کد خبر: 68461 - تاریخ: شنبه، 27 دسامبر 2014 - 13:56

امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه مطرح نمود:

چرا طلاق در جامعه اسلامی ما تا این اندازه زیاد است؟

حجت الاسلام عاشوری با بیان این نکته که طلاق منفورترين چيزها در نزد خداوند است گفت: اگر بنا باشد انسان بر ناملايمات از طرف همسر خود صبور نباشد، پس صبر براي چيست و در کجا کاربرد دارد؟

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های روز گذشته نماز جمعه خمام با اشاره به سالگرد شهادت امام حسن عسگری (ع) در هشتم ربیع الاول سال 260 هجرِی، به حدیثی از ایشان اشاره نمود و گفت: ایشان می فرمایند «زاهد ترين مردم، کسي است که حرام را ترک کند».

 

وی با اشاره به هفته ثبت احوال، به ثبت چهار واقعه حیاتی در ثبت احوال اشاره نمود و گفت: هر قدر که ولادت و ازدواج، خوشحال کننده و شادي آفرين است؛ فوت و طلاق، ناراحت کننده و مصيبت زا است. از خدوند سبحان مي خواهيم که هميشه بر شادماني هاي بندگان مسلمان خود بيفزايد.

 

حجت الاسلام عاشوری با بیان این نکته که اگر جلوگيري از ايجاد ناراحتي براي خانواده و فاميل، از طريق مرگ در اختيار ما نباشد، جلوگيري از طريق طلاق که در اختيار ما هست؛ اظهار داشت: چرا بايد وقوع طلاق در جامعه اسلامي ما اينقدر زياد باشد؟

 

خطیب جمعه خمام اضافه کرد: طلاقي که منفورترين چيزها در نزد خداوند است. اگر بنا باشد انسان بر ناملايمات از طرف همسر خود صبور نباشد، پس صبر براي چيست و در کجا کاربرد دارد؟

 

امام جمعه خمام در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه ، نهم دي را سالگرد حماسه شور و شعور و بصيرت ملت ايران دانست و تصریح کرد: اگر عاشوراي سال 88 نبود، قطعاً فتنه گران مجال بيشتري پيدا مي کردند و شايد هرگز ماهيت پليد آنها براي عموم مردم آشکار نمي شد. ولي وقتي که مردم احساس کردند که با اهانت به عاشورا، قلب نازنين امام زمان(عج) به درد آمده است، صبرشان لبريز شد و بدون اينکه منتظر اجازه کسي بمانند به خيابان ها ريختند و بساط فتنه را براي هميشه برچيدند.

 

دکتر عاشوری یادآور شد: آنچه که اين کشور را از دست فتنه گران آشوبگر نجات داد، عاشوراي اباعبدالله(عليه السلام) بوده است.

 

حجت الاسلام عاشوری با بیان این که روز 9 دي، يوم‌الفصل و روز جدايي حق از باطل است گفت:  روز نهم دى نشان داد که انقلاب اسلامى ايران، مى ‏تواند هر توطئه‏ اى را با شکست مواجه سازد. بزرگداشت اين روز يادآور اين درس بزرگ است كه اگر ملتى در راه خدا بايستد و مجاهدت كند و  با بصيرت به ميدان بيايد پشت همه ابرقدرت‏هاى عالم را به خاك خواهد رساند.

 

امام جمعه خمام در پایان خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: فتنه‌گراني که وقتي ديدند با دروغ کثيف تقلب نتوانستند به اهداف شوم خود برسند، دشمنان نظام را تشويق به تحريم هاي همه جانبه کشور کردند! آنگاه با آدرس غلط دادن به ملت، چنين وانمود کردند که تحريم ها، حاصل «مقاومت هسته‌اي» جناح خاصي در کشور است. در حالي که اکنون با وجود تعليق‌هاي بي‌سابقه فعاليت‌هاي هسته‌اي، تحريم‌ها همچنان دست‌نخورده و بي‌تغيير باقي مانده است.

 

انتهای پیام/95

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads