کد خبر: 68479 - تاریخ: شنبه، 27 دسامبر 2014 - 16:50

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

کشاورزان هر چه سریعتر برای شخم زمستانه اقدام کنند

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: شخم زمستانه در شالیزارهای گیلان روند پرشتابی گرفته است.

به گزارش خوبان: علیرضا شعبان نژاد در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، گفت: تاکنون در 13 هزار هکتار از شخم زمستانهشالیزارهای گیلان شخم زمستانه زده شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان شخم زمستانه امسال نسبت به سال گذشته بیشتر است، اضافه کرد: روند اجرای این شخم هم اکنون شتاب خوبی در استان گرفته است و انتظار می رود به زودی در درصد مناسبی از شالیزارهای گیلان شخم زمستانه انجام شود.

مهندس شعبان نژاد دلیل شتاب در شخم زمستانه در مزارع برنج استان را افزایش آگاهی کشاورزان از مزایای شخم زمستانه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر کرم ساقه خوار برنج در حال زمستان گذرانی هستند و شخم زمستانه موجب نابود شدن آنها می شود.

وی مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی را از دیگر مزایای شخم زمستانه عنوان کرد و گفت: مدیریت آب برای تولید برنج در همه شهرستانهای گیلان باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه نیاز آب برای تولید برنج با مقدار آب در پشت سد سفیدرود همخوانی ندارد و کمتر است، تاکید کرد: کشاورزان از شرایط آب و هوایی مناسب این ایام و همچنین آب بارندگی های موجود نهایت استفاده را داشته باشند و هرچه سریعتر برای شخم زمستانه در شالیزارهایشان اقدام کنند.

انتهای پیام/37


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads