کد خبر: 7231 - تاریخ: دوشنبه، 10 سپتامبر 2012 - 22:53

آغاز احداث 7 تله رسوبگیر برای نجات تالاب انزلی

اجرای هفت تله رسوب‌گیری در تالاب انزلی آغاز شده است و اکنون به طور میانگین تله‌های مذکور 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش خوبان، محمد اکبرزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ستاد راهبردی احیای تالاب انزلی در سال 88 تشکیل شد، اظهار کرد: برای برطرف شدن ورود رسوبات به تالاب انزلی هفت پروژه با عنوان پروژه‌های اورژانس آغاز شده است تا ورود رسوبات را به تالاب قطع کنیم.

وی شناسایی چند نقطه اضطراری در این راستا را از جمله اقدام‌ها عنوان کرد و افزود: به دلیل بالا آمدن کف تالاب مردم نمی‌توانند به تمام نقاط تالاب دسترسی پیدا کنند.

این مسئول از احداث تله رسوب‌گیری خبر داد و گفت: اجرای هفت تله رسوب‌گیری در تالاب انزلی آغاز شده است و اکنون به طور میانگین تله‌های مذکور 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از پروژه‌های تالاب در سه ماه گذشته با حضور رئیس سازمان محیط زیست افتتاح شد، خاطرنشان کرد: دو پروژه نیز احداث آبراهه است یعنی اینکه حیات ماهیان گیاهان به دلیل قطع ارتباط آنها دوباره برقرار شده که مهم‌ترین منطقه «قلمگوده» تالاب انزلی است.

اکبرزاده مجموع برآورد اعتبار احیای تالاب انزلی را 100 میلیارد تومان اعلام کرد و متذکر شد: در فاز نخست 9 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال 20 میلیارد تومان اعتبار به پروژه تالاب انزلی اختصاص یابد و این امر در حال مطالعه است.

معاون عمران استاندار گیلان سیاست دولت را احیای تالاب با کمک بخش خصوصی نامید و تصریح کرد: به دلیل جذابیت‌های گردشگری و زیست‌محیطی و معادن رسوباتی که در تالاب وجود دارد رودخانه پسی‌خان رشت و چهار رود دیگر این رسوب را به تالاب وارد می‌کنند و تلاش می‌شود این اتفاق به حداقل برسد.

منبع: فارس

انتهای پیام/71


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads