کد خبر: 70870 - تاریخ: دوشنبه، 26 ژانویه 2015 - 15:34

دخالت های چندباره غربی‌ها در امور داخلی کشور/

دلیل گستاخی غربی‌ها چیست؟/ آیا وزارت خارجه همچنان منفعلانه عمل می کند؟

باید در نظر داشت کشوری مانند آلمان که خود در طول سالهای گسترده ناقض حقوق بشر در دنیا بوده و به دنبال آن نیز اروپا و آمریکا به عنوان مدعیان حقوق بشر در دنیا فعالیت می کنند اما به روشنی حقوق بسیاری از ملت ها را نقض کرده اند.

به گزارش خوبان: روز گذشته، کلودیا رویت نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان، با حضور در فرهنگستان علوم با محمدرضا عارف با رئیس بنیاد امید ایرانیان دیدار و درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی اظهار نظر کرد.

 

رویت ضمن دخالت آشکار در مسائل داخلی کشورمان به عارف گفت: من آمده‌ام تا یک سال مانده به انتخابات مجلس بدانم که در سفر بعدی خود شما از من در چه جایگاهی دعوت خواهید کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88 تصریح کرد: ما در سال 2009 (88) شاهد حرکت‌هایی در جامعه مدنی ایران بودیم و نمودهای آن را در جامعه شما دیدیم که دانشجویان و جوانان آزادی می‌خواستند.

 

نایب‌رئیس مجلس آلمان در ادامه این دیدار مجددا به بحث انتخابات مجلس آینده ایران ورود کرده و با اشاره به جایگاه شورای نگهبان، گفت: من شنیده‌ام که در ایران همه می‌توانند کاندید شوند ولی باید از فیلتر شورای نگهبان رد شوند و همینطور شنیده‌ام که برخی نتوانسته‌اند از این فیلتر عبور کنند.

 

رویت ادامه داد: پیامدهای انتخابات 88 در جامعه ایران هنوز ادامه دارد و ما در ماه‌های اخیر حرف‌هایی را درباره رفع حصر و حرف‌هایی از این قبیل شنیده‌ایم و به عقیده من حصر خانگی باید برداشته شود و اگر این اتفاق بیفتد فکر می‌کنم مردم رضایت بیشتری خواهند داشت و من امیدوار بودم که این حصر برداشته شود.

 

وزارت امور خارجه

 

نایب‌رئیس مجلس آلمان با بیان اینکه من یک فعال حقوق بشر هستم، تصریح کرد: به عقیده من انسان باید اصلاحات حقوق بشری را ابتدا در خانه خود درست کند و بعد از آن به گوآنتانامو و ابوغریب انتقاد کند.

 

وی ادامه داد: آقای پناهی (از فعالان فتنه 88) فیلمساز مورد علاقه من است و او فیلم‌های زیبایی مانند آفساید را درست کرده که در آنجا به علاقه زنان ایران به فوتبال می‌پردازد و به عقیده من این حرف درستی است که زنان باید بتوانند در ورزشگاه‌ها ورود پیدا کنند.

 

در ادامه این دیدار یکی از اعضای هیات آلمانی که به عنوان نماینده مجلس آلمان نیز فعالیت می‌کند با پیگیری وضعیت یکی از متهمان فتنه 88 اظهار داشت: من از شما می‌خواهم که درباره وضعیت سلطانی پیگیری‌های لازم انجام شود زیرا وقتی ما این مسئله را از سفیر ایران در آلمان پیگیری کردیم جوابی نشنیدیم.

 

اظهارات رویت در خصوص کشور ما و پیگیری مسائل حقوق بشری در ایران، اولین دخالت بیگانگان در امور کشور ایران نبوده است؛ متأسفانه دستگاه دیپلماسی کشور در این مورد نه تنها سخت گیری نداشته است، بلکه به همت وزارت خارجه دولت یازدهم، کشور ایران به حیاط خلوت بیگانگان تبدیل شده است.

 

پیش از این نیز کاترین اشتون با حضور در ایران و ملاقات با نرگس محمدی یکی از محکومان فتنه 88 و مادر ستار بهشتی و یکی دیگر از وبلاگ نویسان ضد نظام، خارج از برنامه و عرف دیپلماتیک کشورها، نشان داد که برخی از مسئولین در وزارت خارجه کشور به طور عمد فضایی را برای مهمانان خارجی فراهم می کنند تا این افراد با محکومین فتنه و افراد مسئله دار در کشور ملاقات کرده و در مورد مسائل داخلی کشور نظر دهند.

 

اما اولین دخالت آشکار و نقض حقوق داخلی کشور از سوی هیئت پارلمانی اروپایی بود که با اهدای جایزه ساخاروف در سفرات یونان به نسرین ستوده و جعفر پناهی، دو تن از فعالین فتنه در کشور قوانین کشور را زیر پا گذاشتند.

 

اگرچه در مورد دیدارهای کاترین اشتون و هیئت پارلمانی اروپا هیچ کس مسئولیت این دیدار ها را بر عهده نگرفت؛ اما اینبار انتظار می رود در خصوص دیدار خانم رویت با عارف و دخالت های آشکار وی در مورد ایران مسئولین در وزارت خارجه و کمیسیون امنیت ملی مجلس این موضوع را ساده نپنداشته و از کنار آن عبور نکنند.

 

باید در نظر داشت کشوری مانند آلمان که خود در طول سالهای گسترده ناقض حقوق بشر در دنیا بوده و به دنبال آن نیز اروپا و آمریکا به عنوان مدعیان حقوق بشر در دنیا فعالیت می کنند اما به روشنی حقوق بسیاری از ملت ها را نقض کرده اند.

 

منبع: دانا

انتهای پیام/26


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads