کد خبر: 68382 - تاریخ: جمعه، 26 دسامبر 2014 - 13:50

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

سران فتنه دستاوردهای نظام را لگدمال کردند/ مردم اجازه نخواهند داد ارزش های نظام تضعیف شود/ موسوی و کروبی باید مجازات شوند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خیانت سران فتنه در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است، گفت: از حصر بیرون آوردن موسوی و کروبی جامعه را با مخاطره مواجه می‌کند و تکلیف این سران فتنه باید با محاکمه مشخص شود.

به گزارش خوبان، سید مصطفی میرسلیم در حاشیه سفر خود به گیلان با مروری به حوادث فتنه ۸۸ اظهار کرد: تخریب‌های خیابانی، آتش‌سوزی، هتک حرمت به مردم و… موجب طغیان مردم علیه سران فتنه شد.

وی با بیان اینکه هر کس دلبستگی و علاقه‌مندی به دستاوردهای نظام داشت وارد صحنه شد، تصریح کرد: مردم در مقابل افرادی که دستاوردهای آنها را لگدمال کرده بود به پا خاستند.

سید مصطفی میرسلیم

۹ دی نقطه اوج دفاع مردم از انقلاب اسلامی بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ۹ دی را نقطه اوج حرکت مردم در مقابل فتنه و دفاع جانانه از انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: حماسه ۹ دی اثبات کرد که مردم پیرو ولایت فقیه و خواهان ارزش‌های نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در حماسه ۹ دی به یک گروه خاصی وابسته نبود، تصریح کرد: این حرکت مردمی بود.

میرسلیم مردم را پشتوانه قوی برای نظام اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: مردم هرگز اجازه نمی‌دهند ارزش‌های نظام توسط عده‌ای تضعیف شود.

وی حماسه ۹ دی را سرمشق برای آیندگان خواند و گفت: هر کس فکر منفی داشته باشد باید بداند که این حرکت‌ها ثمربخش نیست و باید از تجربه‌ها درس بگیرند.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام حماسه ۹ دی را نقطه اوج صبر و تحمل مردم خواند و افزود: مردم اجازه نمی‌دهد توطئه‌ها علیه نظام به ثمر بنشیند.

راه موسوی و کروبی در قواره نظام نبود

وی درباره برخی اظهارات مبنی از حصر بیرون آوردن موسوی و کروبی تصریح کرد: نسبت به این دو نفر نصیحت‌های زیادی صورت گرفت و مرحوم عسکر اولادی در سال ۸۸ و ۹۲ اقدام‌هایی را برای نشان دادن راه درست به آنها انجام داد.

میرسلیم با تصریح بر اینکه خامی و بی‌دقتی سیاسی موسوی و کروبی آنها را وارد چنین معرکه‌ای کرد، یادآور شد: این افراد می‌توانستند در چارچوب نظام کار کنند و هر گونه تبلیغ سیاسی را در این راستا انجام دهند و نتیجه انتخابات را بپذیرند و دوباره دوره بعد انتخابات وارد صحنه شوند.

وی با بیان اینکه راه موسوی و کروبی در قواره نظام نبود، اضافه کرد: آنها بدون هیچ ساختار و مدرکی موضوع تقلب در انتخابات را مطرح و بر آن پافشاری کردند.

عضو تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آنها در مقابل این حرکت خشم مردم را برانگیختند و تصمیم نظام حفاظت از جان آنها بود زیرا احتمال داشت برخی‌ها بر اثر خشم و ناراحتی به آنها حمله‌ور شوند و اکنون نیز بسیاری از مردم خشمگین هستند.

تکلیف سران فتنه باید در دادگاه مشخص شود

وی با تاکید بر اینکه تکلیف سران فتنه باید با محاکمه مشخص شود، گفت: این امر در اختیار مقامات ارشد کشور است.

میرسلیم اظهار کرد: جرم سران فتنه ساده نیست و تهمت و توهین به امام راحل و نظام اسلامی اقدامی خسارت‌بار بوده که قابل گذشت نیست.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نظام اسلامی عطوفت نشان داده است، خاطرنشان کرد: با عطوفت نظام اگر سران فتنه توبه کنند پذیرفته می‌شوند اما به این معنا نیست که آثار خیانت آنها پاک می‌شود و تمام خیانت‌های آنها به ثبت رسیده است.

این مسئول متذکر شد: تمام حرکت‌های نظام دوستانه است و مهر محکومیت بر پیشانی سران فتنه نقش بسته و دادگاه باید به وضعیت آنها رسیدگی کند.

وی با تاکید بر اینکه از حصر بیرون آوردن موسوی و کروبی جامعه را به مخاطره می‌اندازد، یادآور شد: از حصر بیرون آمدن آنها مانند حرکت در تاریکی و ابهام است و هر حرکتی باید سنجیده انجام شود.

میرسلیم با بیان اینکه کارهای بزرگ‌تری در کشور وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود، متذکر شد: نباید درگیر این مسایل و حرکات فرعی و کم‌اهمیت شویم که خوشایند نظام نیست.

منبع: فارس

انتهای پیام/97


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads