کد خبر: 71540 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 فوریه 2015 - 23:43

در دومین روز از دهه فجر صورت گرفت/

دیدار مسئولین بخش خشکبیجار با خانواده شهیدان ماهرویان، هاشمی و والی+ تصاویر

در دومین روز از دهه مبارک فجر، مسئولین بخش خشکبیجار با سه خانواده شهید دیدار نمودند.

به گزارش خوبان: در دومین روز از دهه مبارک فجر، مسئولین بخش خشکبیجار با سه خانواده شهید دیدار نمودند.

در این دیدارها که با حضور حجت الاسلام صفری امام جمعه، محمدنژاد بخشدار، اثنی عشری شهردار، سروان فرد فرمانده حوزه بسیج خشکبیجار، عاشوریان رئیس شورای بخش و تنی چند از مسئولین بخش همراه بود، مسئولین در ابتدا به دیدار خانواده شهید اسماعیل ماهرویان رفتند.

شهید اسماعیل ماهرویان در سال 1342 در شهر خشکبیجار متولد شد.

وی در حالی که در سال دوم دبیرستان تحصیل می نمود وارد سپاه خشکبیجار گردید.

این شهید بزرگوار تصمیم می گیرد تا به همراه دوستان خود به جبهه های حق علیه باطل عزیمت نماید و در تاریخ 15 تیرماه سال 1361 به جبهه های جنوب اعزام می شود و در مرحله اول عملیات رمضان شرکت می کند. سرانجام این شهید والامقام در مرحله دوم عملیات رمضان در تاریخ 26 تیر ماه سال 61 در حین بازگشت از خاک عراق توسط هلی کوپترهای توپدار دشمن به مقام رفیع شهادت نائل می آید و در زادگاهش بهشت فاطمه خشکبیجار به خاک سپرده می شود.

 

دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 0 دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 1 دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 2 دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 3 دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 4 دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 5 دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 6

 

مسئولین در ادامه با حضور در منزل شهید والی، با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفتگو نمودند.

شهید محمد والی در سال 1345 در خشکبیجار به دنیا آمد.

وی پس از دریافت دیپلم در رشته علوم انسانی، به دلیل احساس مسئولیت برای نخستین بار و قبل از شروع عملیات والفجر 8 راهی جبهه های حق علیه باطل شد و در این عملیات شایعه شد که مفقود شده است. اما پس از چند روز به مرخصی آمد و نگرانی ها مرتفع شد.

سرانجام شهید والی برای بار دوم در 10 شهریور ماه سال 65 در عملیات کربلای دو، در حالی که به عنوان معاون فرمانده دسته در عملیات شرکت می نمود با لو رفتن عملیات ایشان و جمعی زیادی از همرزمانش به درجه رفیع شهادت رسیدند و پس از 6 سال پیکر مطهرش را در بهشت فاطمه خشکبیجار به خاک سپردند.

 

دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 7 دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 8 دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 10 دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 11 دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 12

دیدار پایانی مسئولین، دیدار با خانواده شهید هاشمی در خشکبیجار بود.

شهید امیر هاشمی در سال 1347 در خشکبیجار متولد شد و در حالی که 12 سال بیشتر نداشت علاوه بر تحصیل در فعالیت های انقلابی نیز نقش موثری داشت.

پس از آغاز جنگ تحمیلی و در سن 18 سالگی پس از آموزش یک دوره نظامی، داوطلبانه عازم جبهه شد.

سرانجام این شهید بزرگوار در حالی که سه ماه از خدمت وی نگذشته بود، در تاریخ 10 تیر ماه سال 65، در منطقه حاج عمران در محاصره دشمن قرار گرفت و جاوید الاثر شد.

پس از گذشت شش سال ، پیکر پاکش در همان منطقه پیدا شد و پس از تشییع ، در آرامگاه ابدی اش در بهشت فاطمه خشکبیجار به خاک سپرده شد.

یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد…

 

دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 13 دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 14 دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 15 دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 16 دیدار با خانواده شهدا در خشکبیجار 17

انتهای پیام/90


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. مدافعان حرم
     | 2015/02/4 - 12:39
    پاسخ
    +2
    0

    درود بر مسئولان ولایتمدار خشکبیجاری که خانواده های شهدا رو فراموش نمیکنن
    شهدا کمک یارتون باشه مسئولان بخش

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads