کد خبر: 71772 - تاریخ: جمعه، 6 فوریه 2015 - 18:25

حجت الاسلام صفری در گفتگو با خوبان خبر:

وظیفه نسل سوم و چهارم انقلاب تثبیت و توسعه انقلاب اسلامی است/ قوه قضاییه قوی تر عمل کند تا زمینه ظهور افراد زالو صفت در نظام فراهم نشود

امام جمعه خشکبیجار گفت: متاسفانه ممکن است در نظر افکار عمومی بد عملکردن بعضی از اشخاص منتسب به نظام، به پای نظام نوشته شود اما سیستم قضایی باید قوی تر و شفاف تر و مستقل تر عمل کند تا زمینه ظهور افرادی سودجو و زالو صفت که خون ملت را می مکند فراهم نشود.

به گزارش خوبان: به مناسبت دهه مبارک فجر، گفتگویی را با حجت الاسلام صفری  امام جمعه خشکبیجار ترتیب دادیم.

خوبان خبر: پس از گذشت 36 سال از وقوع انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه نسل های سوم و چهارم برای پاسداشت فداکاری های پدید آورندگان این انقلاب چه می باشد؟

همان وظیفه ای که نسل اول انقلاب بر عهده داشت نسل سوم و چهارم انقلاب هم بر عهده دارد. وظیفه آنها پیروزی و تشکیل انقلاب بود. وظیفه این نسل هم تثبیت و توسعه انقلاب اسلامی است.

دشمن همان دشمن است و در ذاتش تغییری ایجاد نشده است، بلکه جدی تر هم شده. نسل سوم و چهارم انقلاب باید بداند که سر سفره ای نشسته است که برای آن هزینه های زیادی شده است.

ما نسل سومی ها چند وظیفه مهم و حیاتی داریم:

1) شناخت کافی در مورد انقلاب خودمان داشته باشیم اینکه چرا انقلابی در کشور صورت گرفته است.

2) پیروی و اطاعت از رهبری را باید سرلوحه فعالیت ها و کارهای خود قرار دهیم و این که اصل ولایت فقیه، یک اصل اساسی در نظام دینی محسوب می شود.

3) شناخت دشمن وظیفه سوم ماست.دشمن را آنگونه که هست بشناسیم و اهداف آنها و شیوه مبارزه با آنها را هم بدانیم. یعنی لوازم جنگ نرم را باید شناخت.

4) وظیفه ی همه ی ما این است که از تنبلی پرهیز کنیم. تنبلی همان چیزی است که دشمن می خواهد. باید طبق فرمایش حضرت آقا در همه زمینه های علمی، اقتصادی، فرهنگی و … جهادی عمل کنیم.

خوبان خبر: نظام اسلامی از چه طریقی می تواند آرمانها و اهداف خویش را بهتر به نسل جوان منتقل نماید؟

متاسفانه یکی از آفت های انقلاب ها یا بهتر بگویم حکومتها این است که نمی توانند به شکل صحیح اهداف و آرمانهای مورد نظر را برای نسل های آینده تشریح کنند تا آنها هم نفش و وظیفه خود را بدانند.

دستگاه حاکمیت از طریق رسانه ها – چه رسانه ملی و چه ارتباط جمعی – باید شفاف تر، دقیق تر، عمیق تر و تخصصی تر این وظیفه را انجام دهد تا ارتباط تنگاتنگی بین نسل اول و نسل دوم و سایر نسل های آینده ایجاد کند.

مبادا گسستی ایجاد شود و انقلاب و نظام پشتوانه مردمی خود را از دست دهد.

حجت الاسلام محمد صفری

خوبان خبر: چرا در داخل نظام اسلامی امکان رشد به افرادی همچون مهدی هاشمی داده می شود؟

مع الاسف یکی از ایرادات اصلی بر عملکرد دولت به معنای اعم یعنی دستگاه حاکمیت این است که همچون نظام های مادی، حکومت دینی هم ممکن است گرفتار شخصیت هایی شود که خود را مالک اصلی انقلاب و نظام می دانند.

متاسفانه ممکن است در نظر افکار عمومی بد عملکردن بعضی از اشخاص منتسب به نظام، به پای نظام نوشته شود اما سیستم قضایی باید قوی تر و شفاف تر و مستقل تر عمل کند تا زمینه ظهور افرادی سودجو و زالو صفت که خون ملت را می مکند فراهم نشود.

خوبان خبر: چرا حضرت امام (ره) انقلاب را به انفجار نور تشبیه نمودند؟

برای اینکه برکاتی این انقلاب به همراه داشته که همچون انفجار نور بوده و عالم را روشن نموده است.

تعابیری مثل استقلال و آزادی به عنوان برکات این انقلاب آنچنان بار معنایی بالایی دارد که تامل و تفکر  پیرامون آن، زوایای پنهان و آشکار این انقلاب را برای ما مشخص می کند.

خوبان خبر: به نظر حضرتعالی پس از گذشت بیش از 36 سال از وقوع انقلاب اسلامی، آیا رشد و پیشرفت های حاصله در بخش خشکبیجار توانسته انتظارات را برآورده نماید؟

هیچ وقت نمی توان در حد انتظار مردم عمل کرد برای اینکه حس سیری ناپذیری در انسانها مانع می شود.

اما اینکه دولتها چقدر توانسته اند به مردم خدمت رسانی کنند سوال مهمی است که مسولان اجرایی باید پاسخ گو باشند که  تا چه اندازه برای پیشرفت طرح های عمرانی  توانسته انداعتبار جذب کنند.

به نظر بنده هنوز بخشی از طرحهای زیر بنایی عمرانی در منطقه روی زمین مانده است. یعنی خشکبیجار به عنوان قوی ترین بخش در تولیدات کشاورزی و جذب توریست هنوز از نداشتن یک جاده مواصلاتی با سایر بخشها رنج می برد.

همچنین بخش خشکبیجار از پتانسیل بسیار بالایی در زمینه اشتغال زایی جوانان، تولیدات کشاورزی و دامی و آبزی پروری برخوردار است اما متاسفانه ما شاهد مهاجرت جوانان به سمت شهرهای بزرگتر هستیم.

امیدوارم مسولین اجرایی و نمایندگان محترم مجلس بتوانند برای بهبود وضع معیشتی، امکانات رفاهی مردم و اشتغال جوانان فصل جدیدی ایجاد نمایند.

خوبان خبر: از وقتی که در اختیار سایت ما گذاشتید، صمیمانه سپاسگزاریم.

انتهای پیام/90


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۳

  1. محمد علیدخت
     | 2015/02/6 - 21:57
    پاسخ
    0
    -1

    ممنون از سایت خوبان خبر بابت مصاحبه زیبایی که با حاج آقا صفری داشتند و تشکر ویژه دارم خدمت امام جمعه محترم بخش خشکبیجار آقای صفری که در همه عرصه های فرهنگی و سیاسی و اجتمایی حضور پر رنگی دارند.

  2. دلسوزمردم
     | 2015/02/8 - 16:06
    پاسخ

    سلام -لطف کنیدبه حاج آقاصفری یادآوری نمائیداقتصادکشاورزان یادتون نره چون ازدری که فقربیادایمان خارج میشه باتشکر.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads