کد خبر: 68729 - تاریخ: چهارشنبه، 31 دسامبر 2014 - 09:59

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان:

رضایت 97 درصدی مردم گیلان از اجرای طرح نظام سلامت

برزیگر با اشاره به رضایت مردم گیلان از اجرای طرح نظام سلامت گفت: مردم گیلان از اجرای طرح تحول نظام‌ سلامت 95 تا 97 درصد رضایت‌مندی دارند.

به گزارش خوبان، انوش برزیگر امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: بنده نخستین بار این طرح را تحول انقلابی دانستم که در کشور نیز با همین نام نامیده شد.

وی اجرای صحیح طرح نظام سلامت را مهم دانست و افزود: اگر این طرح پابرجا باشد مانند طلا زینت خود را حفظ می‌کند اما اگر به خوبی اجرا نشود مانند یخ آب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت همزمان با کشور در گیلان اجرا شد، تصریح کرد: تاکنون اجرای این طرح در گیلان روند خوبی داشته و مورد رضایت‌مندی مردم شده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم گیلان از اجرای طرح تحول نظام‌ سلامت 95 تا 97 درصد رضایت‌مندی دارند.

برزیگر درباره میزان شکایات مردم مبنی بر تعرفه‌های پزشکی یادآور شد: برای دریافت شکایات مردمی سامانه 1690 در زمینه تعرفه‌ها و انحراف پزشکی راه‌اندازی شده و علاوه بر مردم، پزشکان نیز می‌توانند از بیماران شکایت کنند.

وی با تصریح بر اینکه تاکنون در سامانه مذکور هیچ شکایتی ثبت نشده است، متذکر شد: عدم ثبت شکایت به این دلیل نبود که انحرافی در تعرفه‌های پزشکی نداشتیم بلکه قبل از اینکه کار به شکایت مردمی بکشد با افرادی که تصور می‌کردیم انحرافی دارند نشست برگزار کردیم و از آنها قول اخلاقی گرفتیم که انحراف انجام نگیرد و تاکنون به تعهدات خود عمل کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان درباره برخی نارضایتی‌ها از تعرفه‌های پزشکی و افزایش خودسرانه نرخ توسط پزشکان به‌ویژه فوق تخصص‌ها، یادآور شد: تا زمانی که مردم مدرکی به ما ندهند نمی‌توانیم اقدام کنیم اما می‌توانند شکایت حضوری داشته باشند.

وی افزود: سعی می‌کنیم با توجه به تخصصی که پزشکان دارند نشستی با آنها برگزار کنیم و کار از نظر اخلاقی انجام شود.

برزیگر با اشاره به اینکه پزشکان تعرفه مشخصی دارند، خاطرنشان کرد: به طور مثال تعرفه فوق تخصص 33 هزار تومان است و اگر 34 هزار تومان بگیرد تخلف است که باید از نظر اخلاقی این مسئله برطرف شود.

انتهای پیام/205


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads