کد خبر: 68901 - تاریخ: پنج‌شنبه، 1 ژانویه 2015 - 22:04

حمله هاشمی به رسانه ملی؛

هاشمی: صدا و سیما علائم تفرقه پخش می کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مدعی شد که از صدا و سیما علائم تفرقه پخش می‌شود.

به گزارش خوبان، اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش پیامبر رحمت و مدارا که صبح امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه امروز دنیای اسلام برخلاف آنچه که در گذشته بود گرفتار مصیبتی بزرگ شده است، گفت: همان پیش‌بینی که خداوند در قرآن کریم از عدم تبعیت مردم از موازین الهی داشته، امروز به دست مسلمان تندرو و نفهم که اسلام را به گونه دیگری معرفی می‌کنند، پیش آمده است.
وی افزود: غرب خیلی تلاش کرد تا اسلام را دین شمشیر معرفی کند، در حالی که دنیا به سمت مدارا می‌رفت و کم‌کم چیز جدیدی از اسلام با کمک بزرگان تاریخ اسلام شکل می‌گرفت، اما در نهایت آنچه که مستشرقین نتوانستند در میان مسلمانان جا بیاندازند خود مسلمانان در حال انجام این کار هستند و اسلام‌هراسی را ترویج می‌دهند.

 

هاشمی

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به مسائل کشورهای اسلامی مانند یمن، بحرین، سوریه، فلسطین و لبنان، اظهار داشت: اخیرا با سفیر کشور الجزایر دیداری داشتم که از اعمال خشونت‌ها و نزاع‌ها در سواحل مدیترانه و شمال آفریقا ابراز نگرانی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور لیبی با یک دیکتاتوری آرام بعد از مدتی به ضد خود تبدیل شد و آرامش از این کشور رفت و یا در کشور مالی که کشوری آرام و فقیر بود موج ناامنی‌ها به خوبی مشاهده می‌شود و در غرب هم افغانستان و پاکستان امروز دچار بحران هستند. اخیرا در کشور فیلیپین اعضای داعش یک مسجد شیعیان را آتش زدند و در جایی که مسلمانان تحت فشار هستند جهان اسلام را به نام دین به این وضعیت دچار کردند.

وی تاکید کرد: این مصبیت تازه‌ای است که ما دچار آن شده‌ایم و ما به عنوان انقلاب اسلامی که با حضور روحانیت در صف اول و ایثار مردم برپا شد، مسئولیت بزرگی داریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ملت ایران با اتحاد توانستند رژیم سفاک پهلوی را با آن همه قدرت و امکانات به زیر بکشند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مانند دیگر انقلاب‌ها عمل نکرد که بخواهد هر چه بود را بیرون بریزد و انقلاب ما مانند انقلاب‌های کمونیستی نبود که اصلا جمعیت را به کلی تغییر دهد و جمعیت جدیدی را به کشور مهاجرت دهد. انقلاب ما انقلاب رحمت بود و ارتش، پلیس و کارمندان دستگاه‌ها در سر کار خود باقی ماندند که البته همه اینها با انقلاب همراه بودند، اما امروز چرا به تفرقه دامن زده می‌شود.

وی مدعی شد: این روزها مشاهده می‌کنید که چقدر از صدا و سیما علائم تفرقه پخش می‌‌شود و چیزهایی را به خورد مردم می‌دهند که نبوده است. این کارها خدمت به نظام و خدمت به انقلاب و کشور نیست.

هاشمی‌رفسنجانی، دروغ، ظلم و زندان بی‌جهت را از عوامل تفرقه برشمرد و تصریح کرد: اختلاف نظر اگر در حد بحث بماند مفید است، اما وقتی به عمل و کار فیزیکی بگذرد و از حدی تجاوز کند به تهمت و دروغ و درگیری تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: ما در عین اختلاف نظر باید با یکدیگر برادرانه رفتار کنیم و نباید فقط به زبان اکتفا کنیم. افراد یا نهادهای خاصی نباید به دیگران زور بگویند و انتظار این است که انقلاب را و اهداف انقلاب را به عنوان الگوی خود در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه باید مظهر وحدت و مظهر اظهارنظرهای هر چند متضاد، اما دوستانه باشد، اظهار داشت: اختلاف‌نظر هیچ اشکالی ندارد، اما نزاع اشکال دارد و ابهت ما را از بین می‌برد، بنابراین ما نباید کاری کنیم تا در جامعه ما خصومت ایجاد شود.

هاشمی رفسنجانی با تأکید براینکه باید نسل جوان و جامعه را با روحیه رحمت آشنا کنیم، یادآور شد: امروز مسائل انتقال پیام فراوان است و همه دنیا متوجه مسائل می‌شوند. بنابراین وقت مناسبی است که حقیقتا امت اسلام را بهتر به جهان معرفی کنیم. پیامبر اسلام الگوی رحمت و مدارا بودند و سراسر زندگی‌شان آکنده از این ویژگی بود.

وی افزود: پیامبر 13 سال در مکه هر روز تحت فشار و اذیت بود و بعد از هجرت ایشان و زمان تشکیل حکومت همه انتظار داشتند پیامبر انتقام بگیرد و در روز فتح مکه شعاری داده شد که امروز روز انتقام است اما پیامبر فرمودند که امروز روز رحمت است. پیامبر اسلام در عمل رحمت دینی را به مردم زمان نشان دادند چرا که دو صد گفته چون نیم کردار نیست و ما باید این را در عمل نشان دهیم و باید تبیین کنیم که رسالت اسلام چیست و از شعارهای عجیب و غریب که آدم نادان و شاید خوش‌نیت با تصور خدمت به اسلام سرمی‌دهد دوری کنیم چرا که این افراد فقط به پایه‌های اسلام ضربه می‌زنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی براینکه خداوند می‌فرماید ما رسولی از میان خودتان فروفرستادیم که برای مومنین رئوف و رحیم است توضیح داد: این آیات قرآن کریم که در وصف پیامبر اسلام نازل شده است جمع‌بندی زندگی پیامبر است و ما باید از این آیات تابلویی درست کنیم تا بگوییم اسلام حقیقی این است. در آیات قران تأکید شده که پیامبر از جنس خودتان است درحالی که کفار تصور می‌کردند که پیامبر باید وجودی آسمانی و خانه‌اش از طلا باشد.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: پیامبر از جنس مردم و با مردم است و به شدت به مردم علاقه و تمایل دارد و رئوف و مهربان برای مردم خود و رحیم برای کل عالم بشریت است و برخی از مفسرین این آیات قرآن کریم را اینگونه تعبیر می‌کنند.

وی یادآور شد: زندگی پیامبر وقتی که به مدینه می‌روند آکنده از مشکلات فراوان بود و عشایر و اقوام با هم در جنگ و کشتار بودند و انتقام جویی و جنایت در میان قبایل شکل تسلسل به خود گرفته بود و شجاعت افراد در این بود که بر قبایل دیگر بتازند اما پیامبر اکرم با یهودیان که جزو غنی‌ترین اقلیت‌ها بودند و سه طایفه بزرگ را شامل می‌شدند که سواد و ثروت داشتند پیمان عدم تعرض بستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پیامبر در ادامه فضای یثرب را امن کردند و قبایل اوس و خزرج را با یکدیگر در جنگ بودند را پای میز صلح نشاندند. همچنین میان مهاجرانی که از مکه آمدند با انصار که با یکدیگر اختلاف داشتند پیمان بستند و این گروه‌ها را با یکدیگر آشتی دادند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اهمیت عقد اخوت میان مسلمانان در دوره پیامبر اسلام عنوان کرد: مساوات و اخوتی که در مدینه بود باید در جامعه امروز ما نیز باشد و چنانکه در مدینه پیامبر اکرم دستور دادند تا در صفوف نماز جماعت ظرفی را بگردانند تا نیازمندان با پولی که از داخل آن برمی‌دارند خود را تأمین کنند. بنابراین افراد باید در جامعه حالت رحمت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز اخبار دست اول رسانه‌ها انفجار، کشتار و قتل است، اظهار داشت: اینکه در افغانستان و در یک جشن عروسی به وسیله موشک جشن را تبدیل به عزا کنند این مسلمانی نیست که ما گرفتارش شده‌ایم و رسانه‌های‌شان نیز دائماً آکنده از تهمت پراکنی و دروغ است و این مانند یک ویروسی شده که هرکه می‌خواهد خود را نشان دهد به شعارهای تند و عجیب و غریب روی می‌آورد؛ این موجب تفرقه در اسلام می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دستور صریح الهی مبنی براینکه مسلمانان باید به ریسمان محکم الهی چنگ بزنند، تأکید کرد: قرآن می‌فرماید که شما لب پرتگاه بودید و به سمت آتش سقوط می‌کردید و خدا شما را نجات داد و به یکدیگر نزدیک کرد بنابراین شما باید با یکدیگر متحد شوید.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به شرایط زمان جنگ یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی اهل سنت، شیعیان، مسیحیان و ارامنه همه در جنگ علیه دشمن حضور یافتند و ما اتحاد خوبی داشتیم اما الآن این اتحاد تبدیل به اختلافات بی‌ربطی شده است که این ضد مقصد دین است.

وی با بیان اینکه موضوع وحدت آسان نیست و باید عمل همراه آن باشد، اما متأسفانه امروز می‌بینیم که از حد حرف عبور نمی‌کند خاطرنشان کرد: قانون اساسی ما هم در زمان مشروطه و هم در زمان انقلاب تمام اقلیت‌ها را در مجلس وارد کرد و امکان دارد که یک فرد ارمنی و یا مسیحی که 10 یا 20 هزار رأی دارد در کنار نماینده‌ای که دو میلیون رأی دارد در مجلس حق رأی داشته باشد. بنابراین در قانون اساسی ما این افراد نیز در کشور شریک هستند و در نتیجه چطور می‌شود که ما در یک کشور اسلامی با یکدیگر اختلاف داشته باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید براینکه احزاب و تشکل‌های سیاسی کار خود را انجام می‌دهند، بیان داشت: خداوند کسانی را که تفرقه ایجاد می‌کنند تنبیه می‌کند و سه نوع عذاب را برای اینگونه جوامع برمی‌شمارد که شامل عذاب‌های آسمانی، عذاب‌های زمینی مانند زلزله و عذاب تفرقه است.

هاشمی رفسنجانی افزود: وقتی به بلای تفرقه دچار شوید خودتان از یکدیگر انتقام گیری می‌کنید و این سنت آفرینش است که دوری از معارف الهی منجر به تفرقه می‌شود.

وی در پایان گفت: علما امروز باید امت اسلامی را با اتحاد میان خودشان نجات دهند و جامعه را در عمل و گفتار به وحدت دعوت کنند و ما نباید در هفته وحدت فقط به زبان اکتفا کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/27

 

 

 

اخبار مرتبط:

عکس/ گریه هاشمی رفسنجانی

آقای هاشمی! جریان فتنه و حامیان شما قصد منحرف‌ کردن‌ دولت را دارد یا حامیان ولایت؟!

بوسه سفیر جدید عربستان بر پیشانی هاشمی رفسنجانی+عکس

سخنرانی هاشمی در کیش هم ناتمام ماند

هاشمی: در انتخابات ۸۴ هرچه خواستند در صندوق ریختند/ وزیر کشور خاتمی: در نظام انتخاباتی ایران امکان تقلب وجود ندارد

تمجید پیامبرگونه سایت هاشمی از وی!

عکس سایت هاشمی درباره بصیرت

راهکار حفظ احترام هاشمی!

بی احترامی هیات اروپایی به هاشمی رفسنجانی پاسخی درخور می طلبد

دو شرط هاشمی برای رابطه با آمریکا/ هاله نور رفسنجانی

واکنش شریعتمداری به تحریف سخنان امام توسط هاشمی


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. سیدایمان
     | 2015/01/1 - 22:33
    پاسخ
    +1
    0

    کسی نیست بگه حاج آقا حالا که تو ایام فتنه هستیم یه مقدار هم از فتنه و نقشه شوم دشمنا تو 88 بگو

  2. مهدی
     | 2015/01/1 - 22:44
    پاسخ
    +1
    0

    ای آقا اگه قرار بود حاج آقا در خصوص نقشه آمریکا در فتنه 88 صحبت کنه که دیگه از فتنه خبری نبود.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads