کد خبر: 7021 - تاریخ: یکشنبه، 9 سپتامبر 2012 - 00:06

پایان ابلاغ حکم متهمان فساد مالی؛

مه‌آفرید و 3نفر دیگر ازمتهمان به اعدام، رد مال وجزای نقدی محکوم شدند

قاضی سراج از ابلاغ 40 حکم پرونده فساد بزرگ مالی به 39 متهم و بانک صادرات به عنوان شاکی پرونده خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از مهر، قاضی ناصر سراج – رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب تهران- در گفتگو با مهر اظهار داشت : طی سه روز احکام 39 پرونده فساد مالی بزرگ به متهمان آن و بانک صادرات به عنوان شاکی ابلاغ شد. ابلاغ حکمی با این حجم در این مدت کوتاه کار بزرگی بود.

وی افزود : آخرین حکم این پرونده امروز ابلاغ شد که تاخیر آن به دلیل مسافرت خارج از کشور وکیل متهم بود. وکلا و متهمان 20 روز پس از ابلاغ حکم فرصت دارند به آن اعتراض کنند.پس از قطعی شدن حکم می توان به نام متهمان و میزان محکومیت آنها اشاره کرد.

این مقام قضائی با انتقاد از برخی رسانه ها اظهار داشت : انشاء ، تایپ و تصحیح 1660 برگ رای نیاز به زمان زیادی دارد که در این پرونده کار فوق العاده ای انجام شد. احکام در کوتاه ترین زمان ممکن آماده ابلاغ شد اما برخی رسانه ها به طولانی شدن آن انتقاد کردند.

در این پرونده، مه آفرید خسروی ، آقای (ب.ب) مشاور حقوقی مه آفرید، آقای (الف.ش) مدیر مالی شرکت سرمایه گذاری امیر منصور آریا و آقای (س. ک) رئیس شعبه بانک صادرات گروه ملی فولاد در پرونده فساد مالی بزرگ به اعدام ، رد مال و جزای نقدی محکوم شدند.

همچنین مه آفرید متهم ردیف اول پرونده به پرداخت یک چهارم عواید حاصل از پولشویی به میزان 25 هزار و 729 میلیون و 800 هزار ریال و پرداخت 28 هزار میلیارد و 554 میلیون ریال به بانک ها – معادل کل ال سی های پرونده محکوم شده است.

رئیس دادگاه همچنین آقای (س. م) رئیس سابق بانک ملی کیش و آقای (د. م) از متهمان پرونده را به حبس ابد، رد مال و جزای نقدی محکوم کرده است.

آقایان (ط. ن) ، (ع. ر)   و ( م. م) نیز به 20 سال حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم شدند.

همچنین آقای (ع. ر) به 15 سال حبس و رد مال وپنج تن دیگر از متهمان به 10 سال حبس و رد مال محکوم شدند. و 26 تن از متهمان نیز به مجازات هفت سال زندان و کمتر از آن محکوم شده اند.

متهمان شاغل در ادارات دولتی نیز به انفصال موقت از کار در ادارات دولتی محکوم شدند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads