کد خبر: 7044 - تاریخ: یکشنبه، 9 سپتامبر 2012 - 18:16

مسئول این ناهنجاری شهری کیست ؟

این افراد در کوچه‌ها و خیابان‌ها و محله‌های کوچک و کم عرض اقدام به بنا در چند طبقه می‌کنند که برای کسب سود بیشتر ابعاد ساختمان‌ها را در مسیر کوچه‌ها و خیابان‌ها افزایش داده و اغلب آپارتمان‌های ساخته شده دارای چند باب مغازه نیز است.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: نادر یارحسینی شهرداری را مسئول حفاظت و صیانت از شهر و سیمای آن دانست و اظهار کرد: طبق قانون شهرداری کسی حق ساخت و ساز غیر مجاز را ندارد.

وی ادامه داد: اگر اشخاصی بدون مجوز و پروانه ساخت اقدام به احداث بنا کرده و یا به انحای مختلف بافت شهر را به‌هم ریخته و خیابان‌ها، کوچه‌ها، معابر، پل‌ها، پارک‌ها، درختان و موارد مشابه را به نحوی زمینی و یا هوایی تعرض، تصرف و جزو اموال خود کنند و به مردم بفروشند شهرداری طبق قانون بند 24 ماده 55 حق دارد جلوی عملیات غیر مجاز را گرفته و افراد متخلف را جریمه و بنای غیر قانونی را تخریب کند.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه عده‌ای در نقاط مختلف شهر رشت با پول‌های باد آورده زمین‌ها و خانه‌های فرسوده را خریداری و بدون مجوز قانونی و پروانه ساخت و عدم رعایت اصول معماری و شهرسازی و مهندسی و مصالح نامطلوب،ساخت و ساز انجام می‌دهند، افزود: این افراد در کوچه‌ها و خیابان‌ها و محله‌های کوچک و کم عرض اقدام به بنا در چند طبقه می‌کنند که برای کسب سود بیشتر ابعاد ساختمان‌ها را در مسیر کوچه‌ها و خیابان‌ها افزایش داده و اغلب آپارتمان‌های ساخته شده دارای چند باب مغازه نیز است.

وی اینگونه ساخت و سازهای غیر قانونی و فاقد جواز و سند را موجب بروز مشکلات فراوان برای خریداران و شهروندان دانست و تصریح کرد: اینگونه ساخت و سازهای غیرمجاز موجب بروز مشکلات در مسیر آب و فاضلاب، خطرات برق و گاز، عدم استحکام مناسب ساختمان برای ساکنان و اهالی و همچنین دشواری تردد مردم را به دنبال دارد.

یار حسینی با بیان اینکه مردم با تمام دارایی خود اقدام به خرید ساختمان می‌کنند و هیچ اطلاعی از مشکلات بعدی ندارند، خاطرنشان کرد: معمولاً چنین خریدارانی افرادی کم درآمد و مستضعف هستند غافل از آنکه ممکن است در آینده برای توسعه کلان شهر رشت اماکن سر راه تخریب و منهدم شوند.

وی با تصریح بر اینکه کوچه، خیابان، فضای سبز، پارک و… از طرف هیچ کس قابل خرید و فروش نیست، یادآور شد: زیرا اماکن مذکور عمومی بوده و متعلق به تمام ملت است بنابراین احداث هر بنایی در حریم عمومی نوعی تصرف در اموال عمومی محسوب شده و تنها راه علاج اینگونه موارد اجرای قانون و تخریب چنین بناهایی است.

این فعال اجتماعی اضافه کرد: ساختمان‌هایی که در عرض کوچه و خیابان‌ها احداث می‌شود پیشروی آنها از بعد زمینی و هوایی طبق قانون مجاز نیست و با جریمه نیز مشکل برطرف نمی‌شود.

این فعال اجتماعی بیان کرد: انتظار می‌رود شورای شهر رشت با حضور، همت و حمایت بیشتر شهرداری‌ها جلوی ساخت و سازهای بی‌رویه شهر را بگیرد تا افراد فرصت‌طلب و متمول اجازه ورود به امور غیر قانونی به خود ندهند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads