، برای دفاع از این انقلاب مظلوم اما مقتدر، نسبت به آنها اعلام برائت کند؟!

* “زمان آقای روحانی را می‌گویم، همین امروز و پیش از شما یکی از کارخانه‌دارهای کشور پیش من آمد و گفت که در یکی از استان‌ها استانداری آوردند که به جرم اینکه من به ستاد شما کمک کردم، کارخانه ذوب آهن مرا تعطیل کرده است. یعنی تا این حد و اینگونه استانداری را گذاشتند.” بدین ترتیب، دولت مورد حمایت رفسنجانی هم از سیل انتقادات و تخریب ها و سیاه نمایی های او مصون نمانده است.

* “مشکل اقتصادی داریم و یا مشکل مجلس و مسائل آنها را نبینید” … “الان بعضی از مجلسی‌ها و دوستانشان نگران شدند”. رفسنجانی مشکل مجلس را در چه می بیند و چرا این مشکل را بیان نمی کند؟ اینکه نسبت به برخی رفتارها انتقاد وارد هست، سخن تازه ای نیست (کما اینکه به عملکردهای پرحاشیه دولت پرچالش تحت ریاست رفسنجانی و سایر رفتارهای او، اطرافیان، خاندان او هم انتقادهای جدی وارد بوده است که بارها علل آن در رسانه ها مطرح شده) اما چرا او در این مصاحبه به محل و موضوع مورد انتقاد خود ورود نمی کند؟ چرا نمی گوید که با این مجلس و نمایندگان مردم چه مشکلی دارد؟

مصاحبه رفسنجانی مملو از عبارات دوپهلو، اختلاف افکن و شبهه آفرین است. از تکرار و اصرار عجیب او بر شورایی کردن رهبری در امت اسلامی تا هجمه غیرمستقیم به آیت الله جنتی برای تبریک مرگ دیکتاتور سعودی. از شورای نگهبان گرفته تا ارکان دیگر نظام و جالب اینجاست که در لابلای مطالبش، تلویحا از مردم درخواست می کند تا در انتخابات های پیش رو (اعم از مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری) به فکر بیفتند و به دیدگاه های فردی مثل او رای دهند.

او البته، دولت تحت ریاست خود را دولت اعتدال نامید و مدعی شد که “بعد از جنگ اعتدال را سیاست کشور قرار دادیم” و با این حساب، تمام اقدامات او و اطرافیان و خاندانش، گفته های گذشته و اخیر رفسنجانی را باید مصداق “اعتدال” دانست و بدین ترتیب، هرکس که مخالف این دیدگاه ها، عملکردها و اظهارات باشد، “افراطی” و “تکفیری” شناخته می شود!

هرچه هست، استقبال گرم و پرشور رسانه های ضدانقلاب و دشمنان ملت ایران از این مصاحبه (مانند بسیاری از مواضع دیگر چند سال اخیر رفسنجانی) می تواند معیار خوبی برای تشخیص حق یا ناحق بودن آن باشد.

برداشتی که به خوانندگان این مصاحبه از گفته های رفسنجانی تلقین می شود این است که همه “بد” هستند و فقط او “خوب” هست!

 

منبع: خیبر آنلاین

انتهای پیام/37


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. سید ایمان
     | 2015/02/20 - 10:15
    پاسخ
    +1
    0

    راست میگه جوانان ایشان زحمت کشیدند… بنده خدا آقازاده ایشون آقا مهدی خیلی زحمت کشیدن تا اسناد محرمانه ایران رو جمع آوری کنن و با پشت سر گذاشتن رنجها و سختی های بسیار بفروشنشون به دولتهای بیگانه/پیشنهاد میکنم مستند ردپا رو حتما ببینید تا از زحمات آقا زاده ایشون بیشتر مطلع بشید..
    و در آخر به حاج آقا و فرزندان محترمشون خسته نباشید عرض میکنم…

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads