کد خبر: 70557 - تاریخ: پنج‌شنبه، 22 ژانویه 2015 - 13:26

حکم معاون اول سابق سرانجام صادر شد؛

رحیمی به ۵ سال و ۹۱ روز حبس محکوم شد

یک منبع آگاه گفت: محمد رضا رحیمی معاون اول دولت قبل به ۵ سال و ۹۱ روز حبس، دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش خوبان: پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم اواخر اسفند سال گذشته (۱۳۹۲) با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و برای رسیدگی در اختیار شعبه ۷۶ دادگاه به‌ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی قرار گرفت.

شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران در دو جلسه و به‌صورت غیرعلنی به اتهامات متهم این پرونده رسیدگی کرد که جلسه نخست سوم خرداد ماه با حضور «د.س.ش.» و «ج.الف.» دو تن از متهمان پرونده اختلاس از شرکت بیمه ایران و جلسه دوم ۱۷ خرداد ماه برگزار شد و دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرد.

 

محمد رضا رحیمی

سخنگوی قوه قضاییه شهریور ماه امسال در نشست خبری خود از صدور حکم پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم خبر داد و گفت، وی به حبس و جزای نقدی محکوم شده است. ۱۲ مهر سال جاری، رحیمی با ارائه لایحه اعتراضی به حکم دادگاه ارسال کرد و پرونده برای رسیدگی در مرجع تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد.

۲۴ دی ماه امسال محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران از تأیید بخشی از حکم پرونده رحیمی در دیوان عالی کشور خبر داد.

در همین زمینه یک منبع آگاه در گفت وگو با تسنیم گفت: رحیمی از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ۱۵ سال حبس و دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده بود که شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور به عنوان مرجع تجدید نظر، حکم حبس وی را به ۵ سال و ۹۱ روز کاهش داد و رد مال و جزای نقدی را تایید کرد.

 

انتهای پیام/16


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads