کد خبر: 69513 - تاریخ: شنبه، 10 ژانویه 2015 - 11:07

وزیر علوم در رشت:

دانشگاه ها ماموریت گرا باشند/ دانشگاه گیلان در زمینه مدیریت آب و پسماندها نقش ایفا کند

محمد فرهادی وجود یک‌هزار دانشجو در مقطع دکترا در دانشگاه گیلان را حائز اهمیت خواند و گفت: دانشگاه گیلان باید در زمینه مدیریت آب و پسماندها نقش ایفا کند.

به گزارش خوبان، محمد فرهادی صبح امروز در جلسه شورای اداری دانشگاه گیلان با تبریک میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: دانشگاه گیلان با 40 سال قدمت از دانشگاه‌های باسابقه در کشور محسوب می‌شود و تناسب پذیرش دانشجو در این دانشگاه خوب است.

وی کیفیت آموزشی در دانشگاه‌ها را مهم خواند و افزود: دانشگاه‌ها باید ماموریت‌گرا باشند و هر کدام در زمینه‌ای به عنوان قطب معرفی شوند.

وزیر علوم وجود یک‌هزار دانشجو در مقطع دکترا در دانشگاه گیلان را حائز اهمیت خواند و گفت: دانشگاه گیلان باید در زمینه مدیریت آب و پسماندها نقش ایفا کند.

وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع بیوتکنولوژی در دانشگاه گیلان تصریح کرد: مرکز رشد دانشگاه گیلان تاسیس می‌شود.

فرهادی اظهار کرد: وزارت علوم آمادگی راه‌اندازی مراکز رشد در دانشگاه‌ها را دارد و شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای مهارت‌اندوزی باید در دانشگاه‌ها مستقر شوند.

وی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی از محل دانشگاه گیلان منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال دانشگاه‌ها با کمبودهای جدی مواجه شده‌اند و نوبخت قول مساعد در این زمینه را داده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به لایحه بودجه سال 94 در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در کمیسیون تلفیق مجلس برای بازسازی و نوسازی آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ ساختمان کلاس‌های دانشگاه گیلان که با همت فرد نیکوکار دانشگاه‌ساز دکتر میرجعفر ابریشم‌چیان بنا شده امروز توسط وزیر علوم افتتاح می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/15


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads