کد خبر: 70786 - تاریخ: یکشنبه، 25 ژانویه 2015 - 21:39

رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت:

روند احداث پارکینگ عمومی در شهر رشت سرعت می‌گیرد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با بیان اینکه احداث پارکینگ عمومی در شهر رشت تسریع می‌یابد، گفت: بررسی لازم با سرمایه‌گذار در زمینه احداث پارکینگ در این شهر انجام می‌شود.

به گزارش خوبان: محمدحسین واثق کارگرنیا  بعد از ظهر امروز در نشست کمیسیون ترافیک شورای این شهر، با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی در شهر عدم وجود پارکینگ است، اظهار داشت: یک دلیل عمده این امر به عدم توجه به ساختمان‌ها در بعد تجاری،مسکونی و اداری مربوط می‌شود و بخشی ناشی ازبی توجهی دستگاه‌های نظارتی است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی و با این حجم از ترافیک شهر رشت با کمبود پارکینگ مواجه است، افزود: برای برون رفت از این مشکل نیاز به برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد.

 

پارکینگ

 

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با بیان اینکه قانون شهرداری موظف است وجوهی را که بابت تخلفات عدم وجود پارکینگ از جرائم کمیسیون ماده 100 و اخذ عوارض دریافت می‌شود را برای ساخت پارکینگ اختصاص دهد، افزود: با توجه به هزینه‌های سرسام آوری که شهرداری دارد این مبلغ در سر جمع هزینه‌ها مورد استفاده می‌شد و این امر محقق نشد.

کارگرنیا با بیان اینکه برای برون رفت از این مشکل حساب تامین پارکینگ به طور مجزا مشخص شد، خاطرنشان کرد: شهرداری منابع مالی حاصل از عوارض  و جرائم ذکر شده را در صندوقی تحت عنوان صندوق پارکینگ نگهداری می‌کند و به تدریج برای ساخت پارکینگ‌های در سطح شهر هزینه می‌کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر چون به پایان سال نزدیک می‌شویم در برنامه‌ریزی کوتاه مدت با توجه به اینکه مرکز بازار در هسته مرکزی شهر است و حجم ترددها مشکل ایجاد می‌کند در بخش کوتاه مدت نامه‌ای برای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری نوشتیم تا به عنوان طرحی مکان‌های اداری,سازمان‌ها و بانک‌ها در مرکزیت شهر که در نقشه لکه گذاری شده است از ظرفیت پارکینگ‌های آنها در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه قیمت زمین در مر کز شهر بالا است، گفت: لذا نیاز است زمین‌هایی که در اختیار شهردار است برای ایجاد پارکینگ‌های مکانیزه استفاده شود.

کارگرنیا گفت: مطالعات به طور دقیق انجام شود تا زمانی که سرمایه‌گذار دعوت می‌شود همه شرایط مهیا و موانع رفع شده باشد و  در جلسه بعد از سرمایه‌گذاری که تمایل به ایجاد پارکینگ در شهر دارد دعوت می‌شود تا بررسی و تهمیدات لازم صورت گیرد.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/21


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads