کد خبر: 71059 - تاریخ: پنج‌شنبه، 29 ژانویه 2015 - 10:33

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان:

یک هزار تن پرتقال و سیب برای توزیع در شب عید خریداری شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: یک هزار تن پرتقال و سیب برای توزیع در شب عید و روزهای پایانی سال خریداری شده تا زمینه رفع نگرانی مردم در این بخش فراهم شود.

به گزارش خوبان: علیرضا شعبان نژاد  روز پنجشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گیلان اظهار کرد: توزیع 600 تن پرتقال و 400 تن سیب خریداری شده، به  سازمان تعاون روستایی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه هیچگونه نگرانی برای تامین میوه شب عید وجود ندارد، افزود: برای توزیع محصولات، نقاط مختلفی در نظر گرفته می شود تا مردم بتوانند براحتی ، میوه مورد نیاز خود را خریداری کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از نحوه توزیع آرد و کیفیت نان برخی نانوایی های آزادپز انتقاد و اضافه کرد: نانوایان باید کیفیت نان را بالا ببرند و زمینه رضایت مردم و شهروندان را فراهم کنند.

شعبان نژاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: تاکنون 53 هزار هکتار معادل 22 درصد از کل اراضی شالیزاری گیلان، شخم زمستانه زده شده است.

وی با بیان اینکه برای هر هکتار شخم زمستانه ، دو هزار و 500 مترمکعب آب نیاز است، افزود: تاکنون کشاورزان گیلانی 132 میلیون مترمکعب از آب باران برای شخم زدن استفاده کرده اند.

 

سیب و پرتقال

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد این آمار نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی شخم زمستانی به دلیل آماده بودن خاک برای شخم به دلیل بارندگی های زیاد در فصل زمستان فواید زیادی دارد که کشاورزان باید به آن توجه داشته باشند.

استان گیلان 238هزارهکتار شالیزار دارد که سالیانه حدود 700هزارتن برنج مرغوب کشور از این شالیزارها استحصال می شود.

حدود 170هزارهکتار از شالیزارهای گیلان از طریق سدسفیدرود واقع در منجیل و بقیه هم از رودخانه ها و آبگیرهای این استان آبیاری می شوند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/23


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. دلسوزمردم
     | 2015/01/29 - 20:37
    پاسخ

    سلام -باهمه ی این تفاسیرمطمن هستم بازبایدنصف حقوق کارمندصرف خریدمیوه شودمثلا”سیب الان اگه 3تومانه باید5تومان خرید……درضمن آقای مدیرکل آگه راست میگی جلووارادات برنج رابگیر-مشک آن است که خودببویدنه آنکه عطاربگوید.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads