کد خبر: 7051 - تاریخ: یکشنبه، 9 سپتامبر 2012 - 18:25

چای ایرانی تنها چای تولید شده بدون استفاده از سم در دنیاست

رییس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه چای ایرانی سالم ترین چای دنیا است گفت: چای ایرانی ارگانیک بوده و تنها چایی است که بدون مصرف سم تولید می شود.

به گزارش خوبان به نقل از شبستان: علی محرر، رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه برداشت چای از مزارع شمال کشور تا 30 مهر ادامه دارد و در حال حاضر و با توجه به وضعیت بازار، مصرف چای خارجی بیشتر از تولید داخل است و مردم بیشتر به مصرف محصولات خارجی می پردازند.
وی با بیان اینکه مردم باید دنبال چای سالم باشند، بیان کرد: مردم ما در مصرف چای فقط به رنگ و اسانس چای توجه کرده و فکر می کنند چای خوش عطر خورده اند در حالی که چای ایران ارگانیک بوده و تنها چایی است که بدون مصرف سم تولید می شود.
رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: متأسفانه فرهنگ‌سازی چای ایرانی به‌درستی در کشورمان جا نیفتاده و این امر باعث شده که مردم به جای استفاده از این پتانسیل، نسبت به مصرف چای های خارجی رقبت بیشتری داشته باشند.
محرر به پیشنهاد این سازمان برای افزایش قیمت برگ سبز چای اشاره و افزود: قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای باید افزایش یابد تا کشاورزان با رغبت بیشتری به کشت و کار چای بپردازند.
رییس سازمان چای قیمت تضمینی خرید هر کیلو برگ سبز چای درجه دو را 390 تومان اعلام کرد و افزود: برگ سبز چای درجه یک، 600تومان تعیین شده استوی اضافه کرد: در حال حاضر کارشناسان این سازمان قیمت پیشنهادیشان برای هرکیلوگرم برگ سبز چای بین 12 هزار تا 17 هزار ریال است.
محرر با اشاره به تلاش سازمان چای در پرداخت بقیه مطالبات چایکاران، اظهار کرد: تاکنون 220 میلیارد ریال از این مطالبات پرداخت شده و پیگیری می کنیم تا بقیه طلب کشاورزان که حدود 200 میلیارد ریال است، نیز به آنها پرداخت شود.
رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه به زودی با تدوین و ارائه سند راهبردی چای، مشکل کوتاه مدت کشاورزان چایکار حل می شود، افزود: در حال حاضر 40واحد چای سازی در استان فعال است که روزانه 57تن برگ سبز چای را از چایکاران تحویل می گیرد.

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. م
     | 2013/03/10 - 11:00
    پاسخ

    سلام يه سوال داشتم .آيا تا به حال از چاي سمي توليد شده براي مبارزه با آفات.با تشكر

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads