کد خبر: 70995 - تاریخ: چهارشنبه، 28 ژانویه 2015 - 23:45

مودب پور در واکنش به سخنان نایب رئیس شورای شهر در خصوص انتقاد از تعریض خیابان امام خمینی خمام؛

امضای استاندار و مسئولین مربوطه در جوابیه کمیسیون نشان دهنده کارشناسی بودن طرح است+ تصویر سند

سید رضی مودب پور گفت: وقتی امضای استاندار و مسئولین مربوطه پای جوابیه کمیسیون است نمی توان گفت طرح کارشناسی شده نیست

به گزارش خوبان: اخیرا شهرداری خمام به منظور کاهش بار ترافیکی شهر خمام دست به کار شده و با انجام کارهایی قصد دارد این معضل را برطرف یا به حداقل برساند. تعریض خیابان امام خمینی (ره) از جمله اصلی ترین اقدامات و پروژه های در دست احداث این اداره در این راستا است.

به همین منظور، روز شنبه هفته جاری شاهد قطع بخشی از درختان خیابان امام خمینی (ره) خمام بودیم که البته با واکنش هایی همراه بود.

چندی پیش نایب رئیس شورای شهر خمام در گفتگو با سایت خمام نیوز، از تعریض خیابان امام خمینی (ره) انتقاد نمود. وی در بخشی از سخنان خود این گونه اظهار داشته بود:

علی‌رغم درخواست من مبنی‌ بر مشاهده نقشه اصلی، نقشه‌ای به من ارائه نشده و تنها یک کپی از آن را مشاهده کرده‌ام. در کپی طرح مذکور نیز مهر تایید مسکن و شهرسازی به چشم نمی خورند و اشکال بر آن وارد است.

غیاثی همچنین گفته بود: نقشه توسط یک شرکت مشاور دارای گرید قابل قبول تهیه نشده و نقشه‌ای است که از طرح هادی برداشته شده و وضع موجود را نمایش نمی‌دهد.

متن کامل اظهارات جلیل غیاثی را اینجا مشاهده کنید.

با توجه پیگیری های خبرنگار ما برای مصاحبه با علیرضا پورهادی شهردار خمام در این خصوص، تا این لحظه موفق به گفتگو با شهردار نشده ایم.

به همین علت به سراغ سید رضی مودب پور عضو شورای شهر خمام و رئیس شواری شهر خمام در دوره سوم رفتیم.
این عضو شورای شهر در این خصوص گفت: در جوابیه کمیسیون، امضای استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی، معاون عمرانی استاندار و مدیرکل مسکن و شهرسازی وجود دارد و وقتی این افراد تایید کردند این طرح کارشناسی شده و قابلیت اجرایی دارد، نمی توان گفت که طرح کارشناسی شده نیست.

وی ادامه داد: قدمت خیابان امام خمینی (ره) خمام به بیش از 50 سال می رسد و وضعیت فعلی آن پاسخگوی این حجم از جمعیت خمام نیست. و در حالی که شرایط تعریض خیابان وجود دارد بحث از مجوز و کارشناسی جز وقت تلف کردن هیچ نتیجه ای به دنبال ندارد و به نظر بنده مهم آسایش و رفاه مردم است.

عضو شورای شهر خمام یادآور شد: اگر دقت نمایید پل دومی که بر روی شیجان رود در گذشته احداث شده اگر کارشناسی این طرح را ببیند متوجه خواهد شد که احداث این پل به این معنا خواهد بود که باید این خیابان تعریض شود و قرار نیست که کل خیابان به یک باره تعریض شود بلکه در یک بازه زمانی خاص این پروژه اجرایی خواهد شد.

مودب پور همچنین در خصوص طرح قطع درختان خیابان امام اظهار داشت: طرح قطع درختان مربوط به شورای شهر سوم بوده است. و سوال این جاست چرا این طرح در مدت 1/5 سالی که از فعالیت شورای شهر چهارم می گذرد هنوز اجرایی نشده است؟

مودب پور در پایان در خصوص مجوز قطع درختان نیز گفت: مجوز قطع درختان در کمیسیون ماده 5 صادر شده که مسئولین محیط زیست در آن حضور دارند.

عضو شورای شهر خمام در پایان با عذرخواهی از شهردار خمام گفت:  به دلیل این که در دوره سوم ریاست شورای شهر با بنده بود و همچنین بنده عضو کمیسیون ماده 5 در دوره قبل بودم به سوالات پاسخ گفتم. به همین دلیل قبلاً از شهردار محترم جناب آقای پورهادی عذرخواهی می کنم.

 

تصویر مصوبه این طرح که آقای مودب پور در اختیار ما قرار داده اند را در ذیل مشاهده می نمایید.

1  2

3

انتهای پیام/38


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۹

  1. شهروند
     | 2015/01/29 - 02:13
    پاسخ
    +6
    -6

    برای ایجاد هر آبادانی در مکانی مشخص قطعا نیاز به آماده کردن بستر لازم و طبیعتاموجب آسیب رسیدن یا حتی تخریب برخی تاسیسات موجود در آن محل خواهد شد که البته بهتر آن است آسیبها حداقل باشد . در مورد فوق اولا به نظر میرسد کار بیهوده ایست و گره ای از گره ترافیک را باز نخواهد کرد چون خروجی آن که همان قسمت پل احداث شده اس خود معضل جدیدی خواهد بود و به نظر میآیدکار صورت گرفته غیر کارشناسیست . دوما مهمترین قسمت قضیه قطع درختان بوده که در پروژه ای مشابه و البته کارشناسی شده میشد بجای قطع این موجود زنده و بی زبان که خود یک دنیا حرف نهفته در خود دارد آنها رو بهر زحمت و بهر قیمت انتفال داد . ضمنا شاید طرح کلی تعریض خیابان اصلی شهر خمام مصوب شده باشه و حتی کارشناسی شده باشه اما این بدان معنا نیست هر کی از راه برسه و بیل و کلنگ و اره و داس دستش بگیره و شبانه بره طرح اجرا کنه !! شروع .. انجام و اجرای هر طرح و پروژه کارشناسی شده ای نیز نیاز به تدبیر ..و فراهم نمودن مقدمات به لحاظ بودجه و ابزار کار و…. در نظر گرفتن زمان مناسب و اینکه از کجا شروع بشه و به کجا ختم بشه و چگونگی اجرای طرح نیز خود نیاز به کارشناس و کارشناسی داره …صرفا داشتن یک برگ کاغذ خیابانی رو تعریض نخواهد کرد . برای تعریض این خیابون موانع بسیار مشکل و تا حدی غیر ممکن مثل مغازه های از بعد بانک صادرات تا خود درب مسجد وجود داره …. اما انگاری تصمیم گیرنده بیشتر به جنبه تبلیغاتی قضیه فکر میکرد .. .. که بلافاصله بعدش دستور برافراشته شدن پرده تشکر و تقدیر بابت بریدن قهرمانانه و کارشناسی شده درختان بیچاره توسط شورای شهر قهرمان داده شد !!

  2. خمام
     | 2015/01/29 - 13:36
    پاسخ
    +3
    -5

    جناب شهروند امیدوارم بدون قصد و غرض نظرت رو داده باشی که البته از نظری که دادی به نظر نمیرسه.
    در خصوص این که گفتی هر کسی از راه برسه و اره داس برداره! اولا بهتره به افرادی که با رای مردم خمام انتخاب شدند احترام بزاری چون داری به منتخبین مردم و در واقع به خود مردم توهین می کنی. ثانیا مگه قرار هر کسی که رای میاره دارای انواع و اقسام تخصص ها باشه اگه این شکلی فکر کنیم کلا تو شهر 10 نفر آدم نباید بیشتر کاندیدا بشن.
    پس راه درستش اینه که تو این زمینه از افراد کارشناس و صاحب نظر مشورت گرفته بشه.
    اون طور که از نظر جنابعالی بر میاد مثل این که کاملا در جریان کم و کیف و ریز جلسات و صورت جلسات شورای شهر قرار دارید که این طور در خصوص این طرح صحبت می کنید که «در چه کجا شروع بشه و کجا تموم بشه و اجرای طرح هم نیاز به کارشناس داره» سوالم اینه که شما از کجا میدونی که برای اجرای این طرح از وجود کارشناسان استفاده نشده.
    متاسفانه یکی از دلایلی که باعث میشه کشورمون اون طور که باید تو این مدت توسعه نداشته باشه اینه که هر کسی خودش رو یه پا کارشناس میدونه و به حکم این که یه خورده اطلاعات از روزنامه ها و اینترنت به دست آورده به خودش اجازه میده تو هر زمینه اظهار نظر بکنه و در اصل چوب لای چرخ کارهای در حال اجرا بزاره البته نظرات سازنده و بدون قصد و غرض سوء همواره سازنده خواهد بود.
    پس جناب شهروند راهکار صحیح استفاده از مشاورین کاردان می باشد.
    اگر هم جنابعالی نظری در خصوص حل معضل ترافیک دارید بفرمایید تا دیگران استفاده کنند.

  3. شهروند
     | 2015/01/29 - 14:00
    پاسخ
    +4
    -3

    برداشت اینجانب بعنوان یک شهروند، که معمولا پیگیر مصاحبه ها و صحبتهای مسئولین بخصوص اعضای محترم شورای شهرهستم، اینگونه می باشد که ظاهرا شهر خمام با این قدمت و جمعیت زیاد چرا در این شرایط نباید شهردار خمام پاسخگوی باشد،البته بنده سخنان آقای مودب پور را تایید میکنم ولی ایکاش شهردار پاسخگو باشند، تا با این کار اعضای شورا از هم انتقاد نکنند، متاسفانه باید به عرض برسانم شهر خمام ،سالیان سال است به خاطر اختلاف سلیقه زیاد که بین افراد شورای شهر وجود داشته دارد در حال ضربه خوردن است…

  4. شهروند
     | 2015/01/29 - 16:34
    پاسخ
    +1
    -3

    دوست عزیز، چرا مطالب انتقادی را سانسور میکنید ، بهتراست رسالت اصلی سایت که همان رعایت اصل بیطرفی و رساندن نقاط ضعف و قوت مسئولان به گوش مردم است راانجام دهید، واقعااین شهردار چه تغییری در شهر ایجاد نموده که نیاز به تعریف می باشد، شایداگر تعریفی می شد حتما در سایت پخش میکردید.

    • خوبان
       | 2015/01/29 - 17:59
      پاسخ
      +3
      -2

      کاربر گرامی همان گونه که در بخش موارد تاکید شده در ارسال دیدگاه مشاهده می فرمایید: «خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.»

  5. ﻣﺎﻟﻚ
     | 2015/01/29 - 23:49
    پاسخ
    +4
    -1

    اﺣﺘﻤﺎﻻ ﺑﺮﺧﻲ ﻫﺎ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﺴﺘﮕﺎﻥ ﺷﺎﻥ ﺳﻨﮓ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﺭا ﺑﺮﺳﻴﻨﻪ ﻣﻲ ﺯﻧﻨﺪ اﻳﻦ چهﺷﻬﺮﻱ ﻛﻪ ﻗﺮاﺭ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﺸﻪ ﺑﻌﺪدرﺧﻴﺎﺑﺎﻥ اﺻﻠﻲ ﺷﻬﺮ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺗﺮﻣﺰ ﻛﺮﺩﻥ ﻳﻚ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺗﺮاﻓﻴﻚ اﻳﺠﺎد ﻣﻴﺸﻪ.

  6. عمّار رهبری
     | 2015/01/30 - 10:45
    پاسخ
    +2
    -4

    تعریض خیابان اصلی شهر، کاری بسیار پسندیده و شایسته تقدیر است.

  7. خمامی
     | 2015/01/30 - 11:45
    پاسخ
    +4
    -2

    از اقای مودب پور که همیشه مستند سخن میگویند تشکر و انشا… با حب بغض و خدای نکرده هوای نفس سخن نگوئیم وقتیکه تیرهای برق جابجا میگردد و مغازه داران با هم سبقت در گرفتن پیاده رو میکنند و همیشه جاده ترافیک بوده تعریض خیابان امری ضروری میباشد و از زئیس شورا و سه نفر دیگر اعضا شورا که رای مثبت دادند و از شهردار محترم و کارگران زحمتکش شهرداری تشکر و قدردانی میگردد

  8. سیتی
     | 2015/01/30 - 12:55
    پاسخ
    +4
    -1

    سلام.دوست گرامی که گفته با رای مردم منتخب شدن اینگونه نیست لطفا بیشتر تحقیق کنید .جز ………….. انتخاب نشدن واسلام همه این موضوع رومیدونن

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads