کد خبر: 71781 - تاریخ: شنبه، 7 فوریه 2015 - 12:46

حجت السلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

22 بهمن روز اعتلای اسلام درسراسر جهان / هر کاری که باعث تضعیف نظام شود حرام عینی است

امام جمعه خمام گفت: اين نظام، امانت الهي است و حفظ آن بر همه، واجب است و هرکاري که باعث تضعيف نظام و طمع بيگانگان شود حرام عيني است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام 22 بهمن ماه را یکی از اعیاد بزرگ ملی و مذهبی ایرانیان دانست و گفت: این روز، روز تجلي قدرت خداوند بر بشر و يوم الله اکبر است که باعث سربلندي ملت مسلمان ايران و اعتلاي اسلام در سراسر جهان شد.

 

وی با اشاره به این مطلب که همان گونه که حدوث انقلاب اسلامی یک معجزه بوده، دوام و بقاء آن هم یک معجزه است اظهار داشت: پيروزي بر هر چالشي از چالش هاي داخلي و خارجي در واقع يک انقلاب اسلامي ديگري است.

 

امام جمعه خمام افزود: اين نظام، امانت الهي است و حفظ آن بر همه، واجب است و هرکاري که باعث تضعيف نظام و طمع بيگانگان شود حرام عيني است.

 

حجت الاسلام عاشوری با بیان این مطلب که مردم مکلف به حفظ نظام قومي و قبيله اي و ملي نيستند، ولي همگي مکلف به حفظ نظام اسلامي هستند گفت: يکي از راه هاي حفظ اين نظام حضور گسترده و پرشکوه در راهپيمايي 22بهمن است که با توجه به تأکيدات مکرر مقام معظم رهبري در هر سال، بر هر کسي که توان حضور دارد تکليف شرعي است.

 

وی دوره کنونی انقلاب اسلامی را دوره « جهاداکبر» نامید و گفت: هم اکنون انقلاب اسلامى ايران، در حال عبور از يك معبر دشوار است كه مى‏ توان آن را دوران «جهاد اكبر» ناميد. دورانى كه اكثر انقلابى ‏ها در آن دچار لغزش و انحطاط مى‏ شوند. حتي انقلاب عظيم صدر اسلام نيز درچنين دورانى، بيشترين نيروهاى خود را از دست داد.

 

امام جمعه خمام دوران جهاد اکبر را این گونه معرفی نمود: دوران جهاد اكبر؛ يعنى دورانى كه شعور و هيجان اوليه ‏انقلاب تا حدود زيادى فرونشسته ضمناً موفقيت‏ هايى هم به دست آمده و زندگى، چهره راحت خود را به بسيارى ‏نشان داده و چرب و شيرين دنيا در دهانهايى مزه كرده است. اميرالمؤمنين(ع) در چنين ‏دورانى بود كه به حكومت رسيد.

 

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی گفت: گرچه با سلطه رسانه اي صهيونيستها، اطلاع رساني عمومي از اين پيام، به راحتي امکان پذير نيست، ولي همه سُفَراء و ديپلماتهاي جمهوري اسلامي ايران در سراسر دنيا موظفند که اين پيام را به گوش جوانان محل مأموريتشان برسانند و رايزن هاي فرهنگي ما در دنيا بايد تلاشهاي پيگير و شبانه روزي انجام دهند و لحظه اي از فعاليت باز نمانند.

 

وی با بیان این که ما بايد از ظرفيت بوجودآمده، نهايت استفاده را در معرفي معارف مبرهن اسلامي بکنيم گفت: قطعاً اين حادثه تلخ و ناگواري که غربيها درست کردند، نه تنها به ضرر ما نخواهد بود، بلکه منفعت هم خواهد داشت.

 

حجت السلام عاشوری در پایان گفت: جوانان غربي بايد بدانند که اسلام را نبايد از رسانه هاي غربي و يا از تروريست هاي ساخته و پرداخته آنها بياموزند، بلکه بايد به منابع اصلي آن يعني قرآن و سنّت رجوع کنند.

 

انتهای پیام/90

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads