کد خبر: 68289 - تاریخ: پنج‌شنبه، 25 دسامبر 2014 - 20:11

در رزمایش محمدرسول‌الله (ص)؛

پهپادهای شناسایی مهاجر ۲N و ۴ به پرواز درآمدند+ تصاویر

در رزمایش مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران که با نام محمدرسول‌الله (ص) صبح امروز برگزار شد، پهپادهای شناسایی مهاجر ۲ نوین و مهاجر ۴ در منطقه رزمایش بزرگ و مشترک ارتش به پرواز درآمدند.

به گزارش خوبان، رزمایش مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام محمدرسول‌الله (ص) از صبح امروز چهارم دی در وسعت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع از مدار ۱۰ درجه شمال اقیانوس هند تا شرق تنگه هرمز و سواحل مکران و بخش اعظم استان‌های سیستان و هرمزگان در خشکی و با حضور نیروهای چهارگانه ارتش (نیروی هوایی، نیروی زمینی،‌ پدافند هوایی و نیروی دریایی) آغاز شده و تا دهم دی ادامه خواهد داشت.

در روز نخست این رزمایش گسترده، یگان‌های مختلفی از نزاجا و نهاجا به اجرای ماموریت‌ها و عملیات‌های مختلف پرداختند. در دو روز نخست این رزمایش، محوریت با نیروی زمینی است و طبق برنامه، در این دو روز بیشترین ماموریت‌ها توسط نزاجا انجام خواهد شد.

در همین راستا در روز نخست این رزمایش، پهپادهایی از نیروی زمینی با مدیریت یگان پهپادی نزاجا در منطقه عمومی این رزمایش بزرگ به پرواز درآمدند تا یگان‌های زمینی و زرهی ارتش در اجرای تمرینات نظامی خود، از پشتیبانی پهپادی نیز برخوردار باشند.
پهپاد مهاجر ۲نوین با رنگ سفید در تصویر دیده می‌شود

یکی از این پهپادها، پهپاد مهاجر ۲ نوین(M۲N) است یک پهپاد شناسایی و جاسوسی با قابلیت اجرای ماموریت‌های رزمی است.

 

پهپادپهپاد مهاجر ۲نوین با رنگ سفید در تصویر دیده می‌شود 

 

شناسایی هوایی و جاسوسی از نقاطی که درگیری نظامی دارند، گشت مرزی، کنترل ترافیک، عکسبرداری و تصویربرداری هوایی به صورت “سطح وسیع”، نظارت هوایی بر حوادث و بلایای طبیعی، تحقیقات روی زمین، کنترل امنیتی بر مراکز و نقاط حساس و راهبری، قابلیت ضبط و انتقال تصاویر به صورت زنده (لینک داده)، نظارت بر شبکه‌های انتقال برق، قابلیت تشخیص میزان آلودگی هوا و آلودگی‌ نفتی سطوح دریایی و غیره از جمله مهمترین ویژگی‌های این پهپاد مدرن است.

 

nf00398065-2

مهاجر ۲ نوین همچنین با در اختیار داشتن دوربین‌های حساسی که قابلیت گردش ۳۶۰ درجه نیز دارند، می‌توانند تصاویری با کیفیت بالا ضبط و به ایستگاه زمینی به طور زنده ارسال کنند.

مهاجر ۴ نیز، دیگر پهپادی است که در این رزمایش به پرواز درآمده است. این پهپاد نیز با مداومت پروازی حدود ۵-۷ ساعته و همچنین بهره‌گیری از دوربین‌های جلونگر و زیربدنه، قابلیت زیادی در رصد تحرکات دشمن و البته جاسوسی دارد.

این پهپاد از هدایت جی‌پی‌اس برخوردار بوده و می‌تواند تصاویر را به صورت آنلاین به ایستگاه زمینی و ناوبری خود ارسال کند.

 

مهاجر 4مهاجر ۴ در رزمایش بزرگ ارتش

مهاجر ۴ همچون دیگر اعضای خانواده پهپادهای مهاجر، قابلیت رزم با حمل موشک را نیز داراست و نمونه‌های رزمی آن نیز اخیرا با قابلیت حمل موشک‌های هوا به هوا رونمایی شده است.
منبع: تسنیم

انتهای پیام/58


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads