کد خبر: 69652 - تاریخ: یکشنبه، 11 ژانویه 2015 - 15:19

جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ - استرالیا؛

پیروزی شیرین تیم ملی ایران در گام نخست/ غرش شیرهای پارسی در سرزمین خاطره‌ها

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در اولین گام خود در پیکارهای جام ملت‌های آسیا بحرین را با ۲ گل شکست دهد.

به گزارش خوبان، نخستین دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر بحرین در مرحله مقدماتی شانزدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا از ساعت 12:30 دقیقه امروز یکشنبه در ورزشگاه اصلی شهر ملبورن برگزار شد و در پایان شاگردان کی روش موفق شدند با نتیجه 2 بر صفر حریف خود را شکست دهند. احسان حاجی صفی(1+45) و مسعود شجاعی(71) برای ایران گل زدند.

 

تیم ملی ایران

 

تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار با ترکیب علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، مهرداد پولادی، وریا غفوری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی (از دقیقه 80 علیرضا جهانبخش)، اشکان دژاگه (از دقیقه 89 سروش رفیعی)، احسان حاجی صفی و رضا قوچان نژاد (از دقیقه 75 سردار آزمون) به میدان رفت.

* دقیقه یک: تیم ملی فوتبال بحرین صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ارسال این ضربه ثمری برای حریف نداشت و مدافعان کشورمان توپ را برگرداندند.

* دقیقه 2: توپ بلند علیرضا حقیقی از درون محوطه جریمه به بازیکنان ایران رسید اما بحرینی ها اجازه استفاده از توپ را ندادند.

* دقیقه 3 : بازیکنان ایران توپ را در میانه میدان در اختیار گرفتند و جواد نکونام قصد داشت توپی را برای دژاگه ارسال کند که این توپ ثمری برای ایران نداشت.

* دقیقه 5 : بحرینی ها از آشفتگی مدافعان ایران استفاده کردند و ضربه ای را به سمت دروازه ایران ارسال کردند که علیرضا حقیقی توپ را در اختیار گرفت.

* دقیقه 7 : بحرینی ها صاحب یک ضربه ایستگاهی از جناح چپ دفاع ایران شدند که این ضربه پس از دفع ناقص مسعود شجاعی به بازیکن بحرین رسید که ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه 10 : بحرینی ها عملکرد منطقی تری نسبت به ایران داشتند و از اشتباهات پرتعداد بازیکنان ایران برای در اختیار گرفتن بازی استفاده کردند. بحرینی ها در این دقایق صاحب یک موقعیت نسبتا خوب شدند که به خاطر اشتباه مسعود شجاعی حاصل شد.

* دقیقه 13 : سانتر اشکان دژاگه از جناح راست اولین فرصت را در اختیار رضا قوچان نژاد قرار داد اما ضربه سر این بازیکن به آرامی در اختیار دروازه بان حریف قرار داد.

* دقیقه 15 : ایرانی ها همچنان ناهماهنگ و بدون برنامه در زمین می دویدند و موقعیت خطرناکی را روی دروازه حریف ایجاد نکردند.

* دقیقه 16 : توپ ارسالی بحرینی ها پشت دفاع ایران این موقعیت را برای این تیم فراهم کرد که دروازه ایران را باز کند اما ضربه سر مهاجم بحرین در موقعیتی عالی از بالای دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه 18 : ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی از جناح راست شد که این ضربه را دژاگه روی دروازه ارسال کرد اما مدافعان بحرین به راحتی این توپ را برگرداندند.

* دقیقه 20 : مسعود شجاعی با پاسی عالی اشکان دژاگه را در موقعیت تک به تک قرار داد اما این بازیکن نتوانست دروازه را باز کند و دروازه بان حریف توپ را مهار کرد.

* دقیقه 22 : ضربه ایستگاهی که آندرانیک تیموریان روی دروازه بحرین ارسال کرده بود توسط مدافعان برگشت داده شد. در این دقیقه حاجی صفی در موقعیتی آفساید برای ایران گلزنی کرد که از سوی داور مردود اعلام شد و این بازیکن کارت زرد دریافت کرد.

* دقیقه 25 : سانتر اشکان دژاگه از جناح راست پشت مدافعان بحرین به مرتضی پورعلی گنجی رسید اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه 30 : بحرینی ها صاحب یک ضربه کرنر شدند که این ضربه هم ثمری به دنبال نداشت. تیم ایران در همین دقیقه پولادی توپ خوبی را برای قوچان نژاد فرستاد و این توپ هم در موقعیت آفساید وارد دروازه بحرین شد.

* دقیقه 33 : ارسال وریا غفوری از جناح چپ روی دروازه بحرین به هیچکدام از بازیکنان ایران نرسید و توپ راهی اوت شد.

* دقیقه 37 : رضا قوچان نژاد پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد اما در حالی که می توانست ایران را صاحب موقعیت کند اما توپ لو رفت و ثمری برای تیم ملی نداشت.

* دقیقه 40 : مدافعان بحرین روی اشکان دژاگه پشت محوطه جریمه مرتکب خطا شدند که این ضربه را جواد نکونام به بالای دروازه فرستاد.

* دقیقه 43 : مسعود شجاعی به خاطر خطایی که روی او ضورت گرفت اما از سوی داور ادامه بازی اعلام شد روی زمین افتاد و بعد از لحظاتی به بازی برگشت.

* دقیقه 44 : ضربه خطا روی حاجی صفی را مسعود شجاعی روی دروازه ارسال کرد اما ضربه سر سیدجلال حسینی با اختلاف زیادی از کنار دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه 45 : ایران در وقت اضافه نیمه اول توسط احسان حاجی صفی به گل برتری رسید. در این صحنه توپ برگشتی مدافعان بحرین را احسان حاجی صفی با ضربه ای دقیق به گل اول بازی تبدیل کرد.

* دقیقه 47 : ایران نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و چند حمله را روی دروازه حریف پی ریزی کرداما به جایی نرسید. در این دقیقه جواد نکونام به خاطر سر به سر شدن با بازیکن حریف چند دقیقه ای روی زمین افتاد.

* دقیقه 55 : ایران همچنان برتری اش را حفظ کرده و به دنبال گل دوم است اما بحرینی ها در تلاش برای جبران گل خورده هستند. در این دقایق بازی بیشتر در مرکز زمین در جریان است.

* دقیقه 59 : ضربه محکم بازیکن بحرین را علیرضا حقیقی به زیبایی دفع کرد تا بازی کماکان با برتری ایران ادامه پیدا کند.

* دقیقه 63 : ایران برای سومین بار توسط رضا قوچان نژاد به گل مردود دست پیدا کرد. او قبل از این هم به همراه حاجی صفی گلزنی کرد اما داور هر سه این گل ها را به خاطر آفساید مردود اعلام کرد.

* دقیقه 66 : بحرینی ها با چند تعویض به دنبال زدن گل تساوی بودند اما ایران در ضدحملات خطرناک نشان داد.

* دقیقه 68 : بحرین پشت محوطه جریمه ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که این ضربه را علیرضا حقیقی مهار کرد.

* دقیقه 71 : ارسال آندرانیک تیموریان از جناح راست را مسعود شجاعی به گل دوم ایران تبدیل کرد.

* دقیقه 74 : خطا روی مسعود شجاعی ایران را صاحب یک موقعیت مناسب از جناح چپ کرد که ارسال اشکان دژاگه از بالای دروازه بحرین با فاصله راهی بیرون شد.

* دقیقه 78 : توپ رو به بیرون دژاگه از روی خط محوطه جریمه بحرین به شجاعی رسید اما ضربه این بازیکن راهی اوت شد.

* دقیقه 80 : علیرضا جهانبخش به جای مسعود شجاعی وارد زمین شد. در این لحظات ایران دل به ضد حملات بسته بود و بحرین هجومی تر بود.

* دقیقه 87 : بحرینی ها برای رسیدن به گل تلاش زیادی از خود نشان دادند اما دفاع خوب ایران اجازه نداد آنها به هدفشان برسند.

* دقیقه 88 : بحرین دو کرنر پیاپی را روی دروازه ایران ارسال کرد اما نتوانست از این کرنرها به گل برسد.

* دقیقه 90 : ایران به فکر حفظ برتری 2 بر صفر بود و بحرینی ها در تلاش برای رسیدن به گل. با این حال ساختار دفاعی ایران اجازه نزدیک شدن حریف به دروازه را نداد.

منبع: مهر

انتهای پیام/48


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads