کد خبر: 71021 - تاریخ: چهارشنبه، 28 ژانویه 2015 - 14:03

مدیرکل محیط زیست گیلان:

۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب انزلی اختصاص یافت

مدیر کل محیط زیست گیلان گفت: مصرف آبزیان تالاب به دلیل بارآلودگی و ورود آلاینده‌ها به تالاب توصیه نمی‌‌شود.

به گزارش خوبان: محمدرضا برجی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه بازدید از تالاب بین المللی انزلی در نشست با رسانه‌ها به مناسبت روز جهانی تالاب, اظهار داشت: تالاب بین المللی انزلی در سال 1354 با عمق میانگین 9 متر  به دلیل اهمیت اکولوژیکی به همراه دو تالاب دیگر استان در کنوانسیون رامسر به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون میانگین عمق این تالاب به کمتر از یک متر رسیده و بخشی خشک شده است, افزود: ظرفیت صید ماهیان استخوانی در سال 54 در این تالاب 15 هزار تن در سال بود و اکنون به کمتر از 200 تن در سال رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه مصرف این آبزیان به دلیل بارآلودگی و ورود آلاینده‌ها به تالاب توصیه نمی‌‌شود, گفت: 300 هزار مترمکعب رسوب سالانه وارد این تالاب می‌شود و این عوامل در کنار حجم فاضلاب صنعتی و بیمارستانی و ورود روزانه بین چهار تا 18 لیتر در ثانیه شیرابه سراوان به رودخانه‌ها و از آنجا به تالاب انزلی رخ می‌دهد.

برجی با اشاره به اینکه تالاب بین المللی انزلی ظرفیت ذخیره آبی یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب را داشت که اکنون کاهش یافته است, خاطرنشان کرد: سدسازی در گیلان رشد قارچ گونه دارد در حالی که در گذشته از آب بندان‌ها برای ذخیره‌سازی آب استفاده می‌شد.

وی تاکید کرد: اگر هزینه بالای سدسازی برای حفظ ذخایر منابع آبی هزینه می‌شد امروز  بسیاری از مشکلات کم‌ آبی استان برطرف می‌شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه 17 میلیارد تومان اعتبار برای احیای تالاب بین المللی انزلی اختصاص یافت, گفت: هفت میلیارد تومان از این اعتبار استانی و 10 میلیارد تومان از منابع ملی است.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/21


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads