کد خبر: 69040 - تاریخ: شنبه، 3 ژانویه 2015 - 19:04

چهار نکته برای سالم نگه داشتن دستگاه گوارش

انتخاب بهترین مواد غذایی یکی از نکاتی است که باید همیشه در نظر داشته باشید. سعی کنید بیشتر از مواد غذایی تازه و طبیعی استفاده کنید. استفاده از سبزیجات یکی دیگر از نکاتی است که می تواند دستگاه گوارش شما را قدرتمند کند.

به گزارش خوبان، دستگاه گوارش عضوی بسیار حسایت است و در صورت ضعف یا بیماری آن مشکلات مختلف به سراغ شما خواهد آمد. این بخش اساسی از بدن تغذیه درسترا می توان به کمک غذاهای مختلف و آداب خوردن و آشامیدن بسیار قوی کرد به طوری که راهی برای نفوذ بیماری ها به آن باقی نماند.

** بهترین مواد را انتخاب کنید: انتخاب بهترین مواد غذایی یکی از نکاتی است که باید همیشه در نظر داشته باشید. سعی کنید بیشتر از مواد غذایی تازه و طبیعی استفاده کنید. استفاده از سبزیجات یکی دیگر از نکاتی است که می تواند دستگاه گوارش شما را قدرتمند کند.

** درست بجوید: درست جویدن می تواند کار دستگاه گوارش شما را روان کند این بدین معنی است که فشار کمتری به هنگام خوردن غذا به آن وارد خواهد شد. شما با درست جویدن آنزیم های غذایی را آزاد می کنید که این آنزیم ها در طول عمل هضم به کمک گوارش می آیند و غذاها را خرد می کنند.

** آب زیاد بنوشید: نوشیدن آب کمک بسیار بزرگی به دستگاه گوارش می کند. بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده اند که خشک شدن دستگاه گوارش باعث می شود تا بسیاری از مواد مقوی توسط بدن جذب نشود و در این صورت دستگاه گوارش نیاز به کار بیشتری برای از بین بردن باکتری های غذایی دارد.

** تمیز کردن دستگاه گوارش: برای اینکه دستگاه گوارشتان همیشه سالم و البته قوی باشد نیاز است تا آن را همیشه تمیز و کارامد نگه دارید. برای تمیز کردن دستگاه گوارش می توانید از میوه های تازه حاوی ویتامین C استفاده کنید و همچنین می توانید از آب به مقدار زیاد استفاده کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/21

 

 

 

اخبار مرتبط:

خودکشی دسته‌جمعی ایرانی‌ها با مواد غذایی

توصیه‌های طب سنتی برای جلوگیری از نفخ

مقایسه حجامت با اهدای خون

فواید باز کردن روزه با خرما

۸ غذایی که نباید برای صبحانه خورد+عکس

خواص شیر از دیدگاه طب سنتی

بلافاصله بعد از غذا، چای نخورید

اشتباهات رایج در سفره‌های ایرانی ‌

گیلان بهترین مکان برای پرورش استویا

خواص عجیب زنجفیل


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads