کد خبر: 71024 - تاریخ: چهارشنبه، 28 ژانویه 2015 - 17:05

کمین دقیق حزب‌الله برای ارتش صهیونیستی؛

15 نظامی کشته شدند/ دو فرودگاه اسرائیلی بسته شد

کمین نیروهای حزب‌الله برای نظامیان اسرائیلی در مزارع اشغالی شبعا در شمال فلسطین اشغالی، حداقل 15 کشته بر جای گذاشت.

به گزارش خوبان، ظهر امروز چهارشنبه، حزب‌الله لبنان در عملیاتی منحصر به فرد و در کمینی حساب‌شده و دقیق، یک کاروان ارتش رژیم صهیونیستی را منطقه «مزارع اشغالی شبعا» در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد.

شبکه خبری المنار گزارش کرد که در این حمله حداقل 9 خودرو نظامی و زرهی ارتش رژیم صهیونیستی با سلاح‌های موشکی هدف قرار گرفت و چندین نفر کشته و زخمی شدند.

مزارع شبعا
 

حداقل 15 تا 17 کشته

شبکه خبری المیادین با پوشش این خبر اعلام کرد که حداقل 15 نظامی صهیونیست کشته شده‌اند و 9 نفر مجروح شده‌اند که حال 5 نفر از آنان وخیم گزارش شده است. برخی منابع غیررسمی از کشته شدن 17 نفر خبر دادند. شبکه العربیه اعلام کرد که یکی از کشته‌های اسرائیلی افسری با درجه سرگرد است. اما رسانه‌های اسرائیل از اعلام اخبار تلفات منع شدند به طوری که ارتش اسرائیل به کشته و مجروح شدن چند نظامی بسنده کرد.

المیادین افزود: منابع خبری اسرائیلی اتفاق مذکور را اتفاقی دشوار و خطرناک توصیف کردند و گفتند که رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل بلافاصله به بررسی مسئله پرداخت و ساعتی بعد در شهرک الصفد در شمال فلسطین اشغالی حاضر شد.

طبق این گزارش، رسانه‌های اسرائیلی عملیات حزب‌الله را بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین عملیاتی دانستند که اسرائیل از زمان جنگ دوم لبنان با آن روبه‌رو شده است. یک منبع امنیتی لبنانی نیز به المیادین گفت که اسرائیل در پی این حادثه بیش از 15 خمپاره به اطراف منطقه کفرشوبا شلیک کرد و پس از این اقدام، حزب‌الله نیز این اقدام را بی‌پاسخ نگذاشت.

اولین پاسخ حزب الله به رژیم صهیونیستیخودرو نظامی منهدم شده ارتش اسرائیل در عملیات شبعاء
 

فرودگاه‌ها و مسیرهای اصلی در شمال بسته شد

در پی این اتفاق، ارتش رژیم صهیونیستی منطقه شمال اسرائیل را منطقه بسته نظامی اعلام کرد. همچنین مسیرهای اصلی از کریات شمونه به شمال و غرب فلسطین اشغالی نیز بسته اعلام شد.

از طرف دیگر، رسانه‌های اسرائیلی از بسته شدن دو فرودگاه شهر حیفا و راش‌بینا، خبر دادند.

جلسه فوق‌العاده ستاد مشترک ارتش

شبکه خبری «ال.بی.سی» لبنان گزارش کرد که «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل یک جلسه فوق‌العاده برای بررسی این حادثه تشکیل می‌دهد.

بیانیه شماره یک حزب‌الله/ بر عهده گرفتن مسئولیت عملیات

حزب‌الله با انتشار بیانیه شماره یک، مسئولیت حادثه را بر عهده گرفت و گفت که گروه شهدای القنیطره، وابسته به حزب‌الله، کاروانی نظامی از اشغالگران را در مزارع اشغالی شبعاء هدف قرار داد.

حزب الله در این بیانیه کوتاه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ساعت 11:25 (صبح) یک کاروان اسرائیلی متشکل از شماری از خودروهای زرهی با چندین سرنشین از افسران و سربازان صهیونیست، با سلاح موشکی مناسب هدف قرار گرفته شد که به نابودی شماری از خودروها و کشته و زخمی شدن چندین نفر در صفوف دشمن منجر شد.

شبعامزارع اشغالی شبعا؛ محل عملیات حزب‌الله علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی
 

جزئیات آغاز حادثه؛ خبر ضد و نقیض از اسارت یک نظامی

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد احتمال دارد یک نظامی صهیونیستی نیز مفقود شده باشد، اما وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این موضوع را تکذیب کرد. در عین حال خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد یک نظامی به اسارت نیروهای حزب‌الله در آمده است اما هنوز (لحظه تنظیم خبر) حزب‌الله این خبر را تأیید نکرده است.

به دنبال این اتفاق، المنار به نقل از رسانه های اسرائیلی از اعزام تعداد زیادی از نظامیان صهیونیستی به مزارع شبعا خبر داد.

پایگاه خبری «لبنان دیبایت» نیز گزارش داد، ارتش رژیم صهیونیستی اصابت موشک ضدزره به یکی از خودروهای ارتش صهیونیستی در روستای «الغجر» در منطقه جبل دوف در شمال سرزمین‌های اشغالی را تایید کرده است.

تلویزیون المیادین در خبر دیگری اعلام کرد که توپخانه رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «کفرشوبا» واقع در جنوب لبنان را هدف حملات خمپار‌ه‌ای قرار داد. همچنین یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی، از هدف قرار دادن خاک جنوب لبنان با 13 خمپاره سخن گفت. در پی حمله توپخانه‌ای دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان، چند یگان ارتش این کشور در منطقه «المیسات» در نزدیکی منطقه «الغجر» به مسافت اندکی از مرزهای فلسطین اشغالی مستقر شده و عملیات پاکسازی و بازرسی خود را آغاز کردند.

توقف عملیات کشف تونل‌های حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی

به دنبال این حمله خمپاره‌ای به ساکنان نزدیک مرز لبنان توصیه شده به خاطر بحرانی شدن اوضاع، در خانه‌های خود بمانند.

از طرف دیگر اسرائیل مانع ورود هر فردی به منطقه جبل الشیخ شد و همه توریست‌های حاضر را در این منطقه خارج کرد.

از طرفی دیگر، رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند که ارتش اسرائیل عملیات کشف تونل‌ها در شمال فلسطین اشغالی را متوقف کرده است. صبح چهارشنبه اعلام شده بود که اسرائیل در پی کشف تونل‌های احتمالی حزب‌الله در مناطق شمال فلسطین اشغالی است.

مدارس جنوب لبنان بسته شد

شبکه خبری العربیه مدعی شد که در پی حادثه امروز، مدارس مناطق جنوب لبنان بسته شد.

این اقدام حزب‌الله اولین واکنش به حمله یکشنبه هفته گذشته‌ی رژیم صهیونیستی به یک کاروان متعلق به حزب‌الله لبنان بود. حمله اسرائیل به شهادت 6 رزمنده این حزب و یک فرمانده ایرانی منجر شده بود. بعد از آن بود که حزب‌الله اعلام کرد به این اقدام صهیونیست‌ها پاسخ خواهد داد.

منبع: فارس

انتهای پیام/54


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads