کد خبر: 68751 - تاریخ: چهارشنبه، 31 دسامبر 2014 - 13:51

حسن قبادی رئیس اداره ثبت احوال خمام در گفتگو با خوبان خبر:

جمعیت بخش خمام تا پایان سال 94 به بیش از 81 هزار نفر می رسد/ کمبود فضای کافی مشکل اصلی نمایندگی ثبت احوال خشکبیجار

با تورقی به تقویم رسمی کشورمان می بینیم که 3 تا 10 دی به نام هفته ثبت احوال نام گذاری شده است. به همین مناسبت با حسن قبادی رئیس ثبت احوال خمام که از اردیبهشت ماه سال جاری مدیریت ثبت احوال این بخش را برعهده گرفته به گفتگو نشستیم.

به گزارش خوبان: با تورقی به تقویم رسمی کشورمان می بینیم که 3 تا 10 دی به نام هفته ثبت احوال نام گذاری شده است. به همین مناسبت با حسن قبادی رئیس ثبت احوال خمام که از اردیبهشت ماه سال جاری مدیریت ثبت احوال این بخش را برعهده گرفته به گفتگو نشستیم.

ماحصل گفتگوهای ما با رئیس اداره ثبت احوال خمام به حضورتان تقدیم می گردد.

 

رئیس اداره ثبت احوال خمام در ابتدای گفتگو ضمن تبریک هفته ثبت احوال به تاسیس ثبت احوال خمام در سال 1368 پس از جدا شدن از ثبت احوال رشت اشاره نمود و گفت: تا کنون تعداد 130 هزار سند در اداره ثبت احوال خمام ثبت شده است.

 

وی با بیان این که در 9 ماهه اول امسال، تعداد 1678 شناسنامه بالای 15 سال به ثبت رسیده است گفت: در این مدت تعداد 433 مورد سند فوت، 557 مورد ولادت، تعداد 1086 مورد کارت هوشمند، تعداد 553 مورد ازدواج و تعداد 269 مورد طلاق به ثبت رسیده است.

 

رئیس ثبت احوال خمام افزود: در سرشماری نفوس و مسکن سال 1390، تعداد جمعیت بخش خمام 66236نفر اعلام شد، اما طبق برآوردها جمعیت بخش خمام تا سال 94، به 81685 نفر خواهد رسید.

 

قبادی با اشاره به تاسیس دفتر نمایندگی ثبت احوال خشکبیجار در 18 خرداد ماه امسال، هدف از این کار را عدم مراجعه شهروندان خشکبیجاری به ثبت احوال خمام عنوان کرد و گفت: با این حال چون دستگاه مربوط به صدور کارت هوشمند تنها در ثبت احوال خمام موجود است، شهروندان خشکبیجاری برای دریافت کارت هوشمند خود باید به این اداره مراجعه نمایند.

 حسن قبادی رئیس اداره ثبت احوال خمام

 

وی از جمله مشکلات نمایندگی ثبت احوال در خشکبیجار را نبود فضای کافی عنوان کرد و افزود: در تلاشیم تا مکان مناسبی را برای ثبت احوال خشبیجار فراهم آوریم و بدین منظور با مسئولین بخش خشکبیجار جلساتی داشته ایم.

 

قبادی ابراز امیدواری نمود تا با همت مسئولان خشکبیجار، در آینده نزدیک خشکبیجار صاحب ساختمان جدیدی برای نمایندگی ثبت احوال شود.

 

رئیس اداره ثبت احوال خمام در ادامه آماری از افزایش ولادت در سال 93 ارائه داد و گفت: در شش ماهه نخست امسال آمار ولادت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2/5 درصد افزایش داشته است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت ثبت به موقع ولادت و وفات، از مردم خمام در خصوص ثبت به موقع وقایع حیاتی تشکر نمود و تصریح کرد: بیش از 90  درصد مردم به صورت خودکار برای ثبت به موقع وقایع حیاتی اقدام می کنند.

 

قبادی با اشاره به این نکته که برای ثبت به موقع وقایع، با شورای روستاها، خانه های بهداشت، دهیاری ها و گلستان ها هماهنگی های لازم صورت گرفته و فرم های شماره 6 و 3 در اختیار آن ها قرار داده شده گفت: از این طریق جریان ثبت وقایع حیاتی تسریع خواهد یافت.

 

رئیس ثبت احوال خمام با بیان این نکته که طبق ماده 10 اساس نامه دهیاری ها، کلیه دهیاران موظف به اعلام وقایع حیاتی به ثبت احوال هستند گفت: از زمان حضور بنده در ثبت احوال خمام، حتی یک مورد ثبت ولادت و فوت خارج از نوبت نداشته ایم.

 

وی در پایان با اشاره به ویژگی های کارت هوشمند از عملی شدن آن برای کلیه شهروندان تا نیمه دوم سال 94 خبر داد و اظهار داشت: در داخل این کارت تراشه هایی قرار دارد که از این طریق 10 اداره از جمله بانک، اداره مالیات، گذرنامه، پلیس +10، حوزه نظام وظیفه و غیره از آن استفاده می کنند. مدارک لازم برای درخواست این کارت اصل شناسنامه، یک قطعه عکس و کدپستی 10 رقمی است. تا یک ماه پیش کسانی که برای عکس دار نمودن شناسنامه اقدام می نمودند به صورت همزمان درخواست کارت هوشمند می کردند اما امروزه کلیه کسانی که کارت ملی دارند می توانند از ثبت احوال درخواست کارت هوشمند را بنمایند.

 

انتهای پیام/76


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. دلسوزمردم
     | 2014/12/31 - 20:41
    پاسخ
    0
    -2

    سلام -متاسفم برای خودم که هنوز محل تولد خودم را بخش خمام می نویسند در حالیکه خشکبیجار به دنیا آمدم.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads