کد خبر: 68500 - تاریخ: یکشنبه، 28 دسامبر 2014 - 12:23

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد:

گیلان هفتمین استان باسواد کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان میزان باسوادی این استان را 97.7 درصد عنوان کرد و گفت: گیلان رتبه هفتم باسوادی کشور را دارد.

به گزارش خوبان: مهدی حاجتی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اظهار کرد: هفتم دی سالروز فرمان تاریخی نهضت سوادآموزیامام راحل مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی است.

وی درباره وضعیت باسوادی گیلان تصریح کرد: از جمعیت 10 تا 49 سال گیلان در سرشماری سال 90 تعداد 81 هزار نفر در گیلان بی‌سواد بودند که در مدت سه سال، این میزان به 37 هزار و 369 نفر رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه درصد بی‌سوادی تا پایان برنامه پنجم باید به صفر برسد، گفت: بیشترین درصد بی‌سوادی گیلان مربوط به روستاهای این استان است که 31 هزار نفر را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نهضت سوادآموزی تلاش‌ها برای باسواد کردن این افراد است، افزود: مهم‌ترین مشکل، استقبال نکردن افراد از باسوادی است.

حاجتی یادآور شد: طرح باسوادی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان را رصد کردیم و از 15 هزار و 871 نفر از اولیای فاقد سواد دانش‌آموزان، 7 هزار و 499 نفر را شناسایی کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان رتبه باسوادی گیلان در کشور را هفتم ذکر کرد و یادآور شد: میزان باسوادی گیلان 97.7 درصد بوده و بیشترین آمار باسوادی مربوط به شهرهای این استان است.

 

انتهای پیام/39


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads