کد خبر: 72110 - تاریخ: سه‌شنبه، 10 فوریه 2015 - 12:49

لاریجانی در جمع میهمانان خارجی دهه فجر:

غرب مذاکره را با میدان تره بار اشتباه گرفت/ واکنش به سخنان اوباما

رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکرات رابرای رفع سوء تفاهمات مفید خواند اما متذکر شد: طرف غربی میدان مذاکرات را با میدان تره بار اشتباه گرفته است. مذاکرات، میدان گفتگو است نه میدان رفتارهای تاجر مآبانه.

به گزارش خوبان: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در کنگره بین المللی هم اندیشی میهمانان خارجی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: مذاکرات هسته ای مفید است و می تواند سوء تفاهمات را رفع کند اما عده ای رفتار تاجر مآبانه دارند و دنبال چانه زنی هستند.

وی حرف های اوباما مبنی بر اینکه فناوری هسته ای ایران را متوقف کرده ایم، سخیف خواند و گفت: اگر فکر می کنید مشکلات داخلی تان با این حرف ها حل می شود، هیچ، اما اگر باور دارید بدانید که این باور غلط است.

رئیس مجلس تاکید کرد: وقتی کشوری به علمی تسلط یافت نمی توانید آن علم را از او بگیرید. اگر این حرف ها را می زنید که در مذاکرات فشار بیشتری به ایران بیاورید بدانید که ملت ایران ایستادگی می کند.

وی ادامه داد: طرف غربی میدان مذاکرات را با میدان تره بار اشتباه گرفته است، میدان مذاکرات، میدان گفتگو است نه میدان رفتارهای تاجر مآبانه.

لاریجانی با انتقاد از اظهارات اوباما مبنی بر اینکه افزایش تحریم ها موجب حضور ایران پای میز مذاکرات شد، تصریح کرد: حرکت استقلال طلبانه ملت ایران باعث پیشرفت شد و امروز کمتر کشور ایران به بیگانگان نیازمند است به همین دلیل در مقابل تحریم ها ایستادگی کردیم.

لاریجانی در ابتدای سخنرانی ضمن خیرمقدم به میهمانان خارجی حاضر در کنگره بین المللی هم اندیشی میهمانان خارجی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم حضور شما باعث شود در موضوعات مهم جهان اسلام به همفکری و هم نظری برسیم.

وی ادامه داد: مخصوصا که شرایط امروز دنیای اسلام شرایطی حساس و پرجنب و جوش است و اقتضا دارد صاحبنظران در این شرایط بیشتر با هم گفتگو کنند و در تصمیمات مهم امت اسلامی مشورت داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز مسئله خشونت و تروریسم دامنگیر جهان اسلام شده و از جهات مختلف به جهان اسلام ضربه زده است.

لاریجانی در تشریح آسیب های تروریسم به جهان اسلام گفت: این جریان های تروریستی حیثیت اسلام را نشانه رفته اند با اقدامات سخیف تروریست ها مبنی بر سر بریدن ها و آتش زدن ها بلوای رسانه ای به پا کرده اند، حادثه اخیر فرانسه مانور رسانه ای غربی ها بود و در پایان نیز روشن نکردند این جریان در فرانسه توسط چه افرادی کلید خورد. تنها هدف آنها به چالش کشیدن حیثیت اسلام بود.

نماینده مردم قم ادامه داد: جریان های تروریستی انرژی مسلمانان را مستهلک می کنند و به جای اینکه امت اسلامی زیر پرچم لا اله الله و محمد رسول الله وحدت داشته باشند انرژی آنها مستهلک می شود و این خواسته قدرت های بزرگ است.

وی انحراف دادن ذهن مسلمانان از مبارزه با استکبار و صهیونیست ها را از اهداف دیگر این جریان های تروریستی خواند و اظهار داشت: این جریان های تروریستی تلاش دارند تا ذهن مسلمانان را از مبارزه با صهیونیست ها منحرف کنند، بیشترین فشارها را اسرائیل در همین مدت به فلسطینیان وارد کرده است.

عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: خانم کلینتون در مصاحبه ای حرف های عجیبی زدند. وی اعلام کرده ما کمک های زیادی به جریان های تندرو و تروریست ها حتی در ایجاد آنها و مخصوصا در دوره شوروی به آنها کرده ایم هدف ما از میدان به در کردن شوروی بود که موفق شدیم و شکست شوروی در افغانستان مقدمه فروپاشی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مقامات کشور آمریکا به صراحت اعلام کرده که این کشور در ایجاد جریان های تروریستی نقش داشته و توضیح می دهد که چطور از جریان وهابیت برای فعال کردن جریان های تروریستی استفاده کرده اند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: خانم بوتو در مصاحبه ای گفته بود اینقدر ما را در موضوع طالبان سرزنش نکنید، طالبان مثلثی با سه ضلع آمریکا و اسرائیل که این جریان را طراحی کردند، کشورهای منطقه از آن پشتیبانی مالی کردند و پاکستان که در آن حضور یافت تشکیل شده است.

نماینده مردم قم گفت: سوال اصلی این است که چه کسانی بهره این آشفتگی را می برند؟ بررسی ها نشان می دهد آمریکایی ها و صهیونیست ها بیشترین استفاده را از این جریان ها می برند زیرا هم به حیثیت اسلام ضربه می زنند و هم انرژی مسلمانان را مستهلک می کنند و علاوه بر این ذهن مسلمانان را از ظلم صهیونیست ها منحرف می کنند.

وی تاکید کرد: امت اسلامی علی رغم اینکه پیشرفت هایی در دموکراسی و ارتقای سطح علمی داشته اما گرفتار این جریان های دست ساز شده است لذا بحران تروریسم و صهیونیسم مثل دو تیغه قیچی مسلمانان را دربرگرفته است.

عضو شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنرانی خود استراتژی امام در ایجاد انقلاب اسلامی را تشریح کرد و گفت: باید ماهیت انقلاب اسلامی را به درستی شناخت. ما بیش از ۵۰ سال گرفتار دیکتاتوری سخت بودیم. رژیم پهلوی دو ویژگی داشت اول دیکتاتوری سخت و مبارزه سختگیرانه با دموکراسی خواهان دوم اینکه با آیین ملت ایران یعنی اسلام مبارزه می کرد و محدودیت هایی برای علما ایجاد می کرد علاوه بر این این دیکتاتوری وابسته و عامل آمریکا و انگلیس بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: در تاریخ ایران شاهانی داشتیم که دیکتاتور بودند اما وابسته نبودند در حالی که رژیم پهلوی دیکتاتوری وابسته بود که حتی از تجربیات موساد برای مبارزه با آزادیخواهان استفاده می کرد.

لاریجانی ادامه داد: بیش از ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران کار می کردند، وقتی در جنگ اعراب و اسرائیل تصمیم گرفتند از سلاح نفت استفاده کنند این دیکتاتور وابسته قبول کرد که به اسرائیل نفت بدهد.

نماینده مردم قم با تاکید بر اینکه ایران گرفتار دیکتاتوری بدخیم بود اظهار داشت: مبارزه امام ۱۵ سال طول کشید در این ۱۵ سال علما، دانشجویان و اساتید تلاش کردند با رژیم پهلوی مبارزه کنند.

وی تاکید کرد: اما آنچه حرکت انقلاب را با توده مردم همراه کرد: گره خوردن حرکت امام خمینی با اسلام و روحانیت بود که موجب شد مردم همراه انقلاب شده و حرکتی بزرگ را ایجاد کنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب چند هدف از سوی امام برای این حرکت تعریف شد که همین هدف های مقدس موجب ماجراجویی های آمریکا شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح این اهداف گفت: انقلاب اسلامی استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را دنبال می کند. امام شعار نه غربی نه شرقی را داد آن زمان دنیا به دو گروه شرق و غرب تقسیم شده بود و حتی در درون ایران نیز برخی روشنفکرها تردید داشتند که کشور بتواند با دو قدرت شوروی و آمریکا مبارزه کند.

لاریجانی افزود: برخی دوستان ما در منطقه مبارز بودند و به قطب شرق وابسته بودند باور نمی کردند که انقلاب اسلامی بدون وابستگی به این دو قطب بتواند ادامه حیات دهد.

نماینده مردم قم با اشاره به درگیری های شدید پس از پیروزی انقلاب گفت: کشورهای غربی در همان زمان به تجزیه طلبان داخلی کمک کردند، ترور شروع شد و بسیاری از بزرگان انقلاب ترور شدند، اعضای شورای انقلاب شهید شدند.

وی گفت: زمانی که سفارت آمریکا تسخیر شد اسناد کمک آمریکا به گروهک های تروریستی کشف شد. هدف آنها عقیم کردن انقلاب بود.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ما سابقه طولانی از ظلم جریان های تروریستی در ایران داریم گفت: قدرت های بزرگ پول و امکانات در اختیار این جریان ها می دادند و پس از آن صدام را تحریک به جنگ با ایران کردند در شرایطی که هنوز عمر انقلاب به 2 سال نرسیده بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات سپهبد سامرایی مسئول اطلاعات ارتش صدام گفت: وی در خاطرات خود آورده است چند ماه قبل از اینکه صدام عملیات علیه ایران را شروع کند آمریکا نماینده ویژه به عراق فرستاد و اعلام کرد که از حمله عراق به ایران حمایت می کند. کشورهای اروپایی، عربی و شوروی نیز به صدام برای جنگ با ایران کمک کردند.

لاریجانی گفت: همین کشورهای اروپایی که امروز برای دفاع از حقوق بشر سروصدا به راه انداخته اند سلاح شیمیایی به صدام دادند و در حرکتی بی سابقه فرانسه هواپیمای جنگی به صدام اجاره داد.

نماینده مردم قم با اشاره به گفت وگوهایش با یکی از مسئولان امنیتی کشورهای منطقه گفت: از آنها سوال کردم شما چرا به صدام کمک کردید، جواب دادند ما دو اشتباه کردیم یکی کمک به تروریست ها و دومی کمک به صدام البته فقط 40 میلیارد دلار به صدام کمک کردیم. این فقط آمار کمک یک کشور عربی به صدام بود.

وی تصریح کرد: منتقدان حق داشتند که باور نمی کردند شعار نه شرقی نه غربی قابل اجرا باشد اما ملت ایران ایستادگی کردند و به دلیل باور به استقلال سیاسی توانستند این شعار را اجرا کنند.

مجاهدت کلید سرافرازی انقلاب

عضو شورای عالی امنیت ملی مجاهدت را کلید سرافرازی انقلاب خواند و گفت: جمهوری اسلامی در جنگ با صدام 250 هزار شهید داد اما ایستادگی کرد و در نتیجه صدام که می خواست ظرف یک هفته تهران را تصرف کند پس از 8 سال با شکست از ایران خارج شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نتیجه این شکست صدام این بود که آمریکایی ها متوجه شدند با حریف سرسختی مواجه هستند، علت اینکه آمریکایی ها ایران را تهدید سخت نمی کنند این است که می دانند نمی توانند کاری از پیش ببرند.

لاریجانی ادامه داد: یکبار در جنگ 33 روزه اسرائیل را تحریک به جنگ با لبنان کردند اما حزب الله تجربه ایران را داشت و اهل مجاهدت بود و سیلی محکمی به اسرائیل زد.

نماینده مردم قم ادامه داد: همان زمان به یکی از کشورهای اروپایی سفری داشتم یکی از مقامات آنها گفت امروز اولمرت یک جنازه سیاسی است.

وی گفت: در جنگ 22 غزه حماس با مجاهدت ایستادگی کرد و اسرائیل را پشیمان نمود.

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: استقلال سیاسی به معنای کمک گرفتن از دیگران نیست بلکه به معنای مجاهدت و پایداری است.

امروز خاورمیانه به لحاظ مجاهدت به بیداری رسیده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز خاورمیانه بیداری از نظر مجاهدت پیدا کرده است اظهار داشت: ملت عراق در برابر نیروی متجاوز آمریکا ایستادگی کردند و آمریکا مجبور به ترک عراق شد.

توطئه غرب برای مشوه کردن مجاهدت با ایجاد گروه های تروریستی

لاریجانی با اشاره به توطئه غربی ها برای مشوه کردن مجاهدت مسلمانان گفت: غربی ها برای به انحراف کشاندن و مشبه کردن مجاهدت، گروه های آدمکش و تروریست را به وجود آوردند که ادعای مجاهدت داشتند.

نماینده مردم قم در بخش دیگری از سخنرانی خود مجاهدت در عرصه علم و فناوری را یکی از راهکارهای پیروزی خواند و گفت: ملت ایران به دلیل تحریم ها مجبور شد روی پای خود بایستد.

وی تاکید کرد: اگر امروز ایران قدرت موشکی است به خاطر تحریم های غربی و آمریکایی است که سلاح و تجهیزات در اختیار ما قرار نمی دادند.

عضو شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: در مساله هسته ای و فناوری های مدرن نیز به خاطر استقلال روی پای خود ایستادیم و به همین دلیل تحریم ها کارساز نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تکیه بر اسلام و فرهنگ از اندیشه های مهم امام بود گفت: ایران جزو اولین کشورهایی بود که از انقلاب های منطقه حمایت کرد چون دموکراسی خواهی از اولین اهداف این انقلاب ها بود.

لاریجانی با تاکید بر اینکه آرمان انقلاب اسلامی تسلط ملت ها در سرنوشت خود است گفت: کشورهای قدرتمند و جریان های تروریستی به انقلاب های منطقه ضربه زدند و نگذاشتند مردم شهد دموکراسی را بچشند.

نماینده مردم قم شعار حمایت از مردم فلسطین را جزو اولین شعارهای انقلاب خواند و گفت: بعد از پیروزی انقلاب تا امروز پای آرمان فلسطین ایستاده ایم و هزینه آن را هم می دهیم و به حمایت از مجاهدان فلسطین افتخار می کنیم.

اگر شعار حمایت از فلسطین نبود رژیم صهیونیستی به کشورهای منطقه دست اندازی می کرد

وی رژیم صهیونیستی را جریان درنده در منطقه خواند و گفت: اگر انقلاب اسلامی شعار حمایت از ملت فلسطین را نمی داد امروز رژیم صهیونیستی به بسیاری از کشورهای منطقه دست‌اندازی می‌کرد، اما امروز مجبور است التیماتوم نصرالله را جدی گرفته و در جغرافیای خود محدود شود، مردم فلسطین بیدار شده اند و اهل مبارزه هستند. آمریکایی ها به دنبال ماجراجویی هستند و به همین دلیل با ایران مقابله می کنند. استراتژی جدید آمریکا که به تازگی ابلاغ شده است نمایانگر اهداف استکبار برای دخالت در منطقه است.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: در این استراتژی آمده است که سمت گیری آمریکا به سوی آسیا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود با تاکید بر اینکه همگرایی و هم زیستی مسالمت آمیز انقلاب اسلامی با کشورها و ادیان مختلف از اهداف انقلاب اسلامی است که در قانون اساسی نیز آمده است گفت: مشکل ما با ظلم و جریان های استکباری است نه با پیروان ادیان الهی.

لاریجانی ادامه داد: عده ای این سوال را مطرح می کنند که در جریانی که ارتباطات وسیع وجود دارد آیا استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی معنا دارد، از نظر ما استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در شرایط فعلی نیز معنا دارد اما پیچیده تر شده است. هر کشوری که استقلال نداشته باشد نمی تواند آرمان های خود را محقق کند.

نماینده مردم قم ادامه داد: در منطقه ما کشورهایی هستند که نفت و سرمایه های بسیاری دارند اما با یک تلفن بسیاری از تصمیمات خود را لغو می کنند چون استقلال ندارند.

منبع: مهر

انتهای پیام/90


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads