کد خبر: 68427 - تاریخ: شنبه، 27 دسامبر 2014 - 09:58

پیش بینی حسین هیکل در خصوص آینده سوریه و فلسطین

نویسنده و متفکر سرشناس مصری تأکید کرد در صورتی‌که نظام سوریه سقوط کند گروه تروریستی «داعش» وارد تمام مناطق در این کشور خواهد شد و مطمئنا لبنان و اردن نیز سقوط می‌کند.

به گزارش خوبان به نقل از تسنیم، «محمد حسنین هیکل» نویسنده و متفکر سرشناس مصری، عصر دیروز در بخش دوم گفت‌وگوی خود با «لمیس الحدیدی» در حسین هیکلبرنامه «مصر در کجا قرار دارد و به کدام سمت حرکت می‌کند؟» با اشاره به اشتباهات اخوان المسلیمن مصر افزود: این گروه سیاسی اسلامی ثابت کرد که هیچ چشم‌اندازی برای آینده ندارد.

انتخابات تونس
هیکل با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر در تونس تاکید کرد المرزوقی (رئیس‌جمهوری کنونی تونس که دوران ماموریتش رو به پایان است) نامزد اسلام‌گراها نبوده است بلکه او توسط اسلام‌گرایان حمایت می‌شد.
این نویسنده مصری افزود: حزب «النهضه» کاملا متفاوت از اخوان‌المسلمین است، النهضه به سبک اروپایی ایجاد شده است. «راشد الغنوشی» (رهبر النهضه) نیز متاثر از «سید قطب» (که تماما تمدن غرب را نفی می‌کند) نیست، بلکه النهضه در تونس متاثر از اسلام پاک اندلسی است و اعضای این حزب نیز شاگردان «امام محمد عبده» هستند.
هیکل تصریح کرد الغنوشی با سران اخوان‌المسلمین دیدار و آنها را به نامزد نشدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ( در مصر) توصیه کرد ولی آنها به الغنوشی گفتند که حکومت آنها بر مصر می‌تواند فرصتی برای تحکیم پایه‌های گسترش اسلام سیاسی باشد.
هیکل با قدردانی از تلاش‌های «بو رقیبه» رئیس‌جمهور فقید تونس در زمینه آموزش، ابراز عقیده است که نظام السبسی (رئیس‌جمهور منتخب تونس) بازگشت به نظام گذشته نیست.
آشتی مصر و قطر
هیکل در اشاره با آشتی مصر و قطر، از تلاش‌های پادشاه سعودی برای ترمیم روابط این 2 کشور قدردانی کرد.
وی اظهار داشت تصمیم توقف پخش شبکه «الجزیره مباشر مصر» تنها به نفع قطر است؛ چرا که پروژه «الجزیره مباشر مصر» به قطر آسیب زده است.
هیکل افزود رهبری قطر متوجه شد که شبکه «الجزیره مباشر مصر» به مرکز تجمع سیاسی هواداران اخوان تبدیل شده است و این امر آنها را نگران کرده است.
جنگ آمریکا در افغانستان و عراق
هیکل درخصوص جنگ آمریکا علیه افغانستان و عراق عنوان کرد، به نظر می‌رسد آمریکا در هر دوی این جنگ‌ها مانند امپراتوری بود که ابزار قدرتش را از دست داده بود. آمریکا حدود 5 هزار تا 6 هزار نفر را در جریان استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به قتل رسانده است.
کشورهای عربی در سال 2015
این نویسنده مصری درخصوص پیش‌بینی‌هایش درباره نقش کشورهای عربی در سال 2015، تصریح کرد ابزار قدرت اعراب مایعاتی مانند نفت و گاز است.
وی با بیان اینکه «رفیق الحریری» دارای نفوذ بیشتری در نزد «شیراک» بود، عنوان کرد که شیخ «حمد» (پادشاه قطر) یک بار گفته بود که همچنان‌که الحریری به شیراک نزدیک شد، او نیز می‌تواند به «سارکوزی» (رئیس‌جمهوری سابق فرانسه) نزدیک شود.
وی خاطرنشان کرد لیبیایی‌ها اموال هنگفتی به سیاستمداران اروپایی تقدیم کرده‌اند.
داعش
هیکل درخصوص گروه تروریستی «داعش» نیز ابراز عقیده کرد داعش مظهری از مظاهر قدرتی است که آینده‌ای ندارد. این گروه از نبود قدرت‌های سخت و نرم بهره گرفته است.
هیکل تأکید کرد اگر داعش به مراقد امامان شیعه در کربلا و نجف نزدیک شود، ایران وارد جنگ در عراق خواهد شد.
بحران سوریه
هیکل درخصوص بحران سوریه گفت همه طرف‌ها در این کشور به نقطه بسیار خسته کننده‌ای رسیدند و الان آماده تفاهم هستند.
وی خاطرنشان کرد نظام سوریه همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد و در صورتی‌که نظام سوریه سقوط کند داعش وارد تمام مناطق در سوریه خواهد شد و مطمئنا لبنان و اردن نیز سقوط می‌کند.
انتفاضه فلسطین
هیکل در پایان سخنان خود پیش بینی کرد ما در سال 2015 با حوادث بزرگی از جمله انتفاضه فلسطینی‌ها و انفجار در غزه مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/51


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads