کد خبر: 69875 - تاریخ: چهارشنبه، 14 ژانویه 2015 - 20:53

رئیس دستگاه قضا:

حادثه فرانسه توطئه هماهنگ شده غرب برای گسترش اسلام هراسی است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به حادثه اخیر فرانسه، جنایت­های تروریستی به نام اسلام و ترویج موج سکولاریسم در کشورهای اسلامی را دوتوطئه همزمان و برنامه ریزی شده غرب و رژیم صهیونیستی خواند.

به گزارش خوبان به نقل از مهر: آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تأکید بر ضرورت انسجام و همدلی تمام قوا در برخورد با آیت الله آملی لاریجانیمفاسد بر نقش اساسی دولت در کاهش وقوع جرایم و از بین بردن بسترهای وقوع و دستیابی به رانت­های اقتصادی تأکید کرد و افزود: دولت باید به صورت جدی بحث مبارزه با فساد را در دستور کار قرار دهد و اين مبارزه از سخن و كلام به مرحله عمل برسد. در اين صورت مسلماً قوه قضاییه نیز همان طور که پیش از این نیز در گفتار و عمل نشان داده حامی دولت در مبارزه با فساد خواهد بود.

رئیس قوه قضاییه خواهان نظارت­های همه جانبه دولتی در خصوص مشکلات موجود در نظام بانکی و منابع طبیعی و ساير زمينه‌هاي فسادخيز و بستن منافذ و بسترهای وقوع جرم و دستیابی به رانت­های اقتصادی شد و با تأکید بر اینکه «مهمترین راه افزایش اعتماد مردم به سرمایه گذاری و افزایش تولید داخلی، مقابله با فساد و افزایش نظارت­ها است» گفت: برخوردهای قاطع و پیشگیری بهترین راه اعتماد سازی برای تمام کسانی است که قصد خدمت و سرمایه‌گذاری در کشور را دارند.

آیت الله آملی لاریجانی با انتقاد از اعطای غیر قانونی برخی مجوزهای ساخت و ساز از جمله دادن مجوز احداث هتل در بستر یک رودخانه و مجوزهای غیر قانونی اقتصادی دیگر اظهار کرد: متأسفانه گاهی از طریق مجوزهای غیر قانونی و در غيبت نظارت­های قانونی، ساخت و سازهایی انجام می شود و یا در برخی فعالیت­های اقتصادی نا­سالم پس از اینکه مشکلات ایجاد شد همه به سراغ قوه قضاییه می­ آیند که برخورد کند. البته دستگاه قضایی در چارچوب قانون همیشه به وظیفه خود عمل خواهد کرد اما این روند و رویه نامناسب باید اصلاح شود.

رئیس قوه قضاییه کشور ایران را دارای منابع عظیم خدادادی و ثروت­های مردمی دانست که در صورت «اعتماد سازی برای مردم» و «ایجاد ساز و کارهای نظارتی مناسب» می توان با اتکاء به آن کشور را به پیش برد بدون آنکه در این راه به بیگانگان و دشمنان نظام امیدوار بود.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع حادثه تروریستی اخیر در فرانسه، ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی خواستار دست کشیدن غرب از سیاست­­های دوگانه خود درباره مفاهیمی مانند حقوق بشر و تروریسم شد و گفت: سیاست­های دوگانه درخصوص تروریسم جواب نمی دهد اما متأسفانه غربی­ها طوری برخورد می کنند که گويي در دنیا دو نوع تروریسم بد و خوب وجود دارد و برخی جنایات تروریستی خوب و برخی بد است در حالی که تروریسم در هر حالتی بد و جنايتكارانه است و باید صادقانه با آن برخورد کرد.

رئیس دستگاه قضا «اسلام هراسی» را توطئه ­ای برنامه ریزی شده از سوی برخی کشورهای غربی و حامیان آنان از جمله رژیم صهیونیستی دانست و گفت: نگاهی عمیق تر به حادثه اخیر فرانسه و حوادث مشابه نشان می دهد که برخی کشورها به ویژه رژیم صهیونیستی در تمام دنیا به دنبال ضربه زدن به اسلام و گسترش اسلام هراسی هستند.

آیت الله آملی لاریجانی انجام جنایت­های تروریستی به نام اسلام را در کنار گسترش و ترویج موج سکولاریسم در کشورهای اسلامی دوتوطئه همزمان و برنامه ریزی شده غرب و رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به اسلام توصیف کرد و افزود: اینگونه اقدامات منشأ یک جریان هماهنگ شده برای گسترش اسلام هراسی است و بعد از حادثه اخیر هم شاهد گسترش حملات علیه مسلمانان و مراکز اسلامی و مساجد هستیم.

رئیس قوه قضاییه عامل مهم گسترش تروریسم در جهان را نگاه دوگانه غرب به تروریسم و حمایت آنان از برخی اعمال تروریستی و البته تروریسم دولتی اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی­گناه فلسطین دانست و گفت: گروه تروریستی داعش که اکنون به جان غرب افتاده مولود خود غرب است و همه می دانند که جمهوری اسلامی از سال­ها پیش نسبت به خطر حمایت از تروریست­ها و عواقب آن حتی علیه خود غربی­ها هشدار داده بود.

رئیس دستگاه قضا تأکید کرد که کشورهایی که خودشان گروه­های تروریستی را خلق و برای رسیدن به اهداف شوم خود صادر کردند حال خودشان مغلوب این جریان شده­اند با این حال هنوز هم حاضر به پذیرش نیستند و در حال حاضر نیز از برخی گروه­های تروریستی حمایت می کنند و حتی نام آنان را از فهرست گروه هاي تروريستي خارج مي‌كنند. در مورد منافقين چنين كرده‌اند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه مردم دنیا و قربانیان تروریسم از جمله در ایران که ۱۷ هزار شهید آن قربانی اعمال تروریستی گروهک منافقین شده ­اند؛ هرگز سیاست­های ادعایی ضد تروریستی غرب را باور نمی کنند، گفت: هم اکنون گروهک تروریستی منافقین که بیشترین جنایت­ها را انجام داده مورد حمایت غربی­ها است و در کنارش کشورهای عربی حامی و پشتیبانان مالی و معنوی تروریست­های داعش نیز هم پیمان غرب هستند؛ حال چگونه مردم باید باور کنند که غرب به ویژه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان مبارزان علیه تروریسم هستند.

رئیس قوه قضاییه حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راهپیمایی ضد ترور فرانسه را حلقه دیگری از نمایش غیر قابل باور مبارزه با تروریسم غربی­ها توصیف کرد و افزود: امیدوراریم سران کشورهای غربی از رفتارهای منافقانه خود دست بردارند و واقعاً خود را به مبارزه همه جانبه با تروریسم مقید بدانند و خودشان ابتدا دست از حمایت و انجام اعمال تروریستی و جرم جنایت علیه ملت­های دنیا از جمله در عراق و سوریه بردارند؛ که در آن صورت است که می­توان به مهار تروریسم در دنیا امیدوار بود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود تمام مسئولان قوای سه­ گانه را به حفظ وحدت و انسجام و حرکت و انجام وظیفه در چارچوب قانون اساسی توصیه کرد و گفت: همه ما باید در چارچوب قانون اساسی و انتظارات مقام معظم رهبری حرکت کنیم و توقع مردم نیز همین است که مسئولان و رسانه­ ها از کسانی که به دنبال شقاق و اختلاف افکنی هستند حمایت نکنند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه «متأسفانه دست­های پشت پرده برخی اختلاف افکنی­های رسانه­ ای کاملاً آشکار است» تأکید کرد همه باید در چارچوب قانون اساسی به عنوان سند ملی حفظ وحدت و انسجام و توسعه کشور حرکت کنند چرا که با رعايت قانون اساسي و انجام وظايف در چارچوب آن اختلافی پیش نمی­ آید و تلاش آنهایی که می خواهند جامعه را دو قطبی کنند و یا با اختلاف افکنی به دنبال حاشیه سازی و رسیدن به اهداف خود چه بسا برای پیشبرد مقاصد سیاسی در آینده هستند، به ثمر نخواهد نشست.

 

انتهای پیام/17


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads