کد خبر: 71502 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 فوریه 2015 - 13:41

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد:

جستجوها برای یافتن هواپیمای مفقود شده با دو سرنشین ادامه دارد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از ادامه تلاش نیروهای امدادی و انتظامی دو استان گیلان و مازندران برای یافتن هواپیمای مفقود شده با دو سرنشین خبر داد.

به گزارش خوبان، علیرضا خصوصی امروز در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت جستجوی یافتن هواپیمای مفقود شده، اظهار کرد: از ساعت 13.30 دقیقه هواپیماروز گذشته که توسط فرودگاه رامسر به مرکز کنترل عملیات امداد و نجات، خارج شدن یک فروند هواپیمای تک موتوره با دو سرنشین از رادار این فرودگاه اطلاع‌رسانی شد، جستجو همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بالگرد امداد هوایی برای انجام عملیات جستجو آماده است، افزود: با توجه به مه گرفتگی هوای استان به ویژه در سواحل چابکسر و رودسر جستجوی امداد کوهستان، دریایی و زمینی همچنان در حال انجام است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه نیروهای امدادی مازندران نیز در پی یافتن لاشه هواپیما هستند، تصریح کرد: آمادگی داریم با اعلام سازمان امداد و نجات جستجوها را در دریا گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه تمام عوامل این جمعیت در مناطق شرق گیلان و نوار ساحلی که احتمال سقوط این هواپیما در آن منطقه می‌رود مستقر هستند، خاطرنشان کرد: استان مازندران نیز در حوزه استحفاظی خود که احتمال سقوط در آنجا می‌رود در حال گشت‌زنی است.

گفتنی است؛ طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، با ردیابی تلفن‌های همراه دو نفر سرنشین هواپیما که یکی از آن دو نفر تبعه عربستان بود، آنها به طرف شمال یعنی سمت دریا حرکت کردند و احتمال سقوط آنها در دریا قوت گرفته است به همین منظور نیروها تلاش‌های خود را از جنگل و کوه و دشت به طرف دریا برای جستجو افزایش داده‌اند.

با توجه به اعلام ردیابی فرودگاه، احتمال سقوط هواپیما در حوزه سواحل چابکسر ضعیف بوده و در بخش رامسر قوی شده است اما با این وجود نیروهای هلال احمر گیلان به حالت آماده‌باش بوده و همچنان جستجوی خود را در سواحل چابکسر رودسر ادامه می‌دهند.

یک هواپیمای آموزشی نیز در مرداد ماه سال 91 از استان قزوین حرکت کرد و در شهرستان رودسر ناپدید شده بود که با تلاش امدادگران پس از حدود یک ماه، لاشه این هواپیما با دو سرنشین آن در منطقه سرولات رودسر پیدا شد.

انتهای پیام/65


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads