کد خبر: 69018 - تاریخ: شنبه، 3 ژانویه 2015 - 16:27

مفتی اعظم عربستان مدعی شد؛

جشن میلاد پیامبر، بدعت و انحراف است

مفتی اعظم عربستان سعودی بار دیگر مدعی شد برگزاری جشن میلاد برای پیامبر اکرم -صلی‌الله‌علیه‌وآله- بدعت و انحراف است که وارد اسلام شده است.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، «عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ» مفتی اعظم عربستان سعودی مانند سالهای گذشته، برگزاری جشن و شادی را برای تولد حضرت محمد (ص) «بدعت و انحراف» دانست که در اسلام رایج شده است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) به نقل از آل الشیخ گزارش داد، مولودی و مانند اینها از جمله بدعت‌هایی است که گمراه‌کننده است.

عبدالعزیز آل الشیخ در خطبه‌های نماز جمعه عربستان مدعی شد: «ما باید بدانیم که جشن میلاد و مانند آن از جمله بدعت‌ها و خرافاتی است که خداوند آن را نازل نکرده و از بدعت‌هایی است که پس از سه قرن گسترش یافت…».

این مفتی سعودی ضمن ابراز تأسف از اینکه مردم در شب میلاد حضرت محمد (ص) ذکرها و اشعاری را می‌خوانند، ادعا کرد که این مسائل شرک به خداوند و درخواست از غیر خداوند است.

آل الشیخ در ادامه ادعاهای خود تأکید کرد که مولودی خواندن اشتباه است و در دین اسلام ریشه و اصلی ندارد.

همزمان با این ادعاها، گروهک تروریستی داعش نیز در «موصل» عراق اجازه نداد که مراسم میلاد پیامبر اکرم (ص) برگزار شود تا از این طریق شباهت وهابیت و داعش بیش از پیش نمایان شود.

سلفی‌های القاعده در یمن نیز که گفته می‌شود تحت حمایت عربستان سعودی هستند، هفته گذشته یک مراسم جشن برای میلاد پیامبر اکرم را در استان «إب» هدف قرار دادند و با حمله انتحاری چندین نفر را کشتند و زخمی کردند.

انتهای پیام/61


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads