کد خبر: 69096 - تاریخ: یکشنبه، 4 ژانویه 2015 - 14:41

فرماندار رشت:

ساخت و سازهای غیرقانونی سیمای گردشگری روستاهای رشت را غبارآلود کرده

سید عیسی مهدوی با انتقاد از ساخت و سازهای غیرقانونی در شهرستان رشت گفت: روند ساخت و ساز ها و در مجموع فعالیت های عمرانی خارج از محدوده قانون سیمای گردشگری شهرستان را غبار آلود کرده است و تهدیدی بزرگ برای گیلان به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور به شمار می رود.

به گزارش خوبان، سید عیسی مهدوی در گفت وگو با خبرنگار دیارباران در مورد وضعیت روستاهای شهرستان رشت، گفت: روستاهای گیلان به خصوص ساخت و ساز غیرمجازشهرستان رشت با برخورداری از انبوه منابع طبیعی به عنوان یکی از ستون های حوزه گردشگری استان در سال های اخیر با انواع و اقسام تخلفات مورد آسیب های جدی قرار گرفته است.

 

وی افزود: روند ساخت و ساز ها و در مجموع فعالیت های عمرانی خارج از محدوده قانون سیمای گردشگری شهرستان را غبار آلود کرده است و تهدیدی بزرگ برای گیلان به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور به شمار می رود.

 

فرماندار رشت با تأکید بر اینکه محیط زیست گیلان در آستانه تهدید و در مرز نابودی قرار دارد، تخریب منابع طبیعی و ساخت و سازها در قالب ویلاسازی در اراضی کشاورزی را عامل مؤثر در تهدید محیط زیست گیلان برشمرد.

 

وی تصریح کرد: محیط زیست به عنوان یک میراث ارزشی باید حفظ شود و مردم نیز نباید وظیفه خود را فراموش کنند.

مهدوی با انتقاد از شیوه اجرای طرح هادی روستایی در روستاهای شهرستان رشت، این جریان را عامل تخریب سیمای روستاها دانست و اظهار کرد: طرح هادی روستایی برای تبدیل به اهرمی برای ساماندهی روستاها باید اصلاح شود.

انتهای پیام/16

 

 

 

 

اخبار مرتبط:

زنی جوان قربانی ساخت و سازهای غیراستاندارد شد/ مسئولین مربوطه جوابگو باشند

تغییر کاربری اراضی کشاورزی؛ تهدیدی برای آینده کشاورزی خمام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads