کد خبر: 68878 - تاریخ: پنج‌شنبه، 1 ژانویه 2015 - 17:06

افزایش 19 درصدی ورودی پرونده‌ها به دادگستری گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان از افزایش 19 درصدی ورودی پرونده‌ها امسال به دادگستری این استان خبر داد.

به گزارش خوبان، احمد سیاوش‌پور امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدام‌های تامینی و تربیتی گیلان اظهار کرد: گیلان دیاری با انسان‌های فرهیخته و بزرگ است.

وی تاریخ گیلان را نشان‌دهنده نخبگی عنوان کرد و افزود: شخصیت‌های بزرگی در گیلان پرورش یافتند و نمونه اخلاق و استکبارستیزی بودند و در مسیر اعتلای دین مبین اسلام زیست کردند.

سیاوش‌پور گیلان را دارای استعدادهای بالقوه خواند و بیان کرد: طبیعت بسیار زیبا و دل‌انگیز در گیلان وجود دارد و سرزمینی زرخیز است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه ساحل زیبا فرصت مناسبی برای استان ایجاد کرده است، تصریح کرد: انتظار می‌رود گیلان با کمک مردم و نخبگان به رتبه مناسب خود ارتقا پیدا کند.

وی به حضور یک سال و چهار ماه خود در گیلان اشاره کرد و گفت: تصور بنده این است دولت‌های گذشته تاکنون گیلان را استانی برخوردار می‌دانستند اما محرومیتی در مجموعه گیلان نهفته و پنهان و ظاهر است و باید مورد توجه باشد.

سیاوش‌پور با تاکید براینکه دولت بستر شکوفایی در گیلان را فراهم کند، بیان کرد: توسعه نخستین حقی است که مردم استان انتظار دارند.

رئیس کل دادگستری گیلان به فعالیت قوه قضائیه مطابق با دیگر دستگاه‌ها در استان اشاره کرد و یادآور شد: دادگستری گیلان دارای 26 حوزه قضایی و 320 نفر قاضی است و یک‌هزار و 250 نفر کارمند اداری دارد.

 

احمد سیاوش پور

وی با اشاره به رسیدگی به سالانه 300 هزار پرونده در دادگستری گیلان، خاطرنشان کرد: شاهد کاهش 20 هزار پرونده موجودی در دادگستری هستیم اما ورودی پرونده‌ها 19 درصد رشد دارد و این موضوع به معنای افزایش 19 درصدی ورودی زندان‌های استان است.

سیاوش‌پور دلیل افزایش پرونده‌های جزایی و جرم را مشخص خواند و اظهار کرد: تعداد جمعیت بیکار در گیلان بسیار است و سال گذشته سومین استان بیکار در کشور بودیم.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه بسیاری از جرایم را سرقت، مواد مخدر و … تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: جرایم مذکور ناشی از نبود اشتغال و اقتصاد است و این موضوع را نمی‌توان کتمان کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/31


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads