کد خبر: 72757 - تاریخ: دوشنبه، 16 فوریه 2015 - 22:25

دبیرکل حزب الله لبنان:

مقاومت با افتخار از اسلام دفاع می کند/ هرگز از مواضع خود در قبال بحرین کوتاه نمی آییم

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنانش در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید مقاومت، اقدام تروریست ها در سربریدن قبطی های مصری را جنایت آمیز خواند و آن را محکوم کرد.

به گزارش خوبان: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید مقاومت طی سخنانی ضمن خیر مقدم به حاضران برای شرکت در مراسم، ابتدا اقدام تروریست‌های تکفیری داعش برای اعدام قبطی های مصر را محکوم کرد و آن را اقدامی جنایت آمیز خواند.

جنایت تروریست‌های داعش علیه قبطی‌های مصر محکوم است

وی افزود:  با توجه به اینکه مسئله دردآور است باید به نام خود و به نام شما به خاطر جنایت پست و دردناک وحشیانه ای که مزدوران داعش در لیبی انجام دادند محکوم کنم. جنایت در حق فرزندان مصر را هیچ کس نمی تواند تحمل کند. به نام شما به خانواده های دردمند آنها و به دولت مصر و به کلیسای قبطی تسلیت می‌گویم.

جنایت تروریست‌ها دل هر انسان با وجدانی را به درد آورده است

سیدحسن نصرالله گفت: ما این مصیبت را تسلیت می‌گوییم مصیبیتی که مسلمانان و مسیحیان را در برگرفته است و هر انسانی که دارای وجدان و اخلاق است را به درد آورده است همچنین لازم می دانم در خصوص این مناسبت سخن بگویم و پس از آن به موضوع لبنان و اوضاع منطقه اشاره کنم‬.

شهدای مقاومت نماد ثبات و پیروزی ما هستند

وی در ادامه سخنانش با تمجید از رهبران شهید مقاومت اظهار داشت: هر سال در چنین روزی سالگرد شهادت فرماندهان شهید را گرامی میداریم. شهید سید عباس موسوی دبیرکل شهید ما استاد ما بزرگوار ما و همسر گرامی ایشان شهیده ام یاسر و شهید شیخ راغب حرب شهید شهدای مقاومت و مجاهد بزرگوار عماد مغنیه را هم تسلیت میگویم .

سیدحسن نصرالله افزود: اینها نماد و سمبل ثبات و پیروزی ما هستند امروز را برای خودمان و فرزندانمان و نسل آینده خودمان گرامی میداریم. ما این مناسبت را گرامی میداریم چرا که گذشته نه چندان دور را نمی توانیم فراموش کنیم. این گذشته نه چندان دور است که آینده و حال ما را می سازد. با گرامیداشت این مناسبت هوشیاری را نزد خود و خانواده هایمان زنده نگه میداریم. در طول این مدت جنگ‌های بی شماری را پشت سر گذاشتیم و مقاومتی که در فلسطین شکل گرفت و مقاومتی که امام موسی صدر آن را راه اندازی گرفتند و می رسیم به روزهای انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام خمینی بنیانگذاری شد. تا اینکه به مرحله کنونی می‌رسیم که مرحله تجاوزهای اسرائیلی است و مرحله مقاومت رزمندگان محور مقاومت است.‬‎

جانفشانی‌های شهدای مقاومت فراموش شدنی نیست

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما نمی توانیم برای آینده خود پیروزی را مسجل کنیم مگر آنکه تمام جانفشانی های بزرگان خود را نیز به یاد بیاوریم. باید بدانیم که دشمن چه شعارهایی داشت و چه توهماتی را در سر می پروراند و واقعیت موجود چه بوده است ما نمی توانیم جانفشانی کودکان و زنان و مردان لبنانی را فراموش کنیم. این دوره زمانی به مثابه یک مکتب و مدرسه ای بود برای مقاومت لبنان و رهبران شهید ما سربازان شهید در این راه بودند ما همواره و هرساله نیاز داریم که نگاهی به زندگی عماد مغنیه ، سید عباس موسوی و راغب حرب داشته باشیم.

به گزارش تسنیم، نصرالله ادامه داد: باید زهد و پرهیزگاری و جهاد در راه خدا را از آنها بیاموزیم. زمانی که آنها را فراموش نکنیم می توانیم در برابر زلزله ها و طوفان‌ها بایستیم ما جهاد و تلاش را باید از این شهدا فرا بگیریم و در این راه هرگز خسته نخواهیم شد. باید از آنها بیاموزیم که چگونه به خداوند ایمان داشته باشیم و به ملت و مردم خود هم اعتماد داشته باشیم چرا که در سختی‌ها و دشواری‌ها از این طریق است که می‌توانیم به بصیرت و توان لازم دست یابیم. اسرائیل شیخ راغب حرب، سید عباس موسوی و عماد مغنیه را نه به خاطر اینکه گفته بودند اسرائیل را از جنوب لبنان خارج می‌کنند، ترور کرد بلکه به این دلیل بوده است که گفتند اسرائیل را نابود خواهند کرد.‬‎

وی افزود: اکنون وظیفه سنگینی بر دوش داریم مسئولیت ایجاد عزت و بزرگی و کرامت برای ملت لبنان و ساختن آینده کودکان و نسل آینده این سرزمین وظایفی بر عهده داریم باید همواره تصویر و یاد و نام و وصیت نامه شهدا را در همه جا داشته باشیم تا همه نسل ها شاهد این جانفشانی ها باشند. رزمندگان ما در آن زمان هجده و نوزده ساله بودند و بسیاری از آنها امروز به درجه فرماندهی رسیدند و برخی نیز به درجه شهادت نائل شدند. بسیاری از رزمندگان عزیز حزب الله به دلیل جراحت‌ها شهید شدند. و برخی از آنها زخمی شدند و تاکنون مسیر را ادامه میدهند و با دردهای خود کنار می آیند.

جهاد مغنیه با خون خود راه پدرش را ادامه داد

دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای مقاومت اشاره کرد و اظهار داشت : شیخ راغب حرب، عماد مغنیه، سید عباس موسوی و ام یاسر با عمل به آیه قرآن کریم به راه خود ادامه دادند. امسال مناسبت دیگری را نداریم از همین منبر سال گذشته جهاد عماد مغنیه با خون پدرش و دیگر رزمندگان شهید عهد بست که راه آنها را ادامه دهد و همین کار را کرد. فرزند شهید عماد مغنیه که میتوانست همانند جوانان دیگر به زندگی خود ادامه دهد راه پدر خود را ادامه داد.‬‎

 

سید حسن نصرالله

 

مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی ادامه دارد

وی با اشاره به تجاوز صهیونیست‌ها به قنیطره در خاک سوریه و هدف قرار دادن رزمندگان مقاومت گفت: سالروز شهادت فرماندهان حزب الله را چند روز قبل خون شهید جهاد عماد مغنیه به اتفاق همرزمانش در قنیطره گرامی داشتند. سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت حزب الله و شهادت جهاد عماد مغنیه ثابت می‌کند که مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی هنوز ادامه دارد و خون شهدا هر روز تازه تر می‌شود.

شهادت رفیق حریری حادثه دردناکی بود که منطقه را تکان داد

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالگرد ترور رفیق حریری گفت: در خصوص مناسبت‌های ماه مارس به خانواده شهید رفیق حریری و یارانش سالگرد شهادت وی را تسلیت میگویم حادثه دردناکی که منطقه را تکان داد. همچنین لازم می دانم به خانواده و تمام بازماندگان شهدای آن روز تسلیت بگویم چرا که آن حادثه همه ما را دردمند ساخت. مسئله دیگر خطر تروریسمی است که لبنان و منطقه را تهدید میکند ما در حزب الله با دعوت ملی برای مبارزه با تروریست اعلام همسبتگی میکنیم. البته ما دشمن صهیونیستی را نیز فراموش نمی کنیم اگر چه ممکن است که در لبنان این را شاهد باشیم که در برابر تکفیری‌ها متحدیم اما در برابر صهیونیست‌ها متحد نیستیم.

تشکر از مردم به دلیل عدم تیراندازی در مراسم سخنرانی

وی با اشاره به توصیه‌اش که در آن از مردم خواسته بود در برگزاری مراسم سخنرانی و ابراز شادی از شلیک تیر هوایی خوداری کنند از مردم به دلیل همکاری تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: تشکر می‌کنم از اینکه همیشه به توصیه‌های من و خواهش‌های من عمل کردید و هرگز مرا مأیوس نکردید. از این روز ما بیانیه ای صادر کردیم و از شما خواهش کردیم که این عادت قدیمی تیراندازی برای مناسبت‌ها را فراموش کنید و تشکر می‌کنم به خاطر این عمل شما به توصیه من.

تصمیم مبارزه با تروریسم اقدامی بجا و دیرهنگام بود

دبیرکل حزب الله لبنان به مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: در مسئله راهبرد ملی مبارزه با تروریسم این مسئله می‌طلبد که ارتش و نیروهای امنیتی و سایر ارگانهای نظامی باید مشارکت داشته باشند که باید درباره آن بحث شود. تصمیم مبارزه با تروریسم اگر چه دیر بود اما قابل قبول است از آن حمایت می‌کنیم. شاید در ابتدای امر و زمانی که تروریست‌ها به مرزهای لبنان حمله کردند برخی از مردم انتظار داشتند که حزب الله یا نیروهای امل یا ارتش وارد عمل شود. به اهالی خودمان در بقاع لبنان می‌گویم که این انتظار درست نیست و باید ارتش همواره از مرزهای کشور دفاع کند.‬‎

وی در خصوص طرح امنیتی مبارزه با تروریسم در بقاع اعلام کرد: دولت تنها وظیفه ندارد که نیروهای نظامی ارتش را به آنجا بفرستد. بلکه باید بیمارستانهای صحرایی و تمام موارد مورد نیاز یک مبارزه را همراه این نیروها ارسال کند. در دیگر مناطق لبنان نیاز به کمک‌های امدادی به مردم وجود دارد. در خصوص منطقه بقاع مسئله دیگری باید تاکید کنیم که آب و هوا در این منطقه است که کوهها در این منطقه برف‌گیر هستند که این مسئله کمکی به دولت در مبارزه با داعش کرده بود اما بعد از آب شدن این برفها مشکلات دو چندان خواهد شد و باید به این مسئله رسیدگی شود چرا ممکن است بعد از آب شدن برفها درگیری وارد مرحله تازه ای شود.در اینجا لازم است از فرماندهان ارتش، سربازان و نیروهای نظامی که در مرزهای لبنان و مناطق صعب العبور مستقرند و در برابر تروریست‌ها ایستادند در روز تقدیر از فرماندهان شهید از آنها نیز تقدیر کنیم.

مذاکرات بین جریان المستقبل و حزب الله ادامه می‌یابد

سید حسن نصرالله همچنین در بخش دیگری از سخنانش درباره مذکرات جاری بین جریان المستقبل و حزب الله اظهار داشت: مذاکرات باید ادامه یابد و برای حل اختلافات با جریان ملی آزاد و حزب الله هم مذاکرات باید ادامه یابد چرا که نتایج آن نه تنها برای لبنان بلکه برای کل منطقه تاثیر دارد. هر چیزی که موجب شود نقاط مشترک بین گروه‌های لبنانی بیشتر شود مایه استقبال و حمایت ماست. ما خواستار بازگشت تلاش‌های ملی برای حمایت از مذاکرات بین گروه‌های مختلف لبنانی هستیم. به تمام کسانی که چشم خود را به تحولات منطقه ای دوخته اند تا تصمیم منطقی را درباره لبنان بگیرند میگویم که خیلی به این رخدادها دلخوش نکنید اگر بخواهید چشمتان را به این تحولات بدوزید جبهه‌های دیگری در لبنان گشوده می‌شود و ممکن است مشکلات بیشتر شود بیایید تلاش‌های ملی را شروع کنیم تا این مشکلات را حل کنیم. این یک نیاز ملی است هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد یا اینکه به اختلاف خود ادامه دهیم.‬‎

ما از هر گفت‌وگویی بین گروه‌های لبنانی حمایت می‌کنیم

به گزارش تسنیم، سید حسن نصرالله همچنین نتیجه مذاکرات المستقبل و حزب الله را مفید و سازنده ارزیابی کرد و گفت: ان شاء الله مذاکرات را با المستقبل ادامه دهیم به نتایج خیلی خوبی تا این لحظه رسیده‌ایم. ما سطح توقعات خودمان را در این مذاکرات اعلام کرده‌ایم و آنان نیز اعلام کرده‌اند از این رو امیدواریم هر دو گروه بتوانیم به نظرات مشترکی در این باره دست یابیم. همه باید صبر کنیم تا این مرحله هم طی شود. ما از هر گفت‌وگویی بین گروه‌های لبنانی حمایت می‌کنیم.‬‎

وی افزود: از دهها سال قبل تاکنون لااقل تا سالهایی که ما از آن خاطراتی به یاد داریم می بینیم که دو جریان در لبنان وجود داشته گروهی معتقد بودند که نباید در این مسائل دخالت داشته باشیم این سخن زیباست اما آیا آنان خود به این امر پایبند بودند؟ این که می خواهند بگویند که لبنان شرایط ویژه ای دارد و نباید لبنان را وارد مسائل بین المللی کند بسیار خوب ما با شما هم عقیده هستیم اما اینکه آنها جزو محور به خصوصی هستند و یا اینکه واقعا دخالت نمی‌کنند یا نه ما کاری به این مسائل نداریم. ظاهر این سخنان زیباست. اما این واقع بینانه نیست.

تروریست‌ها مرز و جغرافیا نمی‌شناسند

وی با اعلام اینکه تروریست‌ها مرز جغرافیایی نمی شناسد، اظهار داشت: واقعیت تاریخی جغرافیایی امنیت و همزیستی و مسائلی از این قبیل، مسائل واقعی است. آیا تروریستی که می خواهد شما را بکشد آیا می‌توان به آن گفت که این مرز من است و از آن عبور نکن آیا انسان عاقل می‌تواند به تروریست بگوید این آب این کوه برای من است واز آن عبور نکن. لبنانی ها از گذشته همشه درگیر مسائل بین المللی بوده اند چه بخواهند چه نخواهند. ما از تمام مسائل بین المللی متاثر هستیم حتی از مسئله اشغال فلسطنی. بگذارید واقع بین باشیم آیا می توانیم از این تحولات به دور باشیم آیا آنها لبنان را از این تحولات کنار بگذارند. سرنوشت لبنان در لبنان رقم نمی‌خورد.

سرنوشت جهان در منطقه رقم می خورد

سیدحسن نصرالله با تاکید بر اینکه سرنوشت جهان در منطقه رقم می خورد افزود: کسی که می‌خواهد سرنوشت لبنان را بسازد باید در تعیین سرنوشت منطقه حضور داشته باشد. امروز اوضاع لیبی، مصر اردن، عربستان و غیره به ما ارتباط پیدا می‌کند. وقتی که سرنوشت کل منطقه را در این منطقه رقم می‌زنند ما چگونه در کشور خودمان دست بسته باقی بمانیم. من هنوز وارد گفتگوهای مربوط به داعش و تحولات لیبی و رخدادهای فرانسه و مسائلی از این دست نشده‌ام. بگذارید واقعیت دیگری را بگویم در این منطقه سرنوشت تمام جهان رقم می خورد و نه این که بگوییم ما لبنانی هستیم و ما سوری هستیم و با ما کاری نداشته باشید.‬‎

وی افزود: برخی معتقدند لبنان در منطقه جایگاهی ندارد و گویی لبنان بخشی از خاورمیانه نیست که محور مقاومت دارد و در مبارزات منطقه حضور دارد و دشمنانی دارد. آنها معتقدند لبنان کشوری در یک جزیره در اقیانوس آرام است لا اقل قبول داشته باشید این جزیره دور افتاده در کره زمین وجود دارد. لذا اعلام می‌کنم لبنان را نمی توانید از مسائل منطقه جدا سازید.

کسانی که از موضع ما در بحرین انتقاد می‌کنند باید از دخالت در سوریه دست بردارند

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه به تحولات بحرین اشاره کرد و موضع کسانی را که از موضع‌گیری حزب الله در قبال تحولات بحرین انتقاد می‌کنند به باد انتقاد گرفت و گفت:   کسانی که به شیوه‌های سیاسی و نظامی در سوریه مداخله می‌کنند حق ندارند که از موضع مسالمت‌آمیز ما درباره خیزش‌ها در بحرین انتقاد کنند.برخی موضع ما را در خصوص بحرین مورد انتقاد قرار می‌دهند و می‌گویند که بحرین کشور دوست و برادر ما است و ما هم این را قبول می‌کنیم. اما هرگز با انتقاد سیاستمان موافق نیستم. ما با سوریه مشترکات بسیاری داریم اما با این وجود حضور ما برای دفاع از سوریه را محکوم می‌کنند اما فراموش کردند که گروههای هستند که به ارتش سوریه و نظام سوریه تعدی کردند.

هرگز از مواضع خود در قبال بحرین کوتاه نمی آییم

سید حسن نصرالله در ادامه تاکید کرد که در خصوص بحرین اعلام می‌کنم که ما با سرکوب مردم و نادیده گرفتن حقوق ملت مخالفیم و در برابر آن می‌ایستیم و هرگز از مواضع سیاسی خود در این باره چشم پوشی نمی کنیم و هرگز اجازه نمی‌دهیم کسی ما را از این مواضعمان برگرداند. اکنون دولت بحرین در قبال مواضع مسالمت آمیز ملت و خواسته‌های مشروع آنها ایستاده و آنها را سرکوب می‌کند و مواضع حزب الله مورد انتقاد قرار می‌دهد و در مقابل این حمایت ما تهدید به اخراج اتباع ما از بحرین می‌کند و بنابراین ما اعلام می‌کنیم از تظاهرات مسالمت آمیز بحرین حمایت می‌کنیم.

وی تهدید جریان‌های تکفیری را خطری برای همه دانست و افزود: در خصوص خطر و تهدید جریان تکفیری که اکنون به داعش معروف شده است باید بگویم که این تهدید را همه متوجه شدند . داعش برای همه چند نظام یا چند دولت خاص نیست بلکه داعش تهدیدی برای تمام نظام‌ها، دولت ها و ملتهاست. داعش دشمن دین است. برای آن فرقی نمی‌کند شما چه دینی داشته باشید و چه نظامی داشته باشید. اکنون جهانیان به این نتیجه  رسیده‌اند که داعش نه تنها برای کل منطقه بلکه برای کل جهان تهدید است.

داعش خطری برای اسرائیل ندارد

وی گروهک تکفیری داعش را تامین کننده منافع رژیم صهیونیستی دانست و گفت: جالب اینجاست وزیر جنگ و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تنها کسانی هستند که به مرزهای فلسطین اشغالی رفتند و از آنجا اعلام کردند که داعش تهدید  وخطری برای ما نیست. این حق اسرائیل است که بگوید داعش خطری برای آنها نیست چرا که داعش هر آنچه که تا به امروز انجام داده صد در صد در خدمت به منافع اسرائیل است. واقعا نمی دانم شیوه های کشتار خود را از کجا می آورد آیا از هالیوود می آورد. شیوه قتل معاذ الکساسبه خلبان اردنی بسیار وحشیانه بود. سربریدنها بسیار وحشیانه هستند بعد از این عملیات تروریستی وحشیانه می بینیم داعش همیشه دست به عملیات تازه در مکان جدید زده است.

نقش موساد و سرویس اطلاعاتی انگلیس در پیدایش داعش

وی با اشاره به نقش موساد ، سیا و سرویس‌ جاسوسی انگلیس در پیدایش داعش گفت: داعش از حمله به مکه و مدینه سخن می‌گوید همین امروز البته به صورت دقیق نمی‌دانم امروز از یکی از شبکه های تلویزیونی زیرنویسش را خواندم که نوشته بود داعش امیرانی برای مکه و مدینه آماده کرده است اما باید به داعش بگویم شما چند روز قبل هم برای رم امیر تهیه کردید. آیا کمی دورتر نرفتید؟ امروز به جرأت و برای اولین بار می‌گویم نقش موساد و سرویس اطلاعات انگلیس را در شکل گیری داعش بررسی کنید. هر آنچیزی را که می تواند به اسرائیل و استعمار خدمت کند می‌بینیم داعش آن را در منطقه انجام  ‌می‌دهد.

نباید به ائتلاف های بین المللی دل بست

وی افزود: وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرده که باید برای مبارزه با تروریسم در لیبی اقدام کنیم چرا؟ به جریان 14 مارس میگویم که خوب گوش کند. چرا که گفته است تروریست در فاصله 450 کیلومتری ایتالیا رسیده است؟ امروز گروه‌های لبنانی را خطاب قرار می‌دهم و از آنها می‌پرسم تروریسم از ما چقدر فاصله دارد؟ تروریست را گفتند که در سوریه است و در عراق بود و بعد به لیبی کشیده شد و الان می‌گویند در یمن است برخی با القاعده هم پیمان شده اند و می بینیم که کشتار آنها دیده می شود در صحرای سینا هم حضور دارند. این وحشی گری را تنها ما می‌توانیم فرهنگ هالیوود بدانیم آیا این را کسی میتواند فرهنگ اسلامی یا خلفای اسلامی یا آل بیت بنامیم؟ در برابر این خطری که کشورها و ملت‌های منطقه را تهدید می‌کند اعلام میکنیم که همه دولت‌ها و ملت ها باید همه با هم متحد شوند که تروریسم را نابود کنیم و می توانیم نابود کنیم. به ائتلاف های بین المللی شکل گرفته برای مبارزه با تروریسم توجه نکنید چرا که خواسته ها و اهدافشان کوتاه نظرانه است.‬‎

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: همه ملت‌ها، دولت‌ها و ارتشها رزمندگان مقاومت‌ها لازم است که در این مقابله با تروریسم شرکت داشته باشند. باید مبارزه با تروریسم را به مثابه دفاع از اسلام تلقی کنیم نه دفاع از یک کشور یا یک نظام یا یک ملت. کسی که ادعا می‌کند که مسلمان است و کارهایی بر خلاف فطرت انسانی انجام میدهد مطمئن باشید اسلامی نیستند. خداوند اسلام را بر اساس فطرت آفریده و دین اسلام نیز براساس فطرت انسان است. هر اقدامی که باعث بیزاری اندیشه و خرد انسان شود نشأت گرفته از غیراسلام است.‬‎

مقاومت با افتخار از اسلام دفاع می‌کند

به گزارش تسنیم، سید حسن نصرالله در ادامه با اعلام اینکه مقاومت با افتخار تمام از اسلام دفاع می کند، افزود: امروز ما به صراحت و با افتخار و عزت اعلام می‌کنیم که ما مقاومت حزب الله و محور مقاومت از اسلام دفاع می‌کنیم خواه شیعه باشد خواه سنی. بخشش ما در این راه بی حد و مرز است آمادگی های ما در این راه بی حد و مرز است چرا که سرور ما سید الشهدا امام حسین علیه السلام است. از تمام مسلمانان می‌خواهم تا در دفاع از دین خود نه تنها با سلاح بلکه با کتاب و قلم خود مشارکت داشته باشند. باید کشورهای جهان بگویند و اگر نگفتند لااقل کشورهای منطقه بگویند که تمام کشورهایی که از داعش حمایت میکنند محکوم هستند.

داعش و النصره یکی هستند

دبیرکل حزب الله لبنان گروهک تکفیری داعش و النصره را دو روی یک سکه دانست و اظهار داشت: شاید برخی بگویند مگر کشورهایی هستند که از داعش حمایت می‌کنند؟ میگویم جای تعجب وجود ندارد. مسئله دیگر مسئله مهمی است که با ذکر نام به آن اشاره می‌کند داعش و جبهه النصره از نظر ما تفاوت ندارند. شیوه آنها یکی است. متاسفانه هستند کسانی هستند که در لبنان معتقدند جبهه النصره و داعش با هم متفاوتند. گروههایی وجود دارند که می‌گویند النصره تروریست نیست اما داعش تروریست است. دولت اردن نمی تواند با داعش در عراق بجنگند از جبهه النصره در سوریه حمایت می‌کند. از کشورهای منطقه می خواهم گردهم آیند و مسئولیت خود را در قبال مبارزه با داعش و گروههای تکفیری و تروریستی مشخص کنند.‬‎

وی خواستار کمک همه کشورها برای مبارزه با تروریسم در هر نقطه از جهان شد و گفت: بلکه می‌گویم بیاید به تمام کشورهایی که با تروریست درگیرند برویم و حتی به کشورهای غیر عربی برویم تا به آنها کمک کنیم. در خصوص حضورمان در منطقه می‌گویید بیایید مذاکره کنیم ما هم قبول می‌کنیم بیایید با هم مذاکره می‌کنیم. در آن روزها می‌گفتید حضور در سوریه مشکل زاست من اکنون به شما میگویم پیش از آب شدن برفها بر روی رشته کوههای شرق لبنان بیایید تصمیمی برای همبستگی با ارتش و دولت سوریه بگیریم تا با تروریست‌ها مبارزه کنیم.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads