کد خبر: 72741 - تاریخ: دوشنبه، 16 فوریه 2015 - 17:44

بررسی پرونده ناتمام یک آقازاده در فتنه 88 در دادگاه 93

مهدی هاشمی کدام اسناد سیاسی را انکار می‌کند؟

در حالی که بیش از 8 ماه از دادگاه های مهدی هاشمی می گذرد اتهامات سیاسی وی هر روز مشخص تر می شود و همین موضوع باعث می شود تا رسیدگی به پرونده او وارد مراحل جدیدی شود.

به گزارش خوبان: اهتمام قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی در سال‌های اخیر جای تقدیر دارد و این روزها شاهد رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی در قوه قضائیه هستیم که به زودی احکام مربوط به وی نیز صادر می‌شود.

آنچه که در پرونده مهدی هاشمی به عنوان فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیشتر به چشم می‌خورد غلبه ابعاد اقتصادی این پرونده نسبت به ابعاد سیاسی آن است.

برخی تخلفات آقازاده معروف متعلق به قراردادهایی در حدود 10 سال پیش بوده است اما بعد سیاسی تخلفات این آقازاده معروف مربوط به دوران فتنه 88 در کشور است که همزمان با ورود 2 نامزد فتنه گر به انتخابات ریاست جمهوری، آتش فتنه با حمایت های این آقازاده شعله ور تر شد.

مهدی هاشمی رفسنجانی، شاه کلید فتنه 88 بود؛ وی که تا پیش از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری، بارها نامش در رسانه ها مطرح شد و از تشدید فعالیت های وی و دیگر فرزندان هاشمی در ستاد انتخاباتی موسوی اخبار مختلفی منتشر شد، بعد از انتخابات فعالیت هایش بیشتر شدو تقریبا روزی نبود که نام وی بر سر زبان ها نباشد.

اوج این مساله اشاره به میزان اثرگذاری و نقش وی در فتنه توسط همفکرانش در دادگاه های بعد انتخابات بود اما مهدی هاشمی به جای حضور در دادگاه و دفاع از خود، ترجیح داد بلافاصله کشور را ترک کند و عملا ابهامات در باره عملکرد خود را بیشتر کند.
اما حضور وی در خارج از ایران نیز منجر به فراموشی نقش وی در آشوبهای بعد انتخابات نشد تا آنجا که طی ماه های بعد انتخابات تا 22 بهمن 88، بارها نام وی در رسانه ها مطرح شد.

اگرچه وکیل مهدی هاشمی با اشاره به کیفرخواست مهدی هاشمی گفت:” این کیفرخواست هیچ اساسی ندارد و در موردش کسانی باید نظر دهند که علوم سیاسی خوانده‌اند ازنظر بنده این کیفرخواست بی‌اعتبارترین کیفرخواستی است که دیده‌ام؛ اما کسی نمی تواند منکر نقش پررنگ فرزند هاشمی رفسنجانی در دوران فتنه 88 برای شعله ور تر شدن آتش فتنه شود.

 

روایت مشاور سابق رفسنجانی از نقش مهدی هاشمی در تاثیر بر پدرش

28 خرداد 88 خبرگزاری فارس گفتگویی با قدیری ابیانه، مشاور سابق اطلاع رسانی و ارتباطات هاشمی رفسنجانی را منتشر ساخت. وی در بخشی از این گفتگو با اشاره به اینکه پیش از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نهم نیز نتایج نظرسنجی یک مرکز مخالف احمدی‌نژاد حاکی از پیروزی وی با اختلاف بیش از 5 میلیون رأی در مقابل احمدی‌نژاد بود اما نزدیکان هاشمی این نتایج را نمی‌پذیرفتند، گفت: “برخی نزدیکان هاشمی با نپذیرفتن این واقعیت، آماده بیان ادعای تقلب در انتخابات بودند، همانطور که امروز نیز موسوی با رفتار خود نشان می‌دهد یا بی‌اطلاع است یا مصالح ملت را فدای وجهه‌ی خود کرده است.”

وی افزود: در اول تیر 84 و در آخرین روز دور دوم تبلیغات انتخاباتی بین آقایان احمدی‌نژاد و هاشمی رفسنجانی، رئیس یک نهاد نظر سنجی افکار عمومی که گرایش به شدت ضد احمدی‌نژادی داشت، برای من که مشاور اطلاع رسانی و ارتباطات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بودم، نتایج نظر سنجی روز قبل را ارسال کرد تا آن را به رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت ارائه نمایم.

 

 

مهدی هاشمی پسر

وی با بیان اینکه “آخرین نظر سنجی روز سه شنبه انجام شده بود و نتیجه آن چهار شنبه صبح جمع بندی و حدود ظهر بدست اینجانب رسید”، ادامه داد: جلسه ستاد انتخابات انتخاباتی جناب آقای هاشمی، در مجمع تشخیص در حال برگزاری بود. در آخرین نظر سنجی آمده بود که دکتر احمدی‌نژاد حدود 5 تا 6 میلیون رای بیشتر از آقای هاشمی دارد.

مشاور سابق هاشمی خاطرنشان کرد: مطمئن شدم که ایشان در انتخابات شکست فاحشی خواهند خورد. گروهی پیشنهاد می کردند که آقای هاشمی برای جبران اختلاف آرا دست به هنجار شکنی بزند. از اینکه چنین افرادی خود را طرفدار آقای هاشمی می دانند و در ستاد ایشان جمع شده اند، به شدت متأثر بودم. از آمارها کپی گرفتم و وقتی مهدی هاشمی از جلسه بیرون آمد آن را به وی دادم تا در جلسه تحویل آقای هاشمی دهد و گفتم ایشان چند میلیون رأی از احمدی‌نژاد عقب است. وی گفت من این آمار را قبول ندارم و بابا برنده است!

وی با بیان اینکه “مطمئن شدم مهدی هاشمی آمار را تحویل آقای هاشمی نخواهد داد”، اضافه کرد: بلافاصله مشغول به تهیه گزارشی شدم و ضمن آوردن آمار مذکور فاصله چند میلیونی و شکست وی را حتمی دانستم.
قدیری همچنین اضافه کرد: منتظر شدم تا جلسه تمام شود و وقتی همه رفتند، قبل از اینکه آقای هاشمی بیرون بیایند، نامه را از طریق دفترشان تحویل دادم. شب به صدا و سیما رفتم تا از نزدیک شاهد آخرین مناظره زنده تلویزیونی باشم. از ایشان قبل از ورودشان به سالن مصاحبه پرسیدم که آیا گزارش آخرین نظرسنجی را که برای ایشان در نامه نوشتم، دیده اند یا خیر که تأیید کردند.

مشاور سابق هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: با توجه به حرفهایی که می‌شنیدم و صحنه هایی که از برخی اطرافیان آقای هاشمی می دیدم، می دانستم که مخالفین احمدی‌نژاد دم از تقلب خواهند زد و حاضر به پذیرش شکست نخواهند بود.

وی با بیان اینکه “نتیجه انتخابات همان شد که در آخرین نظر سنجی پیش بینی شده بود و احمدی‌نژاد با 17 میلیون رأی در مقابل 10 میلیون رأی پیروز انتخابات شد، ادامه داد: همانطور که انتظار می رفت، متأسفانه زمزمه تقلب در انتخابات توسط اعضای ستاد و بستگان ایشان سر داده شد، حال آنکه تردیدی در پیروزی دکتر احمدی‌نژاد نبود. هنوز هم برخی از بستگان آقای هاشمی دست از ادعای بی اساس تقلب دست بر نمی دارند.

قدیری تصریح کرد: ادعای وقوع تقلب در انتخابات اخیر نیز تکرار شده است و متأسفانه باز هم بستگان و اطرافیان آقای هاشمی آتش بیار این معرکه ساختگی شده اند.

 

نقش مهدی هاشمی، مصطفی تاج زاده و علیرضا بهشتی در آشوب های بعد انتخابات

5 تیر 88 سایت الف نوشت: «کشف خانه تیمی حامیان مهندس موسوی در میدان هفت‏تیر ابعاد جدیدی از ساماندهی آشوب‏های خیابانی در تهران را روشن کرد. طبق اخبار واصله پلیس اطلاعات و امنیت تهران با همکاری دیگر نهادهای امنیتی کشور، با گزارش‏های مردمی و همچنین بعد از چند روز تعقیب و مراقبت سرخط‏های آشوب‏های خیابانی، عصر روز دوشنبه اول تیرماه موفق شد یکی از چند مرکز ساماندهی آشوب‏های خیابانی در تهران را شناسایی کند که متاسفانه این مرکز در دفتر روزنامه کلمه سبز قرار داشت. انتشار روزنامه کلمه سبز، روز 23 خرداد توسط مسوولین این روزنامه متوقف شده بود و مسوولین این روزنامه با همکاری افرادی چون مهدی هاشمی و مصطفی تاج‏زاده عملا این دفتر را به کانون ساماندهی آشوب‏های خیابانی مبدل ساختند. بر اساس فیلم‏هایی که از بدو ورود نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت تهران به روزنامه کلمه سبز در میدان هفت‏تیر مشهود است، حجم بالای دستگاه‏های تکثیر لوح فشرده(CD)، مونتاژ فیلم، اعلامیه‏های جعلی و دستگاه‏هایی اینترنتی متصل به سرورهای خارج از کشور است. همچنین در بررسی‏ها مشخص می‏شود علیرضا بهشتی شیرازی سردبیر روزنامه، کار تقریر و تنظیم برخی اطلاعیه‏های جعلی را با همفکری مهدی هاشمی انجام می‏داده است. لازم به یادآوریست علیرضا بهشتی شیرازی با  سید علیرضا حسینی بهشتی(فرزند شهید بهشتی) تفاوت دارد. از جمله جعلیات علیرضا بهشتی شیرازی، می‏توان به نامه جعلی منتسب به وزارت کشور به رهبری در مورد انتخابات اشاره کرد. همچنین در این مرکز، برخی فیلم‏ها که به طور اختصاصی از BBC فارسی، CNN، VOA و برخی دیگر از شبکه‏های خارجی به صورت اختصاصی پخش می‏شده در این مرکز مونتاژ و تدوین شده است. طرح‏ها و گزارشات ریز تجمعات و آشوب‏های گذشته و اغتشاشات آینده از دیگر اسنادی است که در این مرکز کشف شده است. در دقایق اول کشف این مرکز ساماندهی آشوب‏های خیابانی، میر حسین موسوی تلاش داشته خود شخصا وارد موضوع شود که با اطلاع از اسناد کشف شده از نیمه راه به منزل خود باز می‏گردد.»

هشدار دانشجویان به هاشمی در خصوص فرزندانش

23 تیر 88 جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به هاشمی رفسنجانی تصریح کردند: « مسائل موجود درخصوص فرزندان جنابعالی و برخی دیگر از آقازادگان، مسئله‌ای نیست که آتشفشان‌های سینه‌های سوزان ملت، از آن بگذرد و دیر یا زود به آنها رسیدگی خواهد شد. جنابعالی در اقدامی شجاعانه، از دستگاه قضایی کشور بخواهید پرونده های اقتصادی فرزندانتان مورد رسیدگی قرار گیرد و با اجرای عدالت، نام نیک خود را در “دفتر عدالت‌خواهی ملت” ثبت نمایید.» دانشجویان  در بخش سوم از پیشنهادات خود به هاشمی اضافه کرده‌اند: «ا تبری جستن از مواضع اطرافیان نامطمئن خود، زمینه را برای شناخت بهتر کسانی که با استفاده از وجهه شما، قصد تخریب انقلاب را دارند و در پشت شما پناه گرفته‌اند، فراهم نمایید و هرگونه سنگ اندازی در مقابل جریان عدالت‌خواهی ملت را “حرام” اعلام کنید.»

حضور معنادار مهدی هاشمی در نماز جمعه پدرش

26 تیر 88 نماز جمعه هاشمی رفسنجانی در حالی در تهران برگزار شد که جدای از حرمت شکنی های بی سابقه هواداران موسوی و کروبی در این نماز جمعه، مهدی هاشمی نیز در جایگاه ویژه در کنار پدرش حاضر شد. انتشار عکس حضور وی در این نماز جمعه، به یکی از معروف ترین عکس های مهدی هاشمی در طول فتنه 88 تبدیل شد.

روایت مخملباف از نقش فرزندان هاشمی در مواضع ضد انقلابی وی 

27 تیر 88  محسن مخملباف در مصاحبه با رادیو فردا با اشره به خطبه های نمازجمعه هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: «‏من اطلاع دقیق دارم که خاندان آقای هاشمی در یک ماه اخیر بسیار مؤثر بوده و هر وقت آقای هاشمی خواسته کمی متمایل به راست شود، با خشم فرزندان خود روبرو شده است و آن‌ها توانسته‌اند مواضع متعادل‌تری را به او تحمیل کنند‏. نباید نقش خاندان آقای هاشمی را در این میان نادیده گرفت‏.»

کنایه های الیاس نادران به هاشمی درباره “سازمان آشوب” مهدی هاشمی

28 تیر 88 الیاس نادران با انتشار  مطلبی تحت عنوان “17 سوال از آقای هاشمی رفسنجانی” در سایت الف، نوشت:

“اگر منسوبین به شخصیت‌های عالی‌رتبه نظام، از طریق مراوده با افرادی در عربستان، بخشی از منابع مالی ستادهای انتخاباتی و هزینه‌های سازماندهی “سازمان رأی” و پس از آن “سازمان آشوب” را تأمین می‌کردند، نباید مورد سؤال و محاکمه قرار بگیرند؟”

فرار به جلو آقازاده با شکایت از رجانیوز، فارس، کیهان و ایران

3 مرداد 88 سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع سید محمد خاتمی، علیرضا بهشتی و مهدی هاشمی در گفتگو با ایسنا از احضار مدیران مسوول روزنامه‌های ایران، کیهان و مدیرعامل خبرگزاری فارس و سایت رجانیوز با شکایت موکلانش خبر داد. علت این اقدام درج اخباری علیه خاتمی، بهشتی و هاشمی در این رسانه ها می باشد.

افشای  بخشی از اقدامات غیرقانونی مهدی هاشمی؛ پولشویی، القای تقلب، دستور حمله به سپاه، بسیج و شورای نگهبان

3 شهریور 88 مسعود باستانی از روزنامه نگاران اصلاح طلب بازداشت شده، ضمن بیان تخلف هایی از سایت جمهوریت و استفاده از بیت المال و منابع دانشگاه آزاد در مدیریت این سایت توسط مهدی هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران در دادگاه گفت: «حمله به عملکرد 4 ساله دولت و تضعیف نهادهای قانونی کشور همچون شورای نگهبان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی مقاومت بسیج و نیز نیروی انتظامی، تضعیف شخص احمدی‌نژاد، ایجاد شبهه در انتخابات، ارائه اخبار ضد و نقیض مبنی بر سوء استفاده از اموال دولتی، القاء تقلب در انتخابات جزو محورهایی بود که مهدی هاشمی رفسنجانی دستور آن را صادر می کرد.»

حمزه کرمی از دیگر نویسندگان سایت جمهوریت نیز در دفاعیات خود در دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: «مهدی هاشمی رفسنجانی اعتقادی به هزینه شخصی برای انتخابات نداشت. بنده با وی صحبت کردم و گوشزد کردم که استفاده از پول بیت المال در انتخابات جرم است ولی مهدی هاشمی نمی‌پذیرفت به‌عنوان مثال، شرکت نشر ذره 500 میلیون تومان پوستر مربوط به آقای هاشمی را سال 84 چاپ کرد اما پولش را از سازمان بهینه سازی گرفت، به این صورت که آقای مهدی هاشمی با توافق نشر ذره فاکتوری صوری صادر کرد، مبنی بر چاپ 200‏ هزار نسخه از کتاب ‏5‏ جلدی کودک یعنی یک‏ میلیون جلد کتاب و این فاکتور صوری به‌عنوان سند اصلی تلقی شد و پولش را از سازمان بهینه سازی پرداخت نمودم و در اختیار نشر ذره قرار گرفت در حالی که فقط تعداد ‏25‏ هزار از این کتاب چاپ شد. برخی از شرکت‌های دیگر بودند که تحت عنوان آن‌ها پول پرداخت شده بود اما این شرکت‌ها اصلاً ثبت نشده بودند و وجود خارجی نداشتند. آقای مهدی هاشمی معتقد به پولشویی بود، یعنی اعتقاد داشت به اینکه پول‌هایی که از این شرکت‌ها اخذ می شود، باید به صرافی برود و در آنجا تبدیل به دلار و سپس تبدیل به ریال شود. یا یک سری وقت‌ها خودش برای کارهای تبلیغاتی دلار می داد و می‌گفت ببرید به ریال تبدیل کنید و سپس تبدیل به دلار و دوباره تبدیل به ریال کنید. وقتی حکمت این کار را از او می پرسیدیم، می گفت با این کار دستگاه‌های مذکور نمی توانند به سادگی به منشأ پول‌ها دست پیدا کنند.»  وی در ادامه گفت: «جاسبی رییس دانشگاه آزاد به بنده گفت که باید هر کاری انجام دهیم تا هر کسی غیر از احمدی نژاد رئیس جمهور شود.»

گفتنی است این اتهامات در حالی به مهدی هاشمی نسبت داده شد که طبق سخنان رهبر انقلاب در نماز جمعه ماه رمضان سال 88، اظهارات مورد اشاره چون در غیاب متهم، توسط افراد دیگر گفته شده بود، قابل قبول نبود اما غیبت مهدی هاشمی در دادگاه و حاضر نشدن وی برای دفاع از خود نسبت به اتهامات مطروحه باعث شد تا بخش گسترده ای از افکار عمومی این سخنان را قابل قبول بداند.

مهدی هاشمی بدون حضور در دادگاه، اتهام پولشویی را تکذیب می کند!

4 شهریور 88 مهدی هاشمی رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص اظهارات حمزه کرمی یکی از متهمان حوادث پس از انتخابات تکذیبیه ای را به سازمان صداوسیما ارسال کرد. در بخشی از این تکذیبیه آمده است: «اینجانب مهدی هاشمی هرگز اعتقادی به هزینه تبلیغات انتخاباتی از محل بودجه بیت المال نداشتم و اظهارات آقای کرمی کذب محض است.»

خروج شاه کلید از ایران

9 شهریور 88 یکی از نزدیکان خانواده هاشمی رفسنجانی در گفتگو با فارس از سفر مهدی هاشمی به لندن خبر داد.

مهدی هاشمی» در سال 2011 از لندن به پاریس رفته و 40 هزار یورو پول خرج سایت‌های موسوم به «سبز» کرده است و از جمله سایت‌هایی که مهدی هاشمی هزینه‌هایشان را داده است سایت «کلمه»، «جرس» و «روز آنلاین» است.

علاوه بر این مهدی هاشمی به طور مشکوکی با خبرنگاران حامی فتنه ارتباط داشته است و پس از خروج از کشور (در شهریور 1388) این ارتباط استحکام بیشتری به خود دید.

21 شهریور 88 خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: «ابوالفضل فاتح (مسئول کمیته رسانه و تبلیغات ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸) شامگاه سه شنبه (‌17 شهریور) با مهدی هاشمی رفسنجانی در هتل لانکاستر لندن یکی از ‌4‌ مکان اقامتی مهدی هاشمی در لندن دیدار و گفت و گو کرده است.‌»

فایل های صوتی براندازانه مهدی هاشمی از سوی نیک آهنگ کوثر منتشر شد

«نیک آهنگ کوثر»(کاریکاتوریست و خبرنگار سایت‌های ضد انقلاب) از دیگر رابطان مهدی هاشمی بوده است که پس از به وجود آمدن اختلاف میان وی و مهدی هاشمی با انتشار فایلی صوتی، نقش مهدی هاشمی در فتنه 88 را بسیار نمایان ساخت.

نیک آهنگ بعدها در توضیح روابطش با هاشمی گفت:

«ماجرا بر سر این بود که خبرهایی بدون ارائه مستندات و شواهدی در سایت‌های سبز (فتنه) منتشر می‌کردند که عملاً وجود خارجی نداشته و وقتی از آدم‌ها و سایت‌های مختلف می‌پرسیدم آخر سر کارها به مهدی هاشمی ختم می‌شد. من به مهدی هاشمی می‌گفتم شما خبر را جعل می‌کنید و خبرسازی می‌کنید. گاهی مهدی هاشمی اطلاعات مختلفی به ما می‌داد که منبع دوم خبری هم با وی هماهنگ بود و برخی از خبرسازی‌هایش برای تحت تأثیر قرار دادن حکومت انجام می‌گرفت».

با توجه به موارد ذکر شده واضح است که اتهامات بسیار جدی و مستندی در رابطه با فعایت های ضدامنیتی مهدی هاشمی در فتنه سال 88 وجود دارد که اگر فشارهای اربابان زر و زور نبود، قطعاً دستگاه قضایی به وظیفه خود بدون هیچ فشاری عمل کرده و وی را به سزای اعمالش می‌رساند؛ هرچند که تا کنون نیز این دستگاه با همه فشارها برای جلوگیری از محاکمه این عامل فتنه، با قدرت سعی نموده است روند پرونده را پیش برده و از دخالت‌های اربابان قدرت در پرونده مهدی هاشمی جلوگیری نماید.

دیدار سه ساعته مهدی هاشمی و ابوالفضل فاتح در لندن

21 شهریور 88 خبرنامه دانشجویان ایران نوشت: «ابوالفضل فاتح شامگاه سه شنبه (‏17 شهریور) با مهدی هاشمی رفسنجانی در هتل لانکاستر لندن یکی از ‏4‏ مکان اقامتی مهدی هاشمی در لندن دیدار و گفت و گو کرده است‏.‏ تاکنون جزییات بیشتری از این ملاقات ‏3‏ ساعته منتشر نشده است‏.‏»

مهدی هاشمی: در لبنان در حال ماموریت هستم!

26 شهریور 88 مهدی هاشمی رفسنجانی با صدور بیانیه ای نسبت به نام بردن نامش در دادگاه ها از سوی متهمان اعتراض نمود. وی در بخشی از اطلاعیه خود نوشت: «اکنون که در انجام ماموریت بررسی وضع دانشگاه‌های آزاد اسلامی خارج از کشور، در کشور دوست لبنان با مذاکره با مقامات مسوول، مشغول آماده‌سازی زمینه تاسیس یک دانشگاه جامع برای جوانان مسلمان لبنان و منطقه هستیم، به وضوح می‌بینیم که شانتاژها بار دیگر اوج گرفته که طبیعتا در انجام ماموریت بی اثر نیست.»

نامه فرزندان هاشمی به آملی لاریجانی: به اتهامات ما رسیدگی کنید!

28 شهریور سایت آینده نیوز نوشت: مهدی، یاسر، محسن، فاطمه و فائزه هاشمی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه با اشاره به عدم اجرای دستور رهبر انقلاب برای تعقیب عوامل تخریب‌های صورت گرفته از سوی مسئولان قضائی و غیر قضائی تصریح کرده اند: «استدعا داریم که دستور فرمایید، مرجعی صلاحیتدار، مستقل و با اختیارات کامل،‌و دور از بازیهای سیاسی، رسیدگی به شایعات و اتهامات (وارد شده به خانواده هاشمی رفسنجانی) را در دستور کار خود قرار دهد و نتایج را به اطلاع ملت فهیم و رشید ایران اسلامی و مسئولان محترم کشور برساند»

انتقاد آیت الله خزعلی و علم الهدی از فتنه انگیزی برخی اعضای خانواده هاشمی

1 مهر 88 رجانیوز به نقل از آیت الله علم الهدی نماینده مجلس خبرگان نوشت: «ششمین اجلاس خبرگان روزگذشته در حالی گشایش یافت که خبرنگاران تنها در زمان سخنرانی هاشمی رفسنجانی اجازه حضور در اجلاس را یافتند و برای پوشش نطق سایر ناطقان مجبور شدند از خبر ارسالی سانسور شده در رسانه‌های خود استفاده کنند. آیت‌الله علم‌الهدی و آیت‌الله خزعلی در نطق‌های خود انتقاداتی را متوجه هاشمی رفسنجانی و رفتار وی به ‌ویژه در دوره انتخابات و پس از آن مطرح کرده‌اند اما نه تنها اثری از این انتقادها در خبر ارسال شده به رسانه‌ها وجود ندارد، بلکه مفهوم آن نیز دچار تحریف شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی در نطق خود با اشاره به سابقه هاشمی رفسنجانی در جریان مبارزات انقلاب و پس از انقلاب و همچنین حضور وی در جمع اولین بیعت کنندگان با رهبر انقلاب در سال 1368، سکوت وی در قبال هتاکی‌های بی‌سابقه اخیر علیه رهبری انقلاب را رفتاری متناقض با پیشگامی بیست سال پیش او در بیعت با رهبر انقلاب دانسته و خطاب به وی گفت: چرا پس از بیست سال، در برابر این هتاکی‌های بی‌سابقه‌ و آتش فتنه‌ای که از خیمه برخی اطرافیان شما به پا شده است، ساکت نشسته‌اید؟ در باره این تناقض رفتار شما آینده و تاریخ حکم خواهد کرد کما انیکه اکنون نیز مردم درباره این تناقض در رفتار قضاوت کرده‌ و به نتیجه رسیده‌اند. آیت‌الله خزعلی نیز در نطق خود با انتقاد از هاشمی و برخی اعضاء خانواده وی، خواستار برخورد با عوامل اصلی اغتشاشات شد»

منبع: دانا

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads