کد خبر: 70247 - تاریخ: دوشنبه، 19 ژانویه 2015 - 12:59

با صدور بیانیه ای/

تشکل های دانشجویی گیلان خواستار موضع شفاف رییس جمهور در قبال توهین نشریه فرانسوی شدند

در بخشی از بیانیه تشکل های دانشجویی گیلان آمده است: جناب آقای روحانی و دکتر ظریف به عنوان مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه موضعی در خور شأن و جایگاه جمهوری اسلامی در قبال توهین شارلی ابدو اتخاذ ننمودند.

به گزارش خوبان، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ارسال بیانیه ای توهین های مکرر نشریات فرانسوی به ساحت مقدس نبی اکرم صلوات الله علیه را محکوم نمودند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ … ] الفتح -۲۹[

توهین و تمسخر در همیشه تاریخ نشانی از عجز در منطق و استدلال بوده و همواره امری مذموم و ناپسند به حساب آمده. قرآن کریم مسلمانان را حتی از توهین به بت ها نیز منع نموده. در روزگار کنونی اما توهین و تمسخر در قالب های جدیدی و به صورت جاهلیت ثانی در دنیا و بخصوص تمدن غرب رواج یافته و باطن زشت و پلید آن در پوشش کلمات زیبا و عوام فریبی چون «آزادی بیان»پنهان شده.
در روزهای اخیر شاهد توهین های مکرر نشریات فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)به بهانه یک اقدام تروریستی که کیفیت و مجریان آن به شدت محل بحث و بررسی است و حمایت همه جانبه دولت فرانسه و سایر دولتمردان اروپایی و سران کفر، هستیم. این مسئله باعث شد تا مسلمانان در سراسر جهان به پاخواسته و بار دیگر به جهان نشان دهند که پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) خط قرمز آنان و کانون وحدت امت است. دراین میان ملت ایران نیز در کنار سایر مسلمانان جهان به اعتراض نسبت به این موضوع پرداخت و جنبش هایی مردمی در حمایت از رسول گرامی اسلام در فضای حقیقی و مجازی تشکیل شد که توانست حرکت‌هایی بین‌المللی را رقم بزند و تاریخ بار دیگر نشان داد که مردم بیدارند و همواره بسیار پیشتر از دولت مردان خود گام برمی‌دارند.

اما توجه به چند نکته در روزهای اخیر خالی از لطف نیست. نخست اینکه رییس جمهور و دیگر دولتمردان فرانسه دست در دست نتانیاهو، تروریست ارشد رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل و دیگر سران استکبار به راهپیمایی و حمایت از این نشریه هتاک پرداختند و دوم اینکه جناب آقای روحانی و دکتر ظریف به عنوان مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه موضعی در خورشأن و جایگاه جمهوری اسلامی اتخاذ ننمودند.

کمترین مطالبه جامعه دانشجویی از دستگاه دیپلماسی خارجی و مسئولین کشور داشتن رفتار و موضعی متناسب با نقش محوری ایران در جهان و به عنوان پرچم دار اسلام ناب محمدی است. رفتار و موضعی مطابق با آیه مطلع کلام که در آن خداوند با صلابت و صراحت نام مبارک رسول الله(ص) را می‌برد تا جايى براى ترديد و ترديدافكنى درمورد حقانيت دعوت پيامبر نماند و سپس می‌فرماید كسانى كه به همراه پيامبرند، دربرابر تجاوز وزورمدارى كفرگرايان تجاوزكار، سخت‏گير وپرصلابت هستند، امّا در جامعه و با مردم خويش نرم خو و پر مهر و بسيار فروتن‌اند.

منبع: 8دی نیوز

انتهای پیام/91

 

 

 

 

اخبار مرتبط:

غرب به وسیله طنز و کاریکاتور به جنگ با مسلمانان رفته است/ مسلمانان هوشیار باشند

پایگاه های خبری گیلان اهانت مکرر به ساحت پیامبر اکرم(ص) را محکوم کردند

به عشاق محمد(ص) بپیوندیم/ من “شارلی” نیستم + تصاویر

راهپیمایی مردم لشت نشاء در محکومیت توهین نشریه فرانسوی به ساحت نبی مکرم اسلام (ص)+ تصاویر

داستان شارلی ابدو؛ داستان همیشگی غرب در مواجهه با اسلام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. سید ایمان
     | 2015/01/20 - 09:12
    پاسخ

    آن روز میان منبر خود به علی بد گفتند
    دیروز به آهنگ رپ خود به نقی بد گفتند

    هیهات ، بیا یوسف زهرا که جسارت بالاست
    امروز مقام نبوی را علنی بد گفتند…
    

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads